Czy pokochasz niebanalne gadżety dla ciężarnej fit-mamy?

Czy pokochasz niebanalne gadżety dla ciężarnej fit-mamy?

To ważne, by w trakcie 9 miesięcy nie zapomnieć o tym, by o siebie dbać. Postaraj się więc zacząć jeść zdrowo i postawić na aktywność fizyczną. Ruch, przebywanie z partnerem oraz relaks najlepiej przygotują cię do porodu!

W poniższym artykule chcę przedstawić artykuły i pomysły, które pokocha fit-mama w ciąży.
Słówko FIT kojarzy się przede wszystkim z ćwiczeniami. W pierwszym trymestrze z reguły nie ćwiczymy za wiele, ze strachu o dziecko, ale drugi trymestr może być bardzo aktywny. Nie tylko ćwiczenia, ale również długie spacery pomogą Ci w dobrym samopoczuciu.

Przyszłe mamy dobrze wiedzą, że muzyka może mieć zbawienny wpływ na malucha w brzuszku. Bellybuds Headphones to komplet połączonych ze sobą słuchawek – jednych dla mamy, drugich do mocowania na brzuszku. Dzięki nim spacerując lub wykonując ćwiczenia, możemy słuchać ulubionej muzyki, dostarczając ją również swojemu dziecku.

Przy ćwiczeniach bardzo ważne są odpowiednie buty. Przy spacerach lub bieganiu polecam te z technologią pump, która pozwala dopasować się obuwiu do stopy i idealnie ją amortyzować. Technologię pump można znaleźć u wiodących producentów obuwia.

reklama

Ciążowy poszerzacz paska – zapewnia wygodę i swobodę ruchu przez cały czas. Można go wszywać i dodawać materiałowe panele wraz ze wzrostem brzucha. Dzięki temu można używać swoich dotychczasowych spodni przez dłuższy czas. Ważne aby wybrać wstawki, które nie zawierają niklu ani innych niebezpiecznych pierwiastków. Ja polecam produkt Carriwell.

Podczas spacerów idealnie sprawdzi się również zegarek liczący kroki i kalorie. Sprawdźcie Skmei smartwatch. Dzięki jego funkcjom: poznacie ile kroków zrobiłyście w danym dniu, poznacie wój puls i ciśnienie krwi, a także będziecie mogły monitorować sen.

Smartfon z aplikacjami dla ciężarnych. Dzięki nim pogłębisz wiedzę, a przy okazji trochę się rozerwiesz i odprężysz. Możesz z ich pomocą śledzić rozwój dziecka, szukać przepisów kulinarnych i prowadzić własny dziennik ciąży. Szczególnie polecam aplikację Moja Ciąża lub Preglife.

Joga dla ciężarnych. Jeśli twoja ciąża przebiega bez zakłóceń, to joga jest idealnym systemem ćwiczeń dla ciebie. Dzięki takim ćwiczeniom rozluźnia się całe ciało. Oddychając, uwolnisz napięcie, a ćwiczenia pomogą uelastycznić kręgosłup i rozciągnąć miednicę. Poprawisz funkcjonowanie całego organizmu, a co ważniejsze, staniesz się odporniejsza na zmęczenie i stres oraz nabierzesz siły i wiary w siebie. Przed rozpoczęciem ćwiczeń jogi należy udać się do lekarza ginekologa w celu konsultacji i wskazania ewentualnych przeciwwskazań do wykonywania tego rodzaju ćwiczeń.

Uczęszczając na zajęcia przyda się Wam pas, np z yogamudra, który nie tylko pomoże początkującym przy trudniejszych pozycjach w jodze, ale może mieć zastosowanie przy rozciąganiu czy pilatesie.

Każda mama – nawet „fit” musi jednak czasem użyć samochodu, by pokonać większe odległości (np. w drodze na jogę lub trening). Pomyślcie o adapterze na pasy. Przydaje się szczególnie w późniejszym okresie i chroni brzuch przed naciskiem.

Zabiegane mamy w późniejszym etapie ciąży często nie mają głowy doliczenia kopnięć dziecka w brzuch. Wiadomo, że należy to kontrolować i jest o zalecane przez lekarzy. Odpowiednia samokontrola ruchów dziecka pozwala szybko zareagować w przypadku, gdy może zadziać się coś groźnego z naszym maluchem. Są jednak także specjalne urządzenia, które mogą nam w tym pomóc. Ja korzystałam z BabyKick - śledzącego i rejestrującego ruchy dziecka. Liczy ono ruchy płodu i mierzy ich czas, dzięki czemu wiesz na bieżąco, że ciąża rozwija się prawidłowo.

reklama

Piłka do ćwiczeń to jeden z najbardziej przyjaznych gadżetów dla kobiet w ciąży. Można ją wykorzystać zarówno do ćwiczeń, jak i podczas relaksacji. W dodatku może stać się twoją najlepszą przyjaciółką, kiedy rozpoczną się pierwsze bóle porodowe.

Oczywiście podczas ćwiczeń, ale również w czasie całego dnia musisz dbac o dostateczne nawodnienie. Kobieta w ciąży powinna wypijać około 2,3 litra wody dziennie, a zaopatrzenie się w fajny bidon pozwoli ci na bieżąco kontrolować, ile wody dostarczyłaś swojemu organizmowi .

Ocena: Jeszcze nie ma ocen...

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Jak zmienia się Twoje ciało w ciąży?

Jak zmienia się Twoje ciało w ciąży?

Czy zachodząc w ciążę myślisz o tym, jak będzie zmieniało się Twoje ciało? Czy wiesz, do jakich zmian...   Więcej

Piersze objawy ciąży, czyli po czym poznać, że zaszłaś w ciążę?

Piersze objawy ciąży, czyli po czym poznać, że zaszłaś w ciążę?

Zastanawiasz się właśnie, czy jesteś w ciąży, bo czujesz poranne mdłości, albo przesunął Ci się...   Więcej

Krwawienie i plamienie w ciąży

Krwawienie i plamienie w ciąży

Krwawienie z pochwy w ciągu pierwszych trzech miesięcy ciąży jest stosunkowo częstym zjawiskiem i aż 20%...   Więcej

Seks w ciąży

Seks w ciąży

Jeśli twoja ciąża przebiega prawidłowo, możesz uprawiać seks, kiedy tylko chcesz. Stosunki płciowe w...   Więcej

Ból brzucha w ciąży? Groźny, niegroźny?

Ból brzucha w ciąży? Groźny, niegroźny?

Od chwili, gdy będziesz podejrzewać ze jesteś w ciąży będziesz analizować wszystkie sygnały, jakie wysyła...   Więcej

reklama