Bezsenność w ciąży

Niemal każda ciężarna kobieta cierpi z powodu kłopotów ze snem. Trudności z zasypianiem, wstawanie świtem i nocne czuwanie zdecydowanie potrafią być dotkliwe.

reklama

Co jest przyczyną bezsenności w ciąży?

Zmiany hormonalne, sporo różnych ciążowych dolegliwości, np.: częste oddawanie moczu, uporczywa zgaga w czasie ciąży , skurcze nóg, duży brzuch, który utrudnia znalezienie wygodnej pozycji i przypomina o sobie przy każdej próbie jej zmiany to wszystko może być przyczyną bezsenności w ciąży. Jeśli dołożymy do tego natłok myśli, krążących wokół malucha, porodu i lęków macierzyństwa ...

Jak sobie pomóc z bezsennością w ciąży?

  • Zrezygnuj z kawy i mocnej herbaty – zdecydowanie nie są to sprzymierzeńcy snu.
  • Przed snem wypij herbatę z melisy, ciepłe kakao bądź kubek mleka.
  • Zanim położysz się spać, zrelaksuj się: idź na spacer, poczytaj dobrą książkę, weź ciepły prysznic, aromatyczną (nie gorącą!) kąpiel lub poproś męża o kojący masaż.
  • Nie śpij na plecach (powiększona macica naciska na pęcherz i naczynia krwionośne, co utrudnia krążenie krwi i oddychanie) czy na brzuchu ( chociaż nie uwierzę, że to robisz). Połóż się na lewym boku, pod brzuch połóż poduszkę, a drugą umieść pod prawym kolanem. 
  • Zadbaj o komfort spania. Wywietrz sypialnię, sprawdź, czy temperatura nie jest za wysoka, a powietrze – zbyt suche. Zasuń żaluzje lub zaciągnij zasłony. Wyłącz telewizor, radio, a mężowi, jeśli jest wielbicielem nocnych seansów, koniecznie kup słuchawki.
  • Nie nastawiaj się, że na pewno nie będziesz mogła zasnąć, nie skupiaj się na problemie. Nie myśl o niczym przykrym, stresującym lub niepokojącym, jednocześnie staraj się też zbyt nie ekscytować miłymi myślami.
  • Spróbuj stworzyć rytuał z zasypiania. Staraj się chodzić spać i wstawać o tej samej porze każdego dnia. Każdego dnia wieczorem, np.: poczytaj książkę.
  • Jeśli w ciągu dnia pracujesz w łóżku, być może nieświadomie może ci się kojarzyć ze stresem, dlatego niech łózko pozostanie miejscem do spania i kochania się:)
  • Jeśli nie możesz zasnąć, nie leż w łóżku. Wstań i zajmij się czymś, jest szansa, że niedługo poczujesz zmęczenie i spokojnie zaśniesz
  • Nie licz nerwowo, ile godzin powinnaś książkowo przesypiać. Nie wszyscy potrzebują 8 godzin żeby dobrze się czuć, jeśli więc spisz niewiele, ale czujesz się wypoczęta – to wszystko w porządku

Ocena: 5 z 5. Ocen: 5

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Nauka relaksu

Nauka relaksu

Świadome odprężenie jest niezwykle istotne podczas porodu, dlatego należy je ćwiczyć od początku ciąży. ...   Więcej

Ciążowe dolegliwości

Ciążowe dolegliwości

Jeśli nie odczuwasz żadnych dolegliwości ciążowych, to jesteś szczęsciarą i pewnie nie czytasz nawet tego...   Więcej

Co zrobić , kiedy boli kręgosłup w ciąży? [porady i film]

Co zrobić , kiedy boli kręgosłup w ciąży? [porady i film]

Dyskomfort i ból dolnej części pleców stanowi problem dla ok. 50 – 80 % ciężarnych kobiet. Ból pojawia...   Więcej

Dobre samopoczucie w ciąży? Dbaj o siebie

Dobre samopoczucie w ciąży? Dbaj o siebie


Nazywam się…mama. Od kilku tygodni, a może miesięcy jestem w ciąży. Obok mojego łóżka leży sterta...   Więcej

Zdrowe 9 miesięcy ciąży

Zdrowe 9 miesięcy ciąży

 Czy wiesz, jak ogromny wpływ na dobre samopoczucie twego nienarodzonego dziecka ma twój styl życia?...   Więcej

Waga w ciąży

Waga w ciąży

Jedno jest pewne: w ciąży waga przyszłej mamy sukcesywnie rośnie. Niektóre kobiety tyją tylko tyle, ile...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale ciąża

Kalendarz ciąży

Zdrowie w ciąży