reklama
Nudności

Nudności i mdłości w ciąży

Mdłości w ciąży - film

Nudności, najczęściej poranne, które mogą zakończyć się wymiotami, to klasyka ciąży. Są najczęstszą niedogodnością, jaka spotyka kobiety w pierwszych miesiącach ciąży (zazwyczaj pierwszy trymestr).

Część kobiet początkowo myli je z zatruciem pokarmowym lub chorobą wirusową.  Jeśli cię dopadną przede wszystkim posłuchaj swojego organizmu. Jeśli będziesz w tym czasie mniej jadła to nic nie szkodzi. Obserwuj, co uspokaja żołądek.  Jedz powoli.

Przy łóżku trzymaj tosty i np. słoiczek dżemu z imbirem. Sporo mam twierdzi, że imbir im pomaga, jak również migdały.

Koniecznie pamiętaj o wypijaniu odpowiedniej ilości wody. W ciąży powinnaś wypijać jej przynajmniej   8 szklanek lub 2 litry płynów dziennie.

Niestety na mdłości nie ma skutecznego lekarstwa, a ich przyczyna stanowi medyczną zagadkę. Najprawdopodobniej to sprawka hormonów, głównie gonadotropiny kosmówkowej, wytwarzanej przez łożysko, która chroni wczesny płód. Jej poziom wzrasta od 2. do 12. tygodnia ciąży. Gdy spada, ustępują też nudności. Drugą przyczyną może być dieta, czyli ciążowe zachcianki, których twój żołądek może nie tolerować.

Jak sobie pomóc podczas mdłości w ciąży?

  • Zanim wstaniesz z łóżka, zjedz banana lub wafla ryżowego. Wypij kilka łyków przegotowanej, letniej wody, najlepiej z sokiem z cytryny.
  • Nie zrywaj się z łóżka, budź się powoli. Unikaj gwałtownych zmian pozycji ciała.
  • Zjedz lekkie śniadanie. Pamiętaj, by tuż po jedzeniu nie myć zębów.
  • Po posiłku połóż się na dodatkowej poduszce – by leżeć z wysoko uniesionym tułowiem.
  • Jedz mało, a często. Dbaj o to, by nie odczuwać silnego głodu. Zawsze miej pod ręką lekkie przekąski i zadbaj o dietę.
  • Kup świeży imbir – dodany do herbaty, wody lub przygotowywanych potraw znakomicie rozgrzewa i łagodzi przykre dolegliwości ze strony układu pokarmowego.
  • W ciągu dnia pij dużo wody mineralnej, koniecznie tej bez bąbelków. Najlepiej, byś robiła to między posiłkami, a nie w trakcie jedzenia.
  • Unikaj intensywnych zapachów – zarówno miłych, jak i nieprzyjemnych. Nie używaj mocnych perfum, odświeżaczy powietrza, jeśli trzeba – przygotowywanie posiłków zleć partnerowi.
  • Często wietrz mieszkanie, ruszaj się - dużo spaceruj.
  • Unikaj tłustych i smażonych pokarmów, jedz potrawy lekkie, urozmaicone i bogate w składniki odżywcze. Nie obciążaj żołądka. 
  • Na własną rękę nie bierz żadnych leków przeciwwymiotnych. Jeśli dolegliwość ta jest dla ciebie wyjątkową udręka – poproś lekarza o farmakologiczne wsparcie.

 

 

 

Uważasz, że ten tekst jest wart przeczytania? Poleć go znajomym:

Oceń:

Wysyłam Twój głos!
Ocena: 5,00 z 5. Głosów: 1
Kliknij w gwiazdki, żeby dodać swój głos.
reklama