reklama
7 sposobów - jak dodać sobie energii

7 sposobów - jak dodać sobie energii

7 sposobów - jak dodać sobie energii

Najchętniej chodziłabyś spać z kurami, popołudnia spędzałabyś na kanapie, a poranki… Ech, gdyby tak budzik mógł zadzwonić w okolicach południa…

Kiedy nie śpisz, nic ci się nie chce, na nic nie masz ochoty i energii. Jesteś apatyczna, nie rozstajesz się z kubkiem z kawą. Jesteś tym… zmęczona.

Przesilenie wiosenne, stres, przemęczenie – różne są przyczyny tego, że na nic nie masz energii. Nadszedł czas by to zmienić! Jak? Przeczytaj poniższy artykuł – to recepta dla Ciebie!

1.    Dobrze się odżywiaj

Pamiętaj, że codziennie powinnaś dostarczać organizmowi składników, które są niezbędne, by prawidłowo funkcjonował i miał się dobrze. Przestudiuj piramidę zdrowego żywienia, zaopatrz się w witaminy, pamiętaj o błonniku. Pij odpowiednią ilości wody – to naprawdę ważne. Więcej o zdrowym odżywianiu przeczytasz w naszych działach ZDROWIE i DIETETYCZNIE.

Acha! Pamiętaj, by zawsze mieć pod ręką zdrową przekąskę – na wypadek, gdyby pomiędzy posiłkami dopadł cię głód. Spadek cukru potrafi być dotkliwy – objawia się sennością, brakiem koncentracji, to klasyczny dołek energetyczny. No i ten spadek nastroju!

2.    Postaw na zmiany

Idź do fryzjera, kosmetyczki, kup nowe ubrania. Zmień kolor ścian, kup nowe zasłony, spróbuj nowej potrawy. Znajdź hobby – próbowałaś malować, decoupagować lub lepić z gliny? Próbuj, kosztuj życia, doświadczaj nowych rzeczy! Tobie dodaje to energii, radości i adrenaliny, a życiu – smaku i barw. Żyj pełną piersią.

3.    Baw się!

Śpiewaj, tańcz, wygłupiaj się. Słuchaj muzyki, oglądaj komedie, czytaj dobre książki. Graj - w gry planszowe i komputerowe. Spotykaj się z przyjaciółmi, przebywaj z ludźmi, których lubisz, którzy mają pozytywne nastawienie do życia, ale i poleż na kanapie, delektując się… nicnierobieniem! Nie wymagaj od siebie wciąż i zbyt wiele. Nie chodzi o to, by trwonić czas godzinami. Niemniej nie można być wciąż użytecznym, praktycznym i gotowym do działania. Zrób sobie wolne, ładuj baterie i… baw się dobrze! Bądź beztroska, radosna i szczęśliwa!

4.    Ruszaj się!

Biegaj, pływaj, graj w piłkę. Uczęszczaj na zajęcia fitness, spaceruj. Nieważne, w jaki sposób podniesiesz poziom endorfin. Ważne, byś była aktywna fizycznie, dbała o ciało. Jak najwięcej czasu spędzaj na świeżym powietrzu. Więcej o zdrowym ruchu, formach fitness przeczytasz TUTAJ.

5.    Znajdź chwilę na pobycie sama ze sobą

Żyj aktywnie, ale znajdź chwilę, by pobyć sama ze sobą. Wystarczy kilka minut. Nie musisz dbać o oprawę chwili – wystarczy cisza, spokój, kanapa na wyłączność lub wanna, wypełniona aromatyczną wodą. Skup się wyłącznie na… oddechu. Wsłuchaj się w siebie, znajdź wewnętrzny spokój. Staraj się rozluźnić i o niczym nie myśleć - taka mini medytacja wycisza, relaksuje, oczyszcza umysł.

6.    Dbaj o higienę snu

Chodź spać regularnie, o rozsądnej porze, a i wstawaj wcześnie. Przed położeniem się spać unikaj forsownego wysiłku fizycznego, nie pij kawy, nie objadaj się. To powinno wystarczyć, by sen był spokojny i relaksujący. Więcej o higienie snu przeczytasz TUTAJ.

7.    Przebadaj się

Jeśli mimo wszystko wciąż czujesz się kiepsko, idź do lekarza i zrób badania. Być może zmagasz się z jakąś infekcją, niedokrwistością, cukrzycą, niedoczynnością tarczycy lub depresją? Wówczas – by odzyskać komfort życia - wystarczy diagnoza i dobrze dobrane leki.

Powodzenia!

mzb

reklama