1. do 8. z 8
  1. #1
    Początkująca(y)
    Zarejestrowany
    03-2009
    Postów
    39
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    0
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    Witajcie, moja 7 miesięczna niunia miała początkowe zapalenie oskrzeli podawałam zapisany antybiotyk amoksiklav, teraz jak już jest koniec podawania ma straszanie czerwoną pupkęsmarowałam sudocremem i maścią alantan dermoline także kartoflanką jednak mało skuteczne. Podpowiedźcie co wy robicie?
    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     


  2. #2
    Mamusia Kacperka :) Avatar patris29
    Zarejestrowany
    01-2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    512
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    178
    Dziękuję (Otrzymane)
    364
    Lubi (Dane)
    19
    Lubi (Otrzymane)
    16
    Osiągnięcia Guru wśród forumowiczów BBPierwsza rocznica! Otwieram szampana

    Domyślnie Odp: czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    Ale to jest odparzenie czy rumień ? pojawiło się gdzieś jeszcze? bo jak rumień to może być rekacja alergiczna na antybiotyk Mój 2 letni synek dostał właśnie po amoksycylinie pokrzywki takiej mocno czerwonej ale u niego się to rozprzestrzeniało była to reakcja na antybiotyk.Na pupie też miał.Obserwuj bo może to alergia na antybiotyk te z rodzinny pencylin są bardzo allergenne, charekterystyczne jest to że uczulenie pojawia po skończonej kurcji antybiotykiem.Jeśli zwykłe odparzenie to mycie wodą samą , odtawienie chuteczek nawilżanych , mąka kartoflana w bardzo cieżkich przypadkach z rankami to termentiol punktowo czyni cuda.U nas zawsze działało.

    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     

  3. #3
    Fan(ka) Avatar kasiekz
    Zarejestrowany
    02-2013
    Skąd
    dolnośląskie
    Postów
    2 586
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    1800
    Dziękuję (Otrzymane)
    2084
    Lubi (Dane)
    98
    Lubi (Otrzymane)
    117
    Osiągnięcia Żywa legenda forumWow, nie jestem sam/aZ pewną  taką nieśmiałościąPierwsza rocznica! Otwieram szampana

    Domyślnie Odp: czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    u nas na solidne odparzenia dawał radę tylko Bepanthen polecony przez panią w aptece. Czerwona pupa może być od jakiegoś składnika w antybiotyku lub czegoś innego co dzidzia zjadła np. moja dziś dostała pierwszy raz soczewicę i od razu czerwona pupa z drobnymi krostkami!:(
    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     

  4. #4
    Fan(ka) Avatar Anecia1111
    Zarejestrowany
    12-2008
    Skąd
    M.
    Postów
    1 760
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    752
    Dziękuję (Otrzymane)
    689
    Lubi (Dane)
    5
    Lubi (Otrzymane)
    9
    Osiągnięcia Z pewną  taką nieśmiałościąZnawca forumPierwsza rocznica! Otwieram szampana

    Domyślnie Odp: czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    ja polecam na takie skrajne sytuacje tormentiol... nam zawsze pomagał, ale najwazniejsze zeby zbyt dlugo nie stosować
    no i brudzi ciuszki w razie gdy coś się wydostanie spod pieluszki
    ale najważniejsze też to żebyś teraz dużo wietrzyła malutkiej pupcię
    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     

  5. #5
    Fan(ka) Avatar ulala
    Zarejestrowany
    02-2012
    Postów
    2 807
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    233
    Dziękuję (Otrzymane)
    781
    Lubi (Dane)
    18
    Lubi (Otrzymane)
    29
    Osiągnięcia Z pewną  taką nieśmiałościąPierwsza rocznica! Otwieram szampanaŻywa legenda forum

    Domyślnie Odp: czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    u nas po baktrimie wychodziła na pupie zawsze taka plama czerwonawa wypukła to było lata temu i okazało sie ze to uczulenie nalek potem nigdy juz go nie dostał jak to zauwazylismy ze to za kazdym razem po tym leku wychodzi
    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     

  6. #6
    Fan(ka)
    Avatar kasia-matiy
    Zarejestrowany
    09-2012
    Skąd
    Trzebnica, Poland
    Postów
    1 493
    PierwszaDrugaTrzecia
    Wpisów do bloga
    1
    Dziękuję (Dane)
    67
    Dziękuję (Otrzymane)
    137
    Lubi (Dane)
    4
    Lubi (Otrzymane)
    6
    Osiągnięcia Znawca forumPierwsza rocznica! Otwieram szampanaPogadajmy

    Domyślnie Odp: czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    po antybiotykach pupcie maluchów bardzo często się odparzają! sudocrem jest bardzo wysuszający ale ja faktycznie polecam ten tormentiol, ja zawsze mam go pod ręką na krytyczne sytuacje! troszkę brudzi to fakt ale jeśli warstwa jest cienka to nie wyjdzie z pieluszki :) a pozostaje długo na skórze i dobrze chroni, szybko łagodzi podrażnienia, otarcia itp. antybiotyki bardzo osłabiają organizm dlatego pupka jest podatna na odparzenia ... przemywać wodą, dużo wietrzyć, z naturalnych kosmetyków polecam olej słonecznikowy i mąkę ziemniaczaną!!! niech dziecko leży jak najwięcej bez pieluszki jeśli to możliwe :) jeśli nie macie podejrzeń co do alergii to nie ma się czym martwić ... ponoć bepanten też bardzo dobry jest, ja nigdy nie stosowałam ... teraz na odparzenia stosuję krem z Rossmanna na odparzenia babydream, działanie takie samo jak sudokremu tylko tańszy i łatwiejszy w użyciu :)
    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     

  7. #7
    Ninkowa Mamusia Avatar Net-ka
    Zarejestrowany
    11-2011
    Skąd
    Mazury
    Postów
    2 409
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    3649
    Dziękuję (Otrzymane)
    2379
    Lubi (Dane)
    154
    Lubi (Otrzymane)
    30
    Osiągnięcia Uwaga! Rozkręcam sięŻywa legenda forumPierwsza rocznica! Otwieram szampanaPierwsza rocznica! Otwieram szampana

    Domyślnie Odp: czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    Termentiol i Bepanthen-polecam. No i mycie pupy wodą i żelem do mycia dziecka przy każdej zmianie pieluszki. Nam pomogło jak córa dostała uczulenia i wyszło to jako taka pokrzywka na pupie
    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     


  8. #8
    specjalista dermatolog - wenerolog ekspertka BB

    Zarejestrowany
    03-2013
    Postów
    89
    PierwszaDrugaTrzecia
    Wpisów do bloga
    1
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    15
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie Odp: czerwona pupcia po antybiotyku pomocy

    Droga Mamo,
    to nie temat z mojego Forum, ale jestem trochę zaniepokojona podpowiedziami innych Mam. Nie należy się straszyć (reakcja alergiczna na antybiotyk, któa choć po penicylinach jaką jest amoksilkav jest stosunkowo czestsza niż po innych antybiotykach, to po pierwsze zdarza się rzadko, po drugie reakcje są uogólnione, a nie zmany skórne w jednym miejscu!!! ). trzeba mysleć, o tym co jest najczęstsze, najczęściej natomiast po leczeniu antybiotiem w okolicy pieluchy zdarza się tzw. wyprzenie drożdżakowe / kandydoza. Antybiotyk zabija bakterie te dobre ze skóry i te złe (powodujące infekcje), tak więc grzybki z rodzaju Candida, które naturalnie wystepują na skórze w okolciy plciowej lub na błonach śłuzowych jamy ustnej lub okolic odbytu, maja nagle więcej miejsca do życia. Poza tym pielucha to taki inkubator dla grzybów: ciepło, mokro i pełno pożywienia (mocz i kał są świetną pożywką dla bakterii).
    Okolica pielucszkowa ma NAJCIEŃSZA skóre z całego ciała i trzeba bardzo ostrożnie używać tu leków / prepatów, bo wszytsko się wchłania do organizmu. Poz atym skóra jest tu tak cieńka, że nie należy stosować tłustych kremów i maści (jak Tormentiol,który raczej nie powinien być stosowany u niemoląt)
    Proponuję:
    - nie myć za często !!! w ciagu dnia chusteczki do przecierania, a mycie wodą 1 max 2 x dziennie, najelpiej samą wodą, bez mydeł (są drażniące, kal można usuwać oliwką, ale z zasady im mniej kosmetyków do mycia w tej okolicy tym lepiej), chyba że mydła typu SYNDET (LIPIKAR, OILATUM< ADERMA)
    - czestą zmianę pieluchy, a przed kąpielą i w ciagu dnia "wietrzenie" kilka minut tej okolicy
    - przy zmianie pieluchy i po kąpieli okolice można osuszać papierem toaletowym
    - Wypróbuj zwykły Clotrimazol krem 2-3 x dziennie przez 5-7 dni; jak nie będzie lepiej można spróbować leczenia kremem PIMAFUCORT 2 x dz 3 dni potem 1 x dziennie 3 dni, stosując go BARDZO cieńko
    - warto stosować tez tzw. kremy barierowe w tej okolicy,które chronia skórę przed rażniącym działaniem moczu i kału, np. Mustela krem barierowy, czy Bepanthen
    Pozdrawiam !
    Ostatnio edytowane przez Anna Rosińska - Więckowicz : 28-03-2013 - 22:59
    Cytuj Cytuj
    Dziękuję Lubi
     

  9. Dziękuję mamcia2 dziękuje za post

Zasady pisania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Dołącz do nas