Joga w ciąży

Joga w ciąży

W krzyżu łupie, nogi puchną, a przez głowę przelatują setki niepokojących myśli. O nie, nie tak wyobrażałaś sobie ciążę. Jesteś zestresowana i zmęczona. 

Możesz naturalnie wszystko zrzucić na hormony i - zakopawszy się pod kołdrą - jakoś dotrwać do dnia porodu. Możesz też wziąć sprawy w swoje ręce i zadbać o swoją kondycję i samopoczucie. Doskonałym pomysłem są zajęcia jogi.

reklama

Dobroczynna joga

Joga dobroczynnie wpływa nie tylko na ciało - dba o jego kondycję, ale także odpręża, uspokaja, relaksuje - ma niezwykle korzystny wpływ na samopoczucie.

W przypadku kobiety w ciąży ćwiczenia jogi:

·    obniżają poziom stresu i niepokoju, które wpływają na zwiększenie ryzyka przedwczesnego porodu i prawdopodobieństwa urodzenia dziecka z niską wagą,

·    zwiększają świadomość ciała, pomagają się skoncentrować, wsłuchać w ciało, kontrolować oddech,

·    zmniejszają ból w dole pleców, koją zespół cieśni nadgarstka, bóle głowy,

·    przygotowują mięśnie i więzadła do akcji porodowej, wpływa na ich elastyczność, łagodzą napięcia,

·    łagodzą bóle podczas porodu.

Jednym słowem jogi prenatalna wpływa na zdrowie fizyczne, psychiczne, a także przygotowuje mamę do porodu.

Joga prenatalna

Ważne, by zajęcia jogi, na jakie uczęszcza przyszła mama, nie były przypadkowe. Powinna to być joga prenatalna – skierowana właśnie do pań w ciąży. Instruktor na takich zajęciach tak układa sekwencje ruchów, by te były bezpieczne dla kobiet w ciąży. Nie ma w nich wymachów, silnych wygięć, pozycji wzmacniających brzuch czy asan, które mogłyby stanowić zagrożenie dla ciąży.

Najlepszy czas, aby rozpocząć ćwiczenia jogi, to drugi trymestr – po 14. tygodniu ciąży. Jeśli zdecydujesz się ćwiczyć jogę w pierwszym trymestrze, zajęcia powinny ograniczać się do ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych.




Ocena: Jeszcze nie ma ocen...

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni brzucha i dna miednicy - równocześnie

Ćwicz w ciąży! Ćwiczenia mięśni brzucha i dna miednicy - równocześnie

Pozycja wyjściowa: połóż się na plecach, pod głowę podłóż płaską poduszeczkę, ugnij kolana, stopy...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

Ćwicz w ciąży! Mięśnie grzbietu i pośladków

Ćwiczyć należy systematycznie przez cały okres ciąży. Najlepiej jest to robić codziennie w domu - zajęcia...   Więcej

Ćwicz z Maluchem!

Ćwicz z Maluchem!

Chyba każda mama po porodzie tęskni za dawną figurą, a nie każda z nas automatycznie do niej wraca. Jed...   Więcej

Ćwicz w ciąży! Wstęp

Ćwicz w ciąży! Wstęp

Dobrze jest, gdy kobieta i jej najbliżsi podchodzą do ciąży, porodu i połogu w sposób aktywny. Wówczas...   Więcej

Czy można robić przysiady i brzuszki w czasie ciąży?

Czy można robić przysiady i brzuszki w czasie ciąży?

Aktywność fizyczna w ciąży jest bardzo ważna, bo niesie ze sobą wiele korzyści, które przekładają się na...   Więcej

Fakty i mity o aktywności fizycznej w ciąży

Fakty i mity o aktywności fizycznej w ciąży

Dziś większość przyszłych mam wie, że ćwiczenia w czasie ciąży, tych niezwykłych dziewięciu miesięcy, są...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale ciąża