1. do 9. z 9
  1. #1
    MAMA NA PEŁNY ETAT
    Avatar Zuz-Inka
    Zarejestrowany
    05-2008
    Skąd
    małopolska
    Postów
    6 319
    PierwszaDrugaTrzecia
    Wpisów do bloga
    2
    Dziękuję (Dane)
    1464
    Dziękuję (Otrzymane)
    638
    Lubi (Dane)
    10
    Lubi (Otrzymane)
    7
    Osiągnięcia Żywa legenda forumUwaga! Rozkręcam sięPierwsza rocznica! Otwieram szampana

    Unhappy Kiedy drugie zeby?

    Mojej corce 7latce wypadly juz dwa zeby na dole i pieknie urosly nowe. Potem wypadly te z gory (jakis miesiac temu) i nic cisza. Jak dlugo czeka sie na nastepne?


  2. #2
    Lipcowa Mama
    Zarejestrowany
    03-2008
    Skąd
    Woj.Śląskie
    Postów
    38
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    0
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    Moja Wiki tez ma 7 lat ale żeby zaczęła wczesniej tracic, jakies nie całe 2 lata temu, ale ostatnio straciła dwie górne jedynki i ta z lewej odrosła od razu, ale taka łopatka a ten drugi to ani rusz, juz sie bałam ze bedzie szczerbata, hehe. Trwało to jakies pół roku az w koncu zaczał sie wyżynac i rosnie tez. Niewiem od czego to zależy ze tak dziwnie, nierownomiernie rosna ale nie przejmuj sie, na wszystko przyjdzie czas


  3. #3
    Początkująca(y)
    Zarejestrowany
    07-2008
    Postów
    2
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    0
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    Moja Natalia ma już 10 lat, a i tak nadal mamy problemy z zębami . Jedynki na górze i na dole wszystko ok., dwójki na dole też a na górze nie bardzo. Już ma wiele stałych zębów, ale nie te (cały czas mleczne). Miała nawet robione prześwietlenie, bo dentystom się nie podobało, że inne wypadają, a dwójki nie. Okazało się, że stałe dwójki czekają sobie spokojnie i nie bardzo mają ochotę "wychodzić". Mam nadzieję, że nie za długo będą czekać .

  4. #4
    styczeń 2002, Wrześniowe mamy'07 Avatar gabids
    Zarejestrowany
    08-2007
    Postów
    2 449
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    4
    Dziękuję (Otrzymane)
    3
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    Mojemy synkowi w sierpniu wypadly dwie gorne jedynki i juz od razu bylo widac nowe zeby.I narazie nic sie nie apowiada zeby mialo cos wypasc.

  5. #5
    Entuzjast(k)a
    Zarejestrowany
    06-2004
    Postów
    296
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    24
    Dziękuję (Otrzymane)
    68
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    2
    Osiągnięcia Pierwsza rocznica! Otwieram szampana

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    Mój synek ma już ponad 7 lat i wszystkie zęby mleczne. Siedzą mocno i ani myślą wypadać . Zrobiliśmy prześwietlenie, zawiązki zębów stałych są - więc musimy po prostu spokojnie czekać. Synkowi późno wyszły mleczaki więc podobno stałe wtedy też późno wychodzą. Dentysta twierdzi, że to nawet lepiej, bo stałe później zaczną się psuć
    Mela





  6. #6
    Mama Marcowa '06 Avatar Mokkate
    Zarejestrowany
    09-2006
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1 316
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    1
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0
    Osiągnięcia Prawie, jak w domu

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    Moja starsza pociecha jeszcze ma mleczaka...
    To już ostatni, bo dwa poprzednie musiałam jej miesiąc temu usunąć....
    Czasami więc trzeba się uzbroić w cierpliwość...


  7. #7
    Początkująca(y)
    Zarejestrowany
    11-2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    11
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    0
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    Spokojnie proszę państwa, wszystko zależy od diety bogatej w Ca (wapń), ale nie tylko (zęby są mocne dzięki Ca i mogą się naprawdę długo trzymać). Są indywidualne przypadki i każdego trzeba rozpatrywać inaczej, nie porównywać. Moja mama cały czas ma mleczny ząb, a ostatnie dwa mleczne zęby wyrywano mi, jak miałem 15 lat. Mam teraz normalnie stałe zdrowe zęby. Potem będę miał sztuczne, jak stałe mi wypadną. W końcu są trzy rodzaje zębów, prawda? Mleczne, stałe i sztuczne. Z kolei rzeczy Mlecznych nie można ich wyrywać na siłę, szczególnie jeśli jeszcze w dziąsłach nie zaczął się wykształcać stały ząbek, bo może wcale nie wyrosnąć. Proszę się na zaś nie martwić. Jak zęby długo nie wypadają to trzeba poradzić się stomatologa. Może dać skierowanie na pantomogram, jeśli zajdzie potrzeba, aby dowiedzieć się, czy w zalążku są już stałe ząbki i czy można je zacząć powoli, na spokojnie wyrywać. A czasem na wyrośnięcie zęba trzeba czekać nawet i trzy miesiące (tak było w moim przypadku). Niektóre zęby zaczynają rosnąć krzywo, jeśli nie zostaną wyrwane w odpowiedniej chwili, ale od czego jest ortodonta i modne aparaty? Żeby tego uniknąć, trzeba odwiedzać stomatologa, nawet jeśli ma się złe wspomnienia.
    Ostatnio edytowane przez internist : 15-11-2008 - 15:05


  8. #8
    Kocham M&M i D2 :* Avatar woloszki
    Zarejestrowany
    03-2006
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    4 190
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    0
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    Maksik ma skonczone 5 lat.
    No i u nas juz sa dwie dolne jedyneczki. Pierwsza stala wyrosla od tylu jak jeszcze siedzial mleczak, ktory niechcial wyjsc. Stomatolog stwierdzil ze jak nie wyjdzie w ciagu 2 tyg to go wyrwie, no ale poradzilismy sobie sami. Druga jedynka wyszla podobnie. Widze ze jedna gorna jedynka jak by sie zrobila dluzsza, wiec moze tam wypycha ja jakis staly. Szkoda ze tak szybko my mleczaki wypadaja, no ale piwerwsze zabki tez bardzo szybko dostal.

  9. #9
    Początkująca(y)
    Zarejestrowany
    12-2008
    Postów
    1
    PierwszaDrugaTrzecia
    Dziękuję (Dane)
    0
    Dziękuję (Otrzymane)
    0
    Lubi (Dane)
    0
    Lubi (Otrzymane)
    0

    Domyślnie Odp: Kiedy drugie zeby?

    mój syn również ma 5 lat i zgubił już masę mlecznych zębów - dwie dwójki na dole oraz jedynki i dwójki na górze

    czy należy taki przypadek poddać leczeniu ortodontycznemu i czy ktoś może wie jak to leczenie wygląda u tak małych dzieci?

Podobne wątki

  1. Kiedy drugie dziecko ?
    By AneczkaW in forum Roczniaki i dwulatki
    Odpowiedzi: 111
    Ostatni post: 8-10-2013, 17:41
  2. Zabkowanie czyli zeby, zabki, zabeczki!!!
    By Krecik in forum Dzieci urodzone w lipcu 2006r.
    Odpowiedzi: 647
    Ostatni post: 29-07-2008, 23:00
  3. co zrobic zeby polubił wózek
    By Misia85 in forum Niemowlaki
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 28-08-2007, 14:39

Zasady pisania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Dołącz do nas