Miesiąc drugi. Pozbądź sie porannych mdłości

Miesiąc drugi. Pozbądź sie porannych mdłości

Drugi miesiąc ciąży to, kiedy mamy zaczynają odczuwać mdłości lub dokuczają im wymioty. Warto wiedzieć, jak sobie pomóc.

Pij wodę z imbirem
Zeskrobane drobne wiórki dodawaj do wody, którą pijesz (np. rano), a także do potraw: zupy, sosu do mięsa, ryżu. Wodę z imbirem możesz lekko dosładzać miodem, jeśli ten Cię nie uczula. Używaj surowego imbiru (sproszkowany nie działa). Korzeń imbiru kupisz w każdym supermarkecie. Możesz też pić gotową herbatkę imbirową.

Miej pod ręką migdały
Gdy poczujesz, że zbliża się atak nudności, szybko zjedz kilka. Migdały znakomicie zapobiegną przykremu uczuciu, że jest Ci niedobrze. Możesz też pogryzać je zapobiegawczo co 2-3 godziny.

Jedz banany
Po wstaniu z łóżka zjedz banana - jest on bogatym źródłem witaminy B6, która łagodzi mdłości i odruch wymiotny. Dobrze mieć ten owoc w torebce gdy wychodzisz z domy, nigdy nie wiadomo, kiedy poczujesz się gorzej lub złapie Cię głód - banan świetnie sprawdzi się w roli zdrowej przekąski.

reklama


Dbaj o poziom cukru we krwi
Niedocukrzenie, czyli zbyt niski poziom cukru we krwi będzie powodował nudności. Jedz posiłki o regularnych porach i nie dopuszczaj do sytuacji, gdy zaczyna Cię „ssać w żołądku”. Kiedy czujesz, że jest Ci słabo, masz „mroczki” przed oczami, robi Ci się niedobrze, koniecznie sięgnij po coś słodkiego, może to być cukierek, mały batonik musli, owoc.

Jedz rzadziej i mniejsze porcje
Najlepiej spożywaj 5-6 posiłków dziennie, staraj się, by były to w miarę stałe godziny. Nie jedz tłusto ani nie objadaj się na noc, aby niepotrzebnie nie obciążać żołądka.

Unikaj ostrych lub specyficznych zapachów
Szybko zorientujesz się, który zapach źle na Ciebie działa - jest to spawa indywidualna. Staraj się unikać tych zapachów, które Ci szkodzą. Stroń również od pikantnych i ostro przyprawionych dań - one również mogą nasilać nieprzyjemne objawy.

Pij dużo niegazowanej wody mineralnej
Woda daje uczucie sytości nie drażniąc żołądka, pij ją małymi łyczkami przez cały dzień.

Jeśli nie masz apetytu, zobacz, jak sobie z tym radzą nasze forumowe mamy!

Agnieszka Kozioł-Kozakowska
Centrum Edukacji i Poradnictwa Żywieniowego Nutri Center

Ocena: 3.58 z 5. Ocen: 12

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Miesiąc dziewiąty. Nauka preferencji żywieniowych

Miesiąc dziewiąty. Nauka preferencji żywieniowych

Dziewiąty miesiąc ciąży - już niedługo poród. Już nie możesz się doczekać, kiedy zobaczysz swoje...   Więcej

Miesiąc ósmy. Dobra woda

Miesiąc ósmy. Dobra woda

Pod koniec ciąży Twój organizm jest już zmęczony, przez ostatnich kilka miesięcy wykonywał podwójną...   Więcej

Miesiąc siódmy. Dolegliwości trzeciego trymestru

Miesiąc siódmy. Dolegliwości trzeciego trymestru

W trzecim trymestrze ciąży dziecko intensywnie przybiera na wadze, rośnie i zaczyna mu być ciasno, co...   Więcej

Miesiąc szósty. Walka z anemią

Miesiąc szósty. Walka z anemią

W szóstym miesiącu ciąży dziecko ma już wykształcone wszystkie organy, teraz nadszedł czas ich...   Więcej

Miesiąc piąty. Wapń dla niezbędny dla zdrowia

Miesiąc piąty. Wapń dla niezbędny dla zdrowia

W ciąży wzrasta zapotrzebowanie na wapń - potrzebuje go kształtujący się układ kostny dziecka. Jeśli w...   Więcej

Miesiąc czwarty. Więcej kalorii

Miesiąc czwarty. Więcej kalorii

Rozpoczął się właśnie drugi trymestr Twojej ciąży. Rosnące dziecko potrzebuje coraz więcej energii i...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale ciąża