reklama

Wakacje przyszłej mamy

Przyszła mamusiu - chwila odpoczynku na łonie natury jest fantastycznym pomysłem.

Jeśli jesteś w pierwszym trymestrze lepiej wypoczywaj w pobliskim parku lub lasku, ponieważ to okres, w którym należy bardzo dbać o siebie i dzidzię. Ciężarne w trzecim trymestrze powinny biwakować raczej w pobliżu szpitala i położnej. Natomiast drugi trymestr - to idealny czas na podróże.

Jeśli jesteś szczęśliwie w połowie ciąży - ruszaj. To ostatni moment, kiedy spakowanie walizki zajmie Ci tylko pół dnia i nie będziesz w popłochu dopakowywać pieluszek, słoiczków i śliniaczków.

Przed wyjazdem spotkaj się z lekarzem, to on zdecyduje, czy taka wyprawa będzie bezpieczna dla Ciebie i dziecka. Koniecznie spytaj się o leki, których nie powinno zabraknąć w Twojej apteczce i poproś o recepty.

Do torby podróżnej spakuj

  • książeczkę zdrowia,
  • kartę przebiegu ciąży,
  • numer telefonu do swojego ginekologa,
  • drobne przekąski, np.: suszone owoce.
  • Poduszeczka pod plecy, która może być bardzo przydatna w czasie dłuższej podróży.Jeśli to będzie możliwe rób postoje, co 2 godziny, żeby polepszyć krążenie. Nie zapominaj odwiedzać łazienki, bo grozi ci zapalenie dróg moczowych.

Dokąd masz ochotę jechać?

Morze - świetnie. Kąpiele, a zwłaszcza pływanie, jest polecane ciężarnym. Łagodzi bóle krzyża, rozluźnia mięśnie i pozwala - choć przez chwilę - poczuć się lekko. Leżenie na słońcu nie jest wskazane. Zwłaszcza, że po opalaniu mogą się pojawić na skórze nieładne przebarwienia.

Jeziora - to nie tylko spacery po lesie i patrzenie na wodę. Ciężarna bez problemu może stać się pasażerką żaglówki i odbyć przyjemny rejs.

Góry- bardzo pozytywnie, ale koniec z forsującymi wycieczkami. Lepiej, żeby góry nie były zbyt wysokie - chyba, że jesteś góralką. Na spacer wybierz się raczej w dolinę i wdychaj świeże powietrze - ile się da.

Osobom aktywnym ciąża często kojarzy się ze stanem bezruchu. Nic bardziej mylnego. Również swój urlop możesz urozmaicić różnego rodzaju zajęciami sportowymi. Jazda na rowerze, jogging, gimnastyka dla ciężarnych, ćwiczenia relaksacyjne to aktywność dla ciebie.

Miłego wypoczynku!

reklama