Ćwiczenia mięśni brzucha w ciąży

Ćwiczenia mięśni brzucha w ciąży

Pozycja wyjściowa:

połóż się na plecach, pod głowę podłóż płaską poduszeczkę, ugnij kolana, stopy rozstaw na macie na szerokość bioder (lub nieco szerzej) z palcami skierowanymi lekko na zewnątrz.


Ćwiczenie 1

Przyjmij pozycję wyjściową.
Ramiona połóż swobodnie wzdłuż ciała.

Lewy bark unieś w kierunku prawego kolana nie odrywając dłoni od maty. To samo – prawy bark do lewego kolana.

 

reklama

Ćwiczenie 2

Przyjmij pozycję wyjściową.
Ramiona połóż swobodnie wzdłuż ciała.

Przy wyprostowanym ramieniu sięgnij prawą dłonią do lewego kolana nie unosząc pleców. Wykonaj to samo ćwiczenie drugą ręką.

Ćwiczenie 3

Przyjmij pozycję wyjściową.
Ramiona połóż swobodnie wzdłuż ciała.

Wciągnij powietrze powoli i głęboko przez nos, nadymając przy tym brzuch i lekko wyginając kręgosłup. Wydając dźwięk „fff” wypuść powietrze jednocześnie przyciągając spojenie łonowe w kierunku pępka i opierając się ramionami o matę.

reklama

Ćwiczenie 4

Wykonaj ćwiczenie tak jak ćwiczenie 3, ale wydając dźwięk „puhh”.

Ćwiczenie 5

Przyjmij pozycję wyjściową.
Ręce ugięte w łokciach połóż obok głowy tak, aby utworzyły literę „U”.

Wciągnij powietrze powoli i głęboko przez nos, nadymając przy tym brzuch i lekko wyginając kręgosłup. Wydając dźwięk „puhh” wypuść powietrze jednocześnie przyciągając spojenie łonowe w kierunku pępka i opierając się dłońmi i ramionami o matę.

Ćwiczenie 6

reklama

Przyjmij pozycję wyjściową.
Ręce wyprostowane, z zaciśniętymi pięściami podnieś do góry i skieruj w sufit.
Wciągnij powietrze powoli i głęboko przez nos, nadymając przy tym brzuch i lekko wyginając kręgosłup. Wydając dźwięk „fff” wypuść powietrze jednocześnie przyciągając spojenie łonowe w kierunku pępka i opierając się dłońmi i ramionami o matę.

Ćwiczenie 7

Przyjmij pozycję wyjściową.
Dłońmi rozstawionymi na szerokość ramion chwyć drewniany drążek. Unosząc drążek wyprostowanymi rękoma, wciągnij powietrze powoli i głęboko przez nos, nadymając przy tym brzuch i lekko wyginając kręgosłup. Wydając dźwięk „puhh” wypuść powietrze jednocześnie przyciągając spojenie łonowe w kierunku pępka.  Dłonie trzymające drążek cały czas wyciągaj w stronę sufitu.

Ocena: 2.75 z 5. Ocen: 57

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Ćwicz w ciąży! Wstęp

Ćwicz w ciąży! Wstęp

Dobrze jest, gdy kobieta i jej najbliżsi podchodzą do ciąży, porodu i połogu w sposób aktywny. Wówczas...   Więcej

Ćwicz z Maluchem!

Ćwicz z Maluchem!

Chyba każda mama po porodzie tęskni za dawną figurą, a nie każda z nas automatycznie do niej wraca. Jed...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

Ćwiczyć należy systematycznie przez cały okres ciąży. Najlepiej jest to robić codziennie w domu - zajęcia...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni dna miednicy

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni dna miednicy

Badania naukowe oraz doświadczenie wykazały korzystny wpływ gimnastyki uprawianej w czasie ciąży. Wpływa...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Wzmacnianie i poprawa elastyczności klatki piersiowej

Ćwicz w ciąży! Wzmacnianie i poprawa elastyczności klatki piersiowej

Ćwiczenia tej części ciała usprawniają krążenie krwi obrębie tułowia i ramion. Wpływa to korzystnie na...   Więcej

Nauka relaksu

Nauka relaksu

Świadome odprężenie jest niezwykle istotne podczas porodu, dlatego należy je ćwiczyć od początku ciąży. ...   Więcej

reklama