reklama

Trudny współpracownik to nie problem

Trudny współpracownik to nie problem, jeśli umiesz z nim postępować i wiesz jak sobie radzić w sytuacji napięcia. Bez względu na przyczynę Twojej frustracji, jest kilka sposobów na to by poprawić współpracę i zminimalizować stres wynikający ze wzajemnych kontaktów.

Zanim emocje wymkną się spod kontroli, dowiedz się jakie są fakty.  Nie upieraj się przy swoim zdaniu zanim nie upewnisz się, że zrobiłaś wszystko co trzeba i naprawdę nie masz sobie nic do zarzucenia.

Jeśli dwie osoby tkwią w silnych emocjach zwykle zaangażowanie osób trzecich w rozmowę przyczynia się do ich wyciszenia. Bądź ostrożna z wyborem osób do arbitrażu – nie chodzi o to by szukać zwolenników jednej czy drugiej strony, ale by rozwiązać problem.

Trudniej jest się kłócić w mailach niż przez telefon. Komunikowanie się poprzez e-mail wymaga jasności myśli i precyzji wypowiedzi. Jeśli w kopii maila jest jeszcze jakaś znacząca osoba, konwersacja ma dodatkowo obserwatora. To wycisza emocje.

Gdy osoba, z którą się nie dogadujesz to Twój najbliższy współpracownik, rozważ możliwość pracy z domu. Albo rozejrzyj się za możliwością zmiany działu czy oddziału firmy, w którym pracujesz. A może wystarczy tylko praca w innym pokoju?

Nie opowiadaj o swoim konflikcie na prawo i lewo. Zachowaj umiar w swoich komentarzach. To pozwoli Ci uniknąć zarzutów, że chciałaś powiedzieć coś więcej niż naprawdę powiedziałaś. I unikniesz w ten sposób plotek.

Jeśli sama nie potrafisz uporać się z konfliktową sytuacją, zwróć się o pomoc do przełożonego. Nikt nie lubi donosicieli, ale zyskasz w ten sposób sojusznika w kimś, kto ma władzę do tego by skorygować nieodpowiednie zachowania w firmie.

Gdy nic nie działa, rozważ obranie strategii na przetrwanie. Czasem to najlepsze wyjście, by zachować się jak profesjonalista i odłożyć relacje na bok.

To może pomóc zniwelować napięcie i skierować relację na tory biznesowe zamiast pielęgnowania osobistych animozji.

Angelika Śniegocka
www.RozmowaRekrutacyjna.pl

reklama