reklama
10 nawyków, które dają szczęście

10 nawyków, które dają szczęście

Szczęście flirtuje z nami subtelnymi nutami w chwilach radości – ładne, prawda? I inspirujące.

Każdy z nas ma inne wyobrażenia o szczęściu – ono zaś drwi z nas, umyka, nie poddaje się łatwo próbom zrozumienia i włożenia w ramy definicji. Cóż – z natury jest płochliwe i ulotne.

Niektórzy czekają na nie całe życie, tworząc jego wizje i listy warunków, które muszą być spełnione, by szczęście mogło zaistnieć. Inni potrafią się go doszukać w niemal każdej chwili i potrafią być szczęśliwi ot tak, po prostu.

Na szczęście okazuje się, że owego stanu umysłu można się… nauczyć. Szczęście jest bowiem umiejętnością – podobno wystarczy zmienić sposób myślenia i wyrobić pewne nawyki, pozbywając sie starych - niewygodnych - przyzwyczajeń. Zobacz:

1. Ciesz się chwilą. Dostrzegaj detale, delektuj się nimi. Poczuj zapach pieczywa, zachwyć się rytmicznymi uderzeniami deszczu o parapet, śmiechem dziecka czy zadziwiającymi - swoim kształtem - chmurami. Brzmi nieco dziwacznie? Ale jak fantastycznie nastraja!(i nic nie kosztuje).

2. Pozwalaj sobie na małe radości i przyjemności – kup kwiatek, wypij kawę w kawiarni, wpatrz się w nurt rzeki, toń lasu. Dostarczaj sobie pozytywnych bodźców – oglądając śmieszne filmy, czytając dobre książki, słuchając muzyki. Na pewno znajdziesz wiele sposobów na dobry humor.

3. Spędzaj czas z ludźmi, którzy są pozytywnie nastawieni do życia, świata, ludzi. Spotykaj się z bliskimi, przyjaciółmi. Rozmawiajcie, śmiejcie się, wspominajcie i planujcie. To znacznie poprawia samopoczucie! Dawaj siebie innym – bądź miła, uśmiechnięta, pomocna.

4. Skupiaj się na pozytywnych aspektach swojego życia i codzienności. Nie pozwalaj sobie na negatywne komentarze w stosunku do samej siebie, zapomnij o „czarnowidztwie”. Staraj się widzieć szklankę do połowy pełną. Ciesz się tym, co masz, co osiągnęłaś. Doceniaj to, bądź wdzięczna – myśl o tym często.

5. Kiedy jesteś wyczerpana, pozwól sobie na lenistwo i odrobinę przyjemności. Naładuj baterie. Pamiętaj o swoich potrzebach i o tym, że jesteś człowiekiem, nie maszyną. Rozpraw się z ograniczającymi przekonaniami. „Powinnam…”, „Muszę…” - to przykłady sztandarowe. Przyjrzyj się tym myślom i… zmień je!

6. Bądź aktywna fizycznie – absolutnie nie chodzi tu o wyczynowe odkurzanie czy mycie podłóg na czas, ale o ruch, który sprawia przyjemność. Bieganie? Pływanie? Zumba? Pilates? Do wyboru, do koloru! Zadbaj o kondycję, figurę, ale i poziom endorfin.

7. Znajdź hobby. Czas spędzony na przyjemnych zajęciach daje poczucie sensu, sprawstwa, no i szczęścia. Zobacz, jak często skupiamy się na tym, co musimy zrobić (praca, troska o dzieci i partnera, obowiązki domowe), zapominamy o sobie. To zdecydowanie źle działa na samopoczucie, zwłaszcza na dłuższą metę.

8. Uwolnij się od negatywnych emocji. Uwierz w siebie. Często jesteśmy ofiarami wewnętrznego głosu, który zdecydowanie zaniża nasze poczucie wartości (jestem gruba, niedostatecznie wykształcona, nieatrakcyjna). Często czujemy się zupełnie „nieadekwatne” do rzeczywistości! Zmień to! Oducz się unieszczęśliwiania siebie. Ucisz krepujące cię przekonania, krzywdzące cię wspomnienia, negatywne myśli. Zapanuj nad nimi.

9. Weź odpowiedzialność za siebie i swoje życie. Wiedz, że to ty kreujesz swoją rzeczywistość (zwracając uwagę na rzeczy, które są dla ciebie ważne, a nie dostrzegając tych, które uważasz za istotne). Odbierasz świat w niepowtarzalny sposób – od ciebie tylko zależy, jakim kluczem będziesz go „filtrować”. To ty decydujesz o jej barwie, smaku, intensywności i jakości. Tym samym to ty ponosisz odpowiedzialność za swoje życie.

10. Oddawaj się marzeniom, snuj plany, stawiaj cele. Planuj cudowne życie. Sięgaj daleko, wysoko. Wizualizuj! – to nastraja bardzo pozytywnie.

mzb


reklama