reklama
materiał partnera (*)

Dobre zaciemnienie, odpowiednia temperatura i świeże powietrze – to połączenie zapewnia spokojny i przede wszystkim zdrowy sen. Zadbaj o warunki panujące w Twojej sypialni i wstawaj co rano w pełni sił witalnych.

W czasie nocnego odpoczynku w organizmie człowieka odbudowuje się energia zużyta w ciągu dnia. Przyspiesza wtedy przepływ krwi do mięśni oraz metabolizm, wzmaga się również produkcja takich substancji, jak somatotropina (hormon wzrostu). Niewyspany i zmęczony popełniasz błędy, a umysł nie jest w stanie w pełni wykorzystać swoich możliwości. Warto zatem zrobić wszystko, aby sypialnia sprzyjała wypoczynkowi.

Pomóc w tym może marka Lotari.

Najlepsze warunki do spania

Koniec z proszkami nasennymi, czas wrócić do źródeł i w naturalny sposób wpłynąć na atmosferę panującą w sypialni. Ten jeden pokój powinien stanowić oazę spokoju. Wygodne łóżko, miła w dotyku, pachnąca pościel i świeże powietrze. Wszystko po to, by tuż przed snem umysł dodatkowo się nie przemęczał.

Chcesz dobrze spać? Pamiętaj o kilku prostych zasadach:
• Nie jedz przed snem.
• Codziennie kładź się spać o podobnych godzinach.
• Idź wieczorem na spacer lub wykonaj kilka ćwiczeń oddechowych.
• Wywietrz pomieszczenie.
• Szczelnie zasłoń okna.

Chłodniej czasem znaczy lepiej

Przegrzewanie się jest niewłaściwe. Prowadzi m.in. do spowolnienia pracy umysłu, dlatego dobrze jest, żeby w sypialni temperatura była nieco niższa (ok. 18-20˚ C) niż w pozostałych pomieszczeniach. Podstawą jest także regularne wietrzenie – dzięki temu co wieczór będziesz mógł spokojnie zapaść w głęboki sen.
Wygodny dostęp do okna jest zatem konieczny, co oznacza, że warto zdecydować się na zastąpienie tradycyjnych, grubych zasłon i firanek bardziej nowoczesnymi roletami. Odpowiedni montaż zapewni bezproblemowy dostęp do klamki i pozwoli z łatwością uchylać lub otwierać okno.
Chłód, w kontekście wystroju wnętrza, kojarzy się z minimalistycznym stylem skandynawskim i chociaż lepiej, gdy w sypialni nie ma zbyt dużo ozdób i kolorów, to czasem można zaszaleć i puścić wodze fantazji. Umożliwia to szeroki wybór rodzajów rolet, ich kolorów oraz faktur.

Urządzasz sypialnię? Sprawdź, jak wybrać do niej rolety.

Ukryj się przed świat(ł)em

Rytm życia ludzi pierwotnych wyznaczało naturalne światło – nie było w końcu żarówek czy latarek. Obecnie, po latach szczegółowych badań, z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że dawniej było… lepiej, ponieważ dziś nasze sypialnie nieustannie wypełniają różnorodne źródła światła: monitor komputera, radio z budzikiem czy telefon. Ciągła ekspozycja na jasność prowadzić może niestety do problemów zdrowotnych.
Jednym z nich jest spowolnienie produkcji melatoniny, tj. hormonu snu, która obniża ciśnienie krwi, poziom glukozy i temperaturę ciała. Niestety, nawet najmniejsza ilość światła (także mała dioda ładowania leżącego na nocnym stoliku telefonu) hamuje wydzielanie tego hormonu i zaburza sen.
Zaciemnienie sypialni jest więc kluczowe dla naszego zdrowia. Jak to zrobić? Przy pomocy dobrze dopasowanych rolet zaciemniających, które dzięki specjalnemu materiałowi, skutecznie blokują dostęp światła. Dużą zaletą jest również ich różnorodność – w zależności od wystroju wnętrza i gustu można wybrać dokładnie takie rolety, jakie są potrzebne. Jasne ściany, dywany i pościele ładnie podkreśli intensywna barwa rolety. Można też zdecydować się na coś bardziej ekstrawaganckiego i stworzyć własny nadruk.
Dodatkowo warto wynieść z sypialni wszelkie budziki z elektronicznymi wyświetlaczami, wyłączyć listwy zasilające i zakryć diody telefonu.

Nie wiesz, jakie rolety wybrać? Marka Lotari odsłania sekrety różnych typów rolet.

Na dobry i spokojny sen

Jeśli wszystkie omówione elementy zostaną zrealizowane, sypialnia dokładnie wywietrzona
i zaciemniona, to zapewnisz sobie naprawdę wartościowy i w pełni regenerujący sen. Już po pierwszej nocy w odpowiednich warunkach będziesz czuć różnicę i wtedy zadasz sobie pytanie: „jak można było wcześniej spać przy świetle?”.
Jedna noc w takich warunkach egipskich ciemnościach i już nigdy nie wrócisz do starych zwyczajów.