reklama
9 sposobów, by codzienność dawała ci radość

9 sposobów, by codzienność dawała ci radość

Bieganina, stres, napięcia - łatwo się pogubić i zmęczyć codziennością. Tymczasem tak niewiele trzeba – ot, kila pozytywnych myśli, prostych gestów i zdrowych nawyków, by każdy dzień dawał wytchnienie i radość. Zobacz, jakie to proste!

1.    Przyjrzyj się swoim codziennym obowiązkom i zobowiązaniom – pozbądź się tych, które nie są konieczne. Może warto odpuścić codzienne, obowiązkowe odkurzanie mieszkania czy mycie podłóg pod dywanem, a zaoszczędzone w ten sposób czas i energię spożytkować w bardziej przyjemny sposób? Pamiętaj, by dbać o każda dziedzinę życia - równowaga to podstawa.

2.    Codziennie zrób przynajmniej jedną rzecz, która sprawia ci przyjemność i wywołuje uśmiech. Staraj się wygospodarować chwilę tylko dla siebie i swoich pasji. Wyjście na basen, niespieszna kawa na tarasie czy spotkanie z fascynująca lektura potrafią zdziałać cuda. Dbaj o siebie i swoje potrzeby.

3.    Śmiej się – także z siebie, z drobnych niepowodzeń, z lęków. Pamiętaj, że humor pomaga utrzymać prawidłowa optykę, rozładowuje napięcie, odgania czarne chmury.

4.    Nie bierz wszystkiego do siebie. Zachowaj dystans, nie odnoś się do pewnych sytuacji, spraw sobie prezent – nie angażuj się, nie ustosunkowuj się do wszystkiego, co cię spotyka. Czasem - zupełnie niepotrzebnie – nadmierną uwagą i zaangażowaniem komplikujemy sobie życie. Bez sensu!

5.    Bądź wdzięczna za to, kim jesteś i gdzie się znajdujesz. Doceniaj to, co masz. Ciesz się drobiazgami, odnajduj radość w prostych gestach. Jeśli nie jesteś do końca zadowolona ze swojego życia i chcesz coś zmienić - nie narzekaj, tylko zrób coś, by było ci lepiej.

6.    Dawaj siebie innym. Staraj się być pomocna, przyjacielska i uczynna. Pielęgnuj w sobie altruizm i uwagę dla drugiego człowieka i stworzenia. To pozwala zachować zdrowy balans.

7.    Bądź asertywna. Naucz się mówić "nie". Tak po prostu. Czasem sytuacje, gdy zgadzamy się na coś, ulegamy komuś wbrew sobie, wyrządzają więcej szkody niż niosą pożytku. Są przyczyną niesnasek, nieporozumień i frustracji. Zupełnie niepotrzebnie.

8.    Stawiaj sobie cele. Jeśli twoje plany są ambitne – wymagają czasu i pracy, podziel je na etapy, realizuj je krok po kroki. Ciesz się z małych sukcesów, które przybliżają cię do celu i są dowodem na to, że jesteś świetna - jak chcesz, to możesz!

9.    Daj sobie prawo do popełniania błędów – bądź dla siebie wyrozumiała. Pamiętaj, że jesteś człowiekiem, nie maszyną. Acha, załóż też, że nie ma porażek - są tylko lekcje, nowe doświadczenia i informacje zwrotne. Innym tez wybaczaj. Wierz, że mają dobre intencje, tylko cóż - coś nie do końca dobrze wyszło. Nie pielęgnuj urazy, skup się na pozytywnych emocjach i wrażeniach – tak dotyczących relacji, jak i sytuacji.

mzb

reklama