reklama
  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności i efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.

Zywienie 4 miesiecznego niemowlaka

Temat na forum 'Żywienie' rozpoczęty przez Lubisia, 13 Wrzesień 2010.

  1. Lubisia

    Lubisia New Member

    Hej, mam pytanko.Moj synek skonczyl 4 miesiace zaczelam wprowadzac stale pokarmy typu jabluszko, marchewka, bezglutenowa kaszka gruszka itp. Narazie podaje je raz dziennie kolo poludnia zeby w razie problemow maluszek mial spokojna noc. zastanawiam sie kiedy zwiekszyc czestosc podawania tych pokarmow. Maly ladnie je lyzeczka, soczek podaje zkubeczka tez fajnie idzie. Dalej karmie piersia. Prosze o rady:*
     
  2. gosia7267

    gosia7267 New Member

    Jesli karmisz piersia to diete sie rozszerza od 6miesiaca!!!!Zapytaj swojego pediatre,to za wczesnie..
     
  3. reklama
  4. Arcobaleno

    Arcobaleno Mamusia Nikosia

    Mój Maluszek też na dniach kończy 4 miesiące, ja karmię piersią i chcę najpierw lekarza się poradzić od czego zacząć i kiedy :-)
     
  5. Lubisia

    Lubisia New Member

    hej, ja juz sie konsultowalam z health visitor i wlasnie stwierdzila ze maly wodocznie potrzebuje juz czegos innego( zaczal sie budzic w nocy czessciej na jedzonko itp)dlatego pytam. a poza tym jak karmi sie piersia to sie nie dopaja a jak juz wprowadzilyscie pare rzeczy to dopajac czy nie???? heh czlowiek sie uczy cale zycie zeby nie wiem jakie maila wyksztalcenie:) pozdrawiam i czekam na odpowoedzi
     
  6. Arcobaleno

    Arcobaleno Mamusia Nikosia

    Ja podaję Małemu herbatkę pomimo karmienia piersią. Bardzo ją lubi pić, sam sobie reguluje ile. Jak jest ciepło wypija więcej jak chłodniej prawie nic. :-)
     
  7. gosia7267

    gosia7267 New Member

    Dlatego dziecko wiecej je,bo ma skok rozwojowy i jest to normalne,ze sie budzi czesciej w nocy!!!Za pare nocy to sie unormuje,pic mu mozesz dawac,ale z rozszezaniem diety raczej zaczekaj....
     
  8. izi85

    izi85 Mamisiiiima P&N

    Witaj!
    Jak juz tak bardzo chcesz rozszerzyc diete to najlepiej wprowadz jeden składnik np. marchewke lub jabłuszko.
    Ja robiłam tak:
    1 dzien ok 12.00 3łyżeczki jabłuszka
    2 dzien ok 12.00 3 łyzeczki jabłuszka
    3 dzień ok 12.00 4 łyzeczki jabł.
    4 dzień ok 12.00 4
    5,6 dz ok 12.00 5
    7,8 cały oczywiscie to miedzy mleczkiem, jak doszłam do całego to pozniej zmieniałam na nastepny np marchew z jabłkiem(ja kupuje gotowe słoiczki i sa takie mixy)
    Jak zjadał mi cay słoiczek to zastapiłam go zamiast jednego mleka.
    Teraz nasze menu wyglada tak:
    ok.7-8 kaszka 210 mleka plus 3 miarki kaszki ryzowej bezsmakowej lub smakowej
    ok.12.00 obiadek
    15.00 mleczko 210 ml
    ok17-18 deserek
    19-20 mleczko 210ml plus 4 miarki kaszki zdrowy brzuszek z lipa:)
    ale moj juz ma 7 miec.stosujemy od 6 mc te menu:)
     
  9. meganne

    meganne mamuśka

    kochana nie przejmuj sie, ja swojego ciągle cycem karmie i też w 4 miesiącu zaczęłam mu wprowadzac nowe rzeczy, jeśli maleństwo dobrze toleruje nowości to ok.....
    my przez ok miesiąc podawaliśmy nowe rzeczy tylko raz dziennie.... no i ok tydzień jedną rzecz żeby upewnic się czy nie wystąpi reakcja alergiczna, potem coś innego.... jak było ok, to mieszałam smaki..... jeśli twoje maleństwo bedzie zjadało np słoiczek dziennie i bedzie głodne mimo cycucha to mozesz mu zwiekszyc powolutku ilośc posiłków ale to raczej po 5 miesiącu, teraz to i tak dużo dla małego brzuszka
     
  10. reklama
  11. Sol

    Sol Guest

    Karola zaczęła nowości słoiczkowe dostawać jak miała 3,5 miesiąca i nic jej nie było. Pediatra stwierdziła że jeśli mała nie ma alergii to nie ma przeciwwskazań. Zaczęliśmy od marchewki z jabłkiem a potem kolejne słoiczki dla 4 miesiąca i tak co tydzień dostawała coś nowego i jakoś tak poszło. Do 8 miesiąca była na cycu. Oczywiście zaczynaliśmy od łyżeczki a potem coraz więcej :tak: Niektóre dzieci po prostu potrzebują czegoś innego niż mleko mamy wcześniej i wprowadzanie nowych produktów po 4 miesiącu nie jest zabronione i to nie za wcześnie. Niektórzy pediatrzy nawet są zdania ze wcześniejsze (od 4 miesiąca) podawanie dziecku nowości żywieniowych może spowodować że nie wystąpią alergie pokarmowe. Ale co lekarz to opinia i każda mama sama decyduje czy od 4 miesiąca tak jak są słoiczki czy później :tak:
     
  12. Lubisia

    Lubisia New Member

    Dzieki sol. MOj maly dostaje tylko przecierki wlasnej roboty, wiec mam pewnosc co mu podaje, poza tym wprowadzam nowosci pomalutku pojedynczo przez pare dni po kilka lyzceczek i powiedzialbym ze narazie to poprostu zabawa smakami.Poza tym Oskar az piszczy nz radosci a lyzeczke trzeba mu zabierac:) Mam nadzieje ze bedzie ok.
     

Poleć forum