reklama

Ile należy jeść? Według dietetyków odpowiedź masz w swoich rękach

Większość z nas ma problem, żeby ustalić ile jedzenia powinniśmy mieć na talerzu. Wiemy, że rzadko należy sięgać po czerwone mięsa, a zamiast niego jeść mnóstwo warzyw i owoców. Tylko, co oznacza słowo mnóstwo?

Nawet wiedząc, że należy jeść pięć 80g porcji owoców i warzyw dziennie, czy potrafimy ocenić, jak wygląda taka porcja?  “Większość ludzi nie wie ” - mówi Sian Porter, dietetyczka  i rzeczniczka Brytyjskiego Stowarzyszenia Dietetycznego.

80g. szpinaku nie będzie wyglądać, jak  80g. kalafiora, czy malin. Jak łatwo można się dowiedzieć, jakiej wielkości porcja będzie dla nas idealna? Porcja twoja i dziecka będzie się różnić, a jak ją wyliczyć? Jest to banalnie proste.

Wygląda, że dobre zdrowie masz w swoich rękach. Przeczytaj:

Mięso: Wielkość dłoni (bez palców) grubość talii kart
Biała ryba: Wielkość dłoni z palcami
Surowy szpinak i sałaty: Ilość - dwie garście x2
Drobne owoce: Ilość - 2 garście lub koszyczek ze złożonych dłoni.
Warzywa: Wielkość pięści X5 dziennie
Makaron:  Wielkość zaciśniętej pięści (odmierzasz surowy)
Orzechy: Ilość - garść
Ziemniaki: Wielkość zaciśniętej pięści
Tłusta ryba: Wielkość dłoni
Masło, oleje: Wielkość kciuka od nasady do końca paznokcia lub łyżeczka - maksymalnie 3x dziennie
Czekolada: Wielkość palca wskazującego
Ser żółty: Wielkość równa długości i szerokości dwóch kciuków (tarty wielkość pięści)
Ciasto: Wielkości i szerokość dwóch palców

Źródło: www.herbalmedicineuk.com