reklama

Zmęczenie

Jesteś przeciążona, a zmęczenie sprawia, że czujesz się sfrustrowana, zestresowana i ... bezradna.

Fakt, ciąża to nie choroba, niemniej towarzyszący jej dyskomfort potrafi dać się we znaki. Bądź dla siebie wyrozumiała - twoje hormony szaleją, a ciało wykonuje ciężką pracę, mobilizując wszelkie siły do wytworzenia łożyska.

Najłagodniej z mamami obchodzi się drugi trymestr - podczas pierwszego (we znaki może dać się nawet już 7 tydzień ciąży) organizm przystosowuje się do nowej sytuacji, w trzecim zaś - dokucza już brzuch i masa.

Czy wiesz, że gdybyś nie była w ciąży, procesy zachodzące w twoim organizmie medycyna zinterpretowałaby jako symptomy poważnej choroby?

Jak sobie pomóc?

·    Śpij i odpoczywaj, kiedy tylko możesz – pamiętaj, by pod głowę podkładać dodatkową poduszkę.

·    Sensacje ze strony układu pokarmowego przekładają się na twoje samopoczucie. Jedz mało, a często - utrzymasz stały poziom cukru we krwi, złagodzisz nudności, ale będziesz miała więcej energii.

·    Zaopatrz się w imbir – który nie tylko pobudza przemianę materii, ale i pomaga utrzymać dobrą formę.

·    Możesz poratować się herbatą i kawą, pamiętając, że to jednak używka - stosuj ją z umiarem (nie za często, nie za mocną).

·    Myśl, że już po trzecim miesiącu twoje ciało przyzwyczai się do nowej sytuacji hormonalnej i zmęczenie ustąpi.

·    Pij dużo wody - usuwa ona z organizmu toksyny, które pozbawiają cię sił witalnych. Co więcej, zapobiega zaparciom i odwodnieniu, a co za tym idzie -  uczuciu przemęczenia.

·    Używaj wszelkich innych bezpiecznych metod, które pomogą ci się zrelaksować i wypocząć. Co powiesz na kojącą kąpiel, słuchanie interesującego audiobooka czy prenatalną jogę?

·    Odpuść sobie domowe obowiązki, odłóż na potem realizację innych zobowiązań, skup się na sobie i dziecku. Pamiętaj, że nie ma magicznego leku na zmęczenie – po prostu musisz odpoczywać.

reklama

Niezbędniki w dziale ciąża