reklama

Chwytliwy marketing mleka modyfikowanego sprawia, że kobiety rezygnują z karmienia piersią. Eksperci apelują do rządów i producentów

Chwytliwy marketing sprawia, że matki rezygnują z karmienia piersią. Obecnie niemowląt żywionych mlekiem modyfikowanym jest zdecydowanie więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Eksperci twierdzą, że od karmienia piersią „podstępnie” powstrzymują kobiety reklamy mleka modyfikowanego.

Zgodnie z serią raportów sporządzonych przez 25 ekspertów z 12 krajów, w tym pediatrów, specjalistów ds. rodzin, kobiet i dzieci, które zostały opublikowane w czasopiśmie Lancet, „podstępny” marketing mleka modyfikowanego uniemożliwia milionom kobiet karmienie piersią. Raporty dobitnie pokazują, że firmy produkujące mleko modyfikowane wykorzystują emocje rodziców i manipulują informacjami naukowymi w celu generowania sprzedaży.

Korzyści wynikających z karmienia piersią nie sposób przecenić. Mleko matki wspiera rozwój mózgu, chroni niemowlęta przed niedożywieniem, chorobami zakaźnymi i śmiercią, zmniejsza ryzyko otyłości i chorób przewlekłych w późniejszym życiu. Taki sposób karmienia jest także korzystny dla matek. Pomaga im chronić się przed rakiem piersi i jajnika.

To dlatego Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca karmienie dzieci wyłącznie piersią przez pierwsze 6 miesięcy i podawanie mleka matki wraz z pokarmami stałymi do 2. roku życia lub dłużej.

Obecnie, pomimo korzyści zdrowotnych zarówno dla matki, jak i dziecka, piersią - zgodnie z zaleceniami - karmiona mniej niż połowa niemowląt na świecie. W świecie napędzanym przez rynek karmienie naturalne, choć niezwykle ważne, jest coraz trudniejsze.

Częstym powodem, dla którego kobiety wprowadzają mleko modyfikowane, jest interpretowanie niepokoju dziecka, zwłaszcza przerywanego snu i uporczywego płaczu, jako niewystarczająca ilość mleka matki.

Choć Światowe Zgromadzenie Zdrowia opracowało dobrowolny międzynarodowy kodeks zakazujący wprowadzania do obrotu preparatów do początkowego żywienia niemowląt, nadal w około 100 krajach w każdym regionie świata powszechną praktyką jest promocja mleka modyfikowanego dla niemowląt.

Nie sposób nie dostrzec znaczenia mediów społecznościowych, z opłaconymi przez branżę wpływowymi influencerami, którzy dzielą się trudnościami związanymi z karmieniem piersią jako preludium do marketingu mleka modyfikowanego oraz sponsorowanymi przez branżę aplikacjami dla rodziców z usługami czatu 24/7, które umożliwiają lokowanie produktu, promują sprzedaż internetową oraz oferują bezpłatne próbki bądź korzystne oferty.

Dr Nigel Rollins, współautor serii i pediatra na wydziale zdrowia matek, noworodków, dzieci i nastolatków w WHO, powiedział:

"Żywienie niemowląt wpływa na przeżycie, zdrowie i rozwój dziecka (…). Tymczasem sprzedaż komercyjnych preparatów mlecznych to branża warta wiele miliardów dolarów, która wykorzystuje lobbing polityczny wraz z wyrafinowanymi i wysoce skutecznymi strategiami marketingowym, aby zamienić troskę i troskę rodziców i opiekunów w okazję biznesową. Nadszedł czas, aby to się skończyło. Kobiety powinny mieć możliwość dokonywania wyborów dotyczących karmienia niemowląt w oparciu o rzetelne informacje wolne od wpływu przemysłu".

Autorzy wzywają rządy oraz producentów mleka modyfikowanego do zawarcia międzynarodowego traktatu prawnego regulującego lobbing i komercyjny marketing mieszanek dla niemowląt w celu ochrony zdrowia i dobrego samopoczucia matek i rodzin.

Rzecznik British Specialist Nutrition Association, organizacji handlowej reprezentującej firmy produkujące mleko modyfikowane dla niemowląt w Wielkiej Brytanii, powiedział:

"Popieramy Kodeks WHO i zgadzamy się, że karmienie piersią jest ważne dla zdrowia niemowląt. Nasi członkowie chronią i promują karmienie piersią. Jednak wielu dzieciom mleko modyfikowane ratuje i podtrzymuje życie. Kiedy rodzice nie mogą lub nie chcą karmić piersią, naukowo opracowana mieszanka dla niemowląt jest jedynym pokarmem uznanym przez WHO za odpowiednią i bezpieczną alternatywę dla mleka matki. Rodzice powinni być wspierani w podejmowaniu decyzji o tym, jak karmić swoje dziecko, i powinni szanować ten wybór, niezależnie od ich drogi żywieniowej".

 

Źródło: https://www.theguardian.com

 

Ocena: z 5. Ocen:

Ten tekst nie ma jeszcze oceny. Dodaj swoją!

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją: