Lato. Pomysły na zdrowe i lekkie posiłki dla dzieci (wakacyjna dieta)

Lato. Pomysły na zdrowe i lekkie posiłki dla dzieci (wakacyjna dieta)

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest racjonalne odżywianie i jak to, co jemy, przekłada się na codzienne funkcjonowanie naszych dzieci. Wiemy też, że lato i wakacje niekoniecznie są tego sprzymierzeńcami. Ponieważ dni obfitują w wiele atrakcji, mnóstwo czasu spędzamy poza domem – często nie mamy ani głowy, ani czasu na myślenie o zbilansowanym menu. Do tego podczas upału nie bardzo chce się jeść. Co zatem robić? Wprowadzić kilka zmian, a i mieć pod ręką sprawdzone przepisy oraz pomysły na zdrowe i lekkie posiłki na lato.

Wakacyjna dieta maluchów

Co jeść latem? Zobaczcie kilka inspirujących podpowiedzi laureatek naszego super dietetycznego, pysznego i zdrowego konkursu z Bambini „Zdrowy jadłospis”. Czerpcie garściami. Smacznego!

Śniadanie:

  • owsianka (płatki owsiane plus mleko, woda, jogurt lub kefir, do tego cynamon, jabłko, orzechy, rodzynki lub owoce sezonowe)
  • kasza jaglana na słodko (ugotowana na wodzie lub mleku kasza jaglana, sezonowe owoce lub rodzynki/suszone śliwki, miód)
  • kanapka z chleba pełnoziarnistego - z masłem, jajkiem i warzywami: pomidorem, sałatą, rozdkiewką lub ogórkiem

II śniadanie

  • owoce sezonowe lub jabłko/banan/grapefruit + gorzka czekolada
  • smoothie lub koktajl (owocowy lub z natki pietruszki, szpinaku, owoców na jogurcie)
  • domowe placuszki bananowe (z bananów, jajek i serka wiejskiego)

Obiad

  • zupa (krem z dyni na mleku kokosowym z grzankami z chleba razowego), kasza gryczana (kasza + podprażony czosnek, pomidory suszone, oliwki, natka pietruszki, oliwa) z łososiem na parze i domowymi burakami
  • zupa-krem z buraka z oliwą z oliwek, mielony kotlecik z ryby i quinoa, ziemniak, ogórek
  • zupa dyniowa na mleku kokosowym i ryba pieczona w panierce z ziaren słonecznika, kalafior i młode ziemniaki

Podwieczorek

  • słupki marchewki z domowym humusem (ciecierzyca, sok z cytryny, tahini, oliwa z oliwek, czosnek)
  • domowa nutella (banan, awokado, kakao)
  • pudding z kaszy jaglanej z dodatkiem truskawek, siemienia lnianego, nasion chia czy figi
  • batonik z naturalnych składników (płatki, orzechy, miód) lub bakalie w czekoladzie

Kolacja

  • kolorowa "kroma" z chleba razowego (masło, sałata, ser, wędlina, pomidor, ogórek kiszony) + coś (np. dobrej jakości kiełbaski/ jajko), herbatka z sokiem z żurawiny i dodatkiem domowego soku z czarnego bzu
  • pieczywo pełnoziarniste z pastą z pieczonych warzyw (pieczone zblendowane: papryka, marchew, pietruszka, seler i passata pomidorowa, do smaku bazylia, oregano, czosnek)
  • sałatka z kaszy gryczanej, pieczonego jabłka i suszonych śliwek, mleko.

 

Ocena: 3.5 z 5. Ocen: 3

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:
reklama