W ciąży najważniejsza jest racjonalna, niskocukrowa dieta

W ciąży najważniejsza jest racjonalna, niskocukrowa dieta

Utrzymywanie optymalnej wagi podczas ciąży jest ważne dla matki i dziecka. Nie jedz za dwoje. Jeśli nie ma przeciwwskazań - ćwicz. Jednak przede wszystkim przestrzegaj diety niskocukrowej.

Jak dieta wpływa na kobiety i dzieci - badania

Badania z 2012 roku pokazały niedostateczne dowody, w jaki sposób dieta wpływa na kobiety i dzieci. W związku z tym przeprowadzono badania na szeroką skalę zapraszając do nich 11.444 kobiet. Wyniki dowodzą, że dieta uboga w cukier oraz umiarkowany wysiłek fizyczny, np: spacer, aerobik, pilates czy taniec, mogą zapobiec nadmiernemu przybieraniu na wadze w ciąży.

Naukowcy podkreślają, że sama aktywność fizyczna bez przestrzegania racjonalnego odżywiania w ogóle nie ma sensu. Dla kobiet, które z różnych względów nie mogą ćwiczyć w ciąży mamy dobrą wiadomość. Przestrzeganie diety niskocukrowej daje tak samo dobre efekty dla zdrowia przyszłej mamy i dziecka jak dieta połączona z ćwiczeniami. Informacja dla pozostałych mam: to nie jest argument, żeby z ćwiczeń rezygnować!

Dzięki optymalnej wadze kobiety były mniej narażone na wysokie ciśnienie krwi, zmniejszyło się ryzyko powikłań podczas porodu. Ponadto aktywność fizyczna zmniejszyła liczbę cesarskich cięć z 29% do 27% oraz szanse na to, że dziecko będzie miało dużą masę urodzeniową (ponad 4 kg).

Pamiętaj, że osiągnięcie zbyt dużej wagi w czasie ciąży zwiększa ryzyko: wystąpienia cukrzycy ciążowej, nadciśnienia tętniczego u matki, wykonania cesarskiego cięcia z powodu dużej masy urodzeniowej noworodka, a także otyłości dziecięcej u malucha.

reklama

W zależności od BMI w ciąży musisz przybrać na wadze:

BMI <18,5 (niedowaga) - 12,5 kg do 18 kg
BMI 18,5 do <24,9 (waga normalna) - 11,5 kg do 16 kg
BMI 25 (nadwaga) - 7 kg do 11,5 kg
BMI> 30 (otyłość)- 5 do 9 kg

Ciąża to czas, kiedy kobiety pozostają pod opieką lekarzy, dlatego nie ma lepszej okazji, by zachęcać je do zmian stylu życia i wspierać je w tym - powiedział współautor Tess Lawrie.  Mamy nadzieję, że wyniki badań sprawią, że kobiety nie będą jadły za dwoje, że będą aktywne fizycznie. Niech pomoże im świadomość, że ich wysiłki zostaną nagrodzone mniejszymi przyrostami masy ciała i lepszym zdrowiem - swoim i dziecka.

Źródło

Ocena: 5 z 5. Ocen: 1

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Jak zmienia się Twoje ciało w ciąży?

Jak zmienia się Twoje ciało w ciąży?

Czy zachodząc w ciążę myślisz o tym, jak będzie zmieniało się Twoje ciało? Czy wiesz, do jakich zmian...   Więcej

Objawy ciąży, czyli po czym poznać, że jesteś w ciąży?

Objawy ciąży, czyli po czym poznać, że jesteś w ciąży?

Jakie są objawy ciąży? Może zastanawiasz się właśnie, czy jesteś w ciąży, bo czujesz mdłości, albo...   Więcej

Krwawienie i plamienie w ciąży

Krwawienie i plamienie w ciąży

Krwawienie z pochwy w ciągu pierwszych trzech miesięcy ciąży jest stosunkowo częstym zjawiskiem i aż 20%...   Więcej

Seks w ciąży

Seks w ciąży

Jeśli twoja ciąża przebiega prawidłowo, możesz uprawiać seks, kiedy tylko chcesz. Stosunki płciowe w...   Więcej

Ból brzucha w ciąży? Groźny, niegroźny?

Ból brzucha w ciąży? Groźny, niegroźny?

Od chwili, gdy będziesz podejrzewać ze jesteś w ciąży będziesz analizować wszystkie sygnały, jakie wysyła...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale ciąża