Czy można robić przysiady i brzuszki w czasie ciąży?

Czy można robić przysiady i brzuszki w czasie ciąży?

Aktywność fizyczna w ciąży jest bardzo ważna, bo niesie ze sobą wiele korzyści, które przekładają się na dobrostan tak przyszłej mamy, jak i malucha. Niestety nie każda forma ruchu, a i nie każde – nawet proste - ćwiczenie jest bezpieczne. Wiele w tym temacie faktów i mitów. No właśnie - czy można robić przysiady i brzuszki w czasie ciąży?

Aktywność fizyczna w ciąży

Umiarkowany wysiłek fizyczny i bezpieczna dla ciężarnych dyscyplina sportowa nie tylko ciało utrzymuje w dobrej formie, ale i psychikę. Ma dobroczynny wpływ na wszystkie układy, łagodzi ciążowe dolegliwości, zapewnia dobre samopoczucie, ale i przygotowuje ciało do porodu (wzmacnia biodra, miednicę, uda).

reklama

Jaki sport możesz uprawiać będąc w ciąży?

Bezpieczne formy ruchu w ciąży to: nordic-walking i spacery, pływanie i aqua fitness, wszelkie statyczne formy ruchu, skierowane do kobiet w ciąży, czyli prenatalna joga, prenatalny pilates czy gimnastyka dla ciężarnych, a także -  w rozsądnych konfiguracjach - siłownia.

Jeśli jesteś w ciąży, powinnaś zrezygnować ze sportów ekstremalnych oraz z aktywności: dynamicznej, forsującej oraz takiej, która wiąże się ze wstrząsami, podskokami lub niesie ze sobą ryzyko zranienia, urazu brzucha bądź upadku.

Pamiętaj też, że jeśli przed ciążą nie byłaś aktywna, nie zaczynaj nagle biegać bądź szaleć na siłowni.

Przysiady i brzuszki w ciąży

Wiele mam zastanawia się, czy w ciąży może robić takie proste, wręcz podstawowe ćwiczenia, jakimi są przysiady i brzuszki. Co na ten temat mówią specjaliści?

reklama

Przysiady w ciąży

Przysiady to jedno z najbezpieczniejszych, a i najbardziej dobroczynnych ćwiczeń w czasie ciąży. Wzmacniają mięśnie nóg i pośladków, ale i poszerzają miednicę. Jak wykonywać przysiady w ciąży?

  • Przysiady wykonuj koniecznie z oparciem (krzesło, ściana). Przystępując do ćwiczenia oprzyj się plecami o ścianę, rozstaw nogi niezbyt szeroko.
  • Powoli uginaj kolana, nie schodź jednak zbyt głęboko – przysiady powinny kończyć się na wysokości kolan.
  • Przysiady wykonuj w seriach. Możesz się zatrzymać, „zamrozić” ruch w przysiadzie na kilka sekund.
  • Nie stosuj obciążeń.

Brzuszki w ciąży

A brzuszki? Brzuszki w ciąży nie są wskazane, zwłaszcza po upływie pierwszego trymestru ciąży. Twoja rosnąca macica uciska aortę, co może zmniejszać przepływ utlenionej krwi do ciała i łożyska. Dobra wiadomość jest taka, że są inne bezpieczne ćwiczenia, które wspierają mięśnie brzucha i możesz wykonywać je w ciąży. Skorzystaj koniecznie.


Ocena: 3.17 z 5. Ocen: 3

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni brzucha i dna miednicy - równocześnie

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni brzucha i dna miednicy - równocześnie

Pozycja wyjściowa: połóż się na plecach, pod głowę podłóż płaską poduszeczkę, ugnij kolana, stopy...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

Ćwiczyć należy systematycznie przez cały okres ciąży. Najlepiej jest to robić codziennie w domu - zajęcia...   Więcej

Ćwicz z Maluchem!

Ćwicz z Maluchem!

Chyba każda mama po porodzie tęskni za dawną figurą, a nie każda z nas automatycznie do niej wraca. Jed...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Wstęp

Ćwicz w ciąży! Wstęp

Dobrze jest, gdy kobieta i jej najbliżsi podchodzą do ciąży, porodu i połogu w sposób aktywny. Wówczas...   Więcej

Fakty i mity o aktywności fizycznej w ciąży

Fakty i mity o aktywności fizycznej w ciąży

Dziś większość przyszłych mam wie, że ćwiczenia w czasie ciąży, tych niezwykłych dziewięciu miesięcy, są...   Więcej

Joga w ciąży

Joga w ciąży

W krzyżu łupie, nogi puchną, a przez głowę przelatują setki niepokojących myśli. O nie, nie tak...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale ciąża