reklama
Miesiąc czwarty. Więcej kalorii

Miesiąc czwarty. Więcej kalorii

Rozpoczął się właśnie drugi trymestr Twojej ciąży. Rosnące dziecko potrzebuje coraz więcej energii i składników mineralnych - stąd konieczność zwiększenia porcji lub częstości jedzenia posiłków.

Twoje zapotrzebowanie na energię wynosi teraz ok. 300 kcal więcej, o 30% zwiększyło się również zapotrzebowanie na białko. Poniżej znajdziesz przykładowe zestawy produktów zawierające ok. 300 kcal - ułatwią Ci one ułożenie prawidłowego jadłospisu, jak również pomogą zorientować się, o ile więcej niż do tej pory powinnaś jeść.

Pamiętaj - nie jest prawdą, że teraz możesz jeść ile chcesz, najlepiej za dwoje (masz na to ogromną ochotę? zajrzyj na nasze forum babyboom.pl, nie jesteś jedynym łakomczuchem:)

Pamiętaj - dieta przyszłej mamy musi być różnorodna, to zasada jest kluczowa. Nie skupiaj się na ilości, a na tym, by pod postacią różnych rodzajach produktów dostarczyć organizmowi jak najwięcej witamin i składników mineralnych.

Wiedz, że musisz wybierać pożywienie zdrowe. Nie pozwalaj sobie zbyt często na słodkie przyjemności - one niestety najszybciej odłożą się w postaci tkanki tłuszczowej, której nadmiar zostanie po ciąży. Jeśli jednak  chcesz sobie poradzić z nadwagą w ciąży - przeczytaj. Dołącz też do wątku na naszym forum, gdzie przyszłe mamy rozmawiają o wadze w ciąży.

A co z czekoladą? - zapytasz. Zajrzyj na forum, gdzie przyszłe mamy wymieniają się swoimi słodkimi doświadczeniami.

Agnieszka Kozioł-Kozakowska
Centrum Edukacji i Poradnictwa Żywieniowego Nutri Center

reklama