reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

nagrywanie rozmów w pracy

Dołączył(a)
27 Listopad 2011
Postów
4
Dzień dobry,
pracuję w jednym z telemarketingów, ostatnio pracodawca zaczął nagrywać nasze rozmowy. My zostaliśmy poinformowani o tym ustnie, klienci nic o tym nie wiedzą, a pracodawca twierdzi, że nie musi ich informować, jeśli nagrania są wykorzystywane tylko w celach szkoleniowych (są wielokrotnie odsłuchiwane i oceniane są na ich podstawie nasze umiejętności sprzedażowe i przestrzeganie standardów przyjętych w firmie). Zastanawiamy się czy pracodawca ma prawo nagrywać takie rozmowy bez poinformowania o tym klientów, dodam, że specyfika pracy jest taka, że rozmawiamy kilka razy dziennie z tymi samymi klientami, w związku z tym relacje między niektórymi klientami a pracownikami naszej firmy są dość bliskie i np. klienci podczas rozmowy biznesowej opowiadają też o jakichś prywatnych sprawach, o których pewnie by nie mówili, gdyby wiedzieli o tym, że rozmowy są odsłuchiwane później przez osoby trzecie.
Pytanie brzmi: czy pracodawca ma prawo nagrywać rozmowy bez informowania o tym klientów? Poprosiłabym o jakąś podstawę prawną zarówno jeśli jest to zgodne lub niezgodne z prawem.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
reklama
Dzień dobry,
pracuję w jednym z telemarketingów, ostatnio pracodawca zaczął nagrywać nasze rozmowy. My zostaliśmy poinformowani o tym ustnie, klienci nic o tym nie wiedzą, a pracodawca twierdzi, że nie musi ich informować, jeśli nagrania są wykorzystywane tylko w celach szkoleniowych (są wielokrotnie odsłuchiwane i oceniane są na ich podstawie nasze umiejętności sprzedażowe i przestrzeganie standardów przyjętych w firmie). Zastanawiamy się czy pracodawca ma prawo nagrywać takie rozmowy bez poinformowania o tym klientów, dodam, że specyfika pracy jest taka, że rozmawiamy kilka razy dziennie z tymi samymi klientami, w związku z tym relacje między niektórymi klientami a pracownikami naszej firmy są dość bliskie i np. klienci podczas rozmowy biznesowej opowiadają też o jakichś prywatnych sprawach, o których pewnie by nie mówili, gdyby wiedzieli o tym, że rozmowy są odsłuchiwane później przez osoby trzecie.
Pytanie brzmi: czy pracodawca ma prawo nagrywać rozmowy bez informowania o tym klientów? Poprosiłabym o jakąś podstawę prawną zarówno jeśli jest to zgodne lub niezgodne z prawem.
Z góry dziękuję za pomoc.

Tutaj jest bardzo dobry (i ciągle aktualny) artykuł na ten temat: Palestra - Pismo Adwokatury Polskiej, czasopismo Palestra, adwokatura, Pismo adwokatury, czasopisma prawnicze, czasopismo prawnicze, czasopismo adwokatury polskiej, miesi
 
Do góry