Czas na owsiankę

Czas na owsiankę

 Ostatnia modyfikacja: 23/04/2015 , artykuł powstał: 17/07/2012

Jeśli twoje dziecko skończyło roczek, to czas, abyś zaczęła wprowadzać do jego diety zboża w naturalnej postaci kasz oraz płatków. Świetną formą sycącego śniadania będzie owsianka. Potrawy z ziarnem owsa to nie tylko sycący i zdrowy posiłek, ale również źródło cennych składników mineralnych i witamin, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu dziecka.

Bogactwo witamin i minerałów

Talerzyk  płatków owsianych z mlekiem lub jogurtem zapewnia porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy. Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają zmęczeniu oraz rozdrażnieniu. Spośród wszystkich zbóż, ziarno owsa jest nie tylko najbogatsze w białko, ale także wyposażone w najlepszy zestaw aminokwasów ponieważ jedzone z produktami mlecznymi  dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych aminokwasów potrzebnych do budowy białek ustrojowych.

Źródło błonnika

reklama

W porównaniu z innymi zbożami płatki owsiane zawierają najwięcej błonnika rozpuszczalnego tzw. beta-glukanu. Ten węglowodan złożony ma zdolność tworzenia w przewodzie pokarmowym żeli odpornych na działanie enzymów trawiennych, w ten sposób zapobiega wchłanianiu metali ciężkich i innych zanieczyszczeń z żywności. Ma też właściwości prebiotyczne, co znaczy że  beta-glukan jest pożywką dla „dobrych” bakterii, ich namnażanie się ma znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania jelita grubego i układu odpornościowego.

Płatki owsiane - cenne kwasy tłuszczowe

Owies zawiera cenne kwasy NNKT, których organizm nie potrafi wytwarzać. Kwasy te odgrywają ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, zapobiegają powstawaniu zakrzepów, odgrywają dużą rolę w profilaktyce chorób układu krążenia, które jeśli dieta jest niewłaściwa, mogą rozwijać się już w dzieciństwie. NNKT  mogą również zmniejszać ryzyko chorób alergicznych.

Energia na cały dzień

reklama

Owsianka na śniadanie, to idealne pierwszy posiłek. Niski indeks glikemiczny i duża wartość odżywcza sprawiają, że dzieci są długo syte i maja energię do nauki i zabawy. Możesz ją podawać z samym mlekiem lub z dodatkiem owoców, na przekąskę świetnie sprawdzi się zdrowsza wersja łakoci w postaci owsianych ciasteczek.

Najważniejsze zalety płatków owsianych:

1.    Dostarcza mnóstwo składników odżywczych przy niewielkiej ilości kalorii.
2.    Dzięki zawartości błonnika likwiduje uczucie głodu, wypełniając przewód pokarmowy.
3.    Zwalnia opróżnienie żołądka, dzięki czemu dzieci są dłużej syte.

dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska
Nutri Center

Ocena: 0 z 5. Ocen: 0

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Karmimy dwulatka

Karmimy dwulatka

Dwulatek wyrósł już z żywienia niemowlęcego, jego dieta staje się coraz bardziej podobna do diety...   Więcej

Prawdy i mity o żywieniu dzieci

Prawdy i mity o żywieniu dzieci

W natłoku informacji o prawidłowym żywieniu dzieci trudno się odnaleźć, ponieważ z wiedzą naukową...   Więcej

Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych

Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych

Okres dzieciństwa jest najlepszym momentem do stopniowego kształtowania postaw prozdrowotnych i...   Więcej

Zdrowy posiłek roczniaka i starszaka

Zdrowy posiłek roczniaka i starszaka

Gdy maluch kończy rok, większość mam rezygnuje z kupowania gotowych posiłków na rzecz tych...   Więcej

A ja rosnę zdrowo!

A ja rosnę zdrowo!

Aby dziecko rosło zdrowo, potrzebuje kilku ważnych składników. Tylko czy wiesz których - no i po co? Wap...   Więcej

10 witamin i minerałów, których potrzebuje Twoje dziecko

10 witamin i minerałów, których potrzebuje Twoje dziecko

W diecie dziecka powinny znaleźć się wszystkie niezbędne witaminy i składniki mineralne, które zapewnią...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale dzieci 1-2