reklama

Zarządzanie czasem pracy

Nie jesteś zadowolona ze stylu swojej pracy, a i jej efekty nie do końca cię satysfakcjonują? Czy wiesz, że czasem nie potrzeba wielkich rewolucji, by  twoje działania stały się imponująco efektywne? Przed tobą kilka wskazówek, jak zarządzać czasem pracy.

1. Wielozadaniowości dziękujemy
Czy zdarza ci się robić milion rzeczy na raz i mieć poczucie, że pracujesz w ciągłym stresie i „niedoczasie”? Zmień to. Zakończ jeden projekt, zanim zabierzesz się za kolejny. Jeżeli to nierealne, zrób plan dnia. Wypisz najważniejsze zadania i postępuj zgodnie z listą. Będziesz nie tylko bardziej skoncentrowana i zrelaksowana, ale również bardziej wydajna. Dodatkowy bonus to wkreślanie z planera kolejnych pozycji – kup sobie flamaster w ulubionym kolorze i ... do dzieła!!! ☺

2. Małe kroki, wielkie cele
Czasem ogrom pracy, którą masz wykonać, przeraża cię i przerasta, a potęgująca frustracja i niepewność sprawia, że nie jesteś w stanie wystartować? Jest na to metoda. Jaka? Projekt dziel na mniejsze części. Dzięki temu łatwiej ogarniesz całość, a realizując poszczególne etapy będziesz miała radosną świadomość, że nie jest to „Syzyfowa praca” tylko coś, co da się zakończyć. To, jak z moim ulubionym powiedzeniem: Czy da się zjeść słonia? Tak, kawałek, po kawałku. Teraz już wiesz, w jaki sposób☺

3. Nie zwlekaj
Czy twój ulubiony zwrot to ”jestem w niedoczasie”. Odwlekasz, unikasz, przekładasz? Zajmujesz się miliardem innych spraw, a chwilę przed terminem w szale oddajesz się pracy, nie śpiąc, nie jedząc i pędząc? Dodatkowo masz poczucie, że nie potrafisz działać inaczej? Rada dla ciebie. Podziel projekt na kilka części, a każdej przypisz termin realizacji. Dokładną, nieprzekraczalną datę. To powinno ci pomóc w doprowadzeniu zadania do końca, w wyznaczonym czasie i zredukuje stres.

4 Rachunek sumienia lub samoocena
Po zakończeniu projektu spójrz na niego z perspektywy czasu. Zaobserwuj, jakie działania były efektywne, a co w ogóle się nie sprawdziło. Dzięki temu przy kolejnych zadaniach będziesz unikać błędów, odkryjesz swoje mocne strony i ocenisz umiejętności.  Jeśli nauczysz się na koniec każdego dnia robić podsumowanie, to przy kolejnych projektach będziesz bardziej efektywna. Plus – więcej czasu na przyjemności☺

reklama