reklama

100 pytań do... :-)

Temat na forum 'Dzieci urodzone w marcu 2011' rozpoczęty przez futrzakowa, 15 Lipiec 2010.

  1. futrzakowa

    futrzakowa yea! to ja!

    Założyłam taki wątek gdzie chcę zadawać moje wyrwane z kontekstu pytania :-D oczywiście wy tez zadawajcie a bardziej doświadczone dziewczyny mam nadzieję że podzielą się swoja wiedzą i swoimi opiniami :-)

    może się uda ... pytania zadawajmy kolorem czerwonym (tak by nie umknęły:-) ) no i być może uda nam się pytania numerować... i wtedy przy odpowiedziach można się odnieść do numeru pytania :-D ale zobaczymy jak to wyjdzie :-)

    1. woda mineralna czy źródlana? jedna moja kumpela piła tylko mineralna by dostarczać dużo minerałów a inna twierdziła że mineralna może szkodzic fasolce...a wy co na ten temat wiecie?
     
  2. Scarletka

    Scarletka Mama Piotrusia i Bartusia

    odpowiedź do pyta 1
    za dużo minerałów też nie za dobrze, każda woda ma inny skład i można przedobrzyć. ja wybieram wodę, gdzie na etykiecie jest napisana pozytywna opinia instytutu matki i dziecka. taką wodę piłam w ciąży i podawałam swojemu dziecku od urodzenia, bo wiem, że zawiera odpowiednią liczbę poszczególnych minerałów.
    13437.jpg

    a tak na marginesie, bardzo fajny wątek i myślę, że potrzebny:)
     
  3. reklama
  4. zoszka

    zoszka Fanka BB :)

    Odp do pyt. 1.
    Ja do tej pory źródlaną piłam, bo mi bardziej smakowała, ale ostatnio moja przyjaciółka powiedziała mi żebym koniecznie piła mineralną, gdyż jest z głębszych pokładów, jest zdrowsza bo ma minerały, a źródlana je wypłukuje (ona kończy dietetykę, dlatego się jej słucham w kwestiach żywienia). Poleciła mi Nałęczowiankę (na którą się przestawiłam) lub Cisowiankę, ew. co jakiś czas muszyniankę naturalnie zmineralizowaną, a powiedziała że Żywiec Zdrój, który ja piłam cały czas jest najgorszy.
     
  5. PINKA25

    PINKA25 mama razy DWA;-)

    zoszka a dlaczego zywiec najgorszy???? tez jest na butelce napisane ze polecany przez instytut matki i dziecka itp.....

    zwariowac mozna normalnie.............
     
  6. Fusia

    Fusia Fanka BB :)

    pomyślałam ze taki temat na czasie
    ja przegryzam migdały i nie wstaje z pustym żołądkiem ktoś ma jeszcze jakieś sposoby???
     
  7. 86ruda

    86ruda Fanka BB :)

    herbata imbirowa, imbir w kapsulkach, przegryzanie czegos co jakis czas ,
    woda z cytryna, mieta,migdaly,cukierki mietowe, slyszalam tez o zelkach owocowych (choc u mnie bylby to pewnie odwrotny skutek), jak mi sie cos przypomni to dopisze.
     
  8. polusia

    polusia kocham moje dziewczyny

    Ja będąc w ciąży z pierwszą córka a było to 6 lat kupowałam w aptece lek homeopatyczy, który jest bezpieczny dla dzidziusia. Lek nazywa się coculine. małe tableteczki do ssania.mnie bardzo pomogły a miałam okropne mdłości. Żyłam wtedy tylko na zupie pomidorowej, chlebie, serze żółtym i pomidorach. ta przez 3 miesiące, później wszystko zniknęło jak ręką odjął.
     
  9. Fusia

    Fusia Fanka BB :)

    nie wstawanie zaraz po obudzeniu-poleżeć parę minut
     
  10. reklama
  11. PINKA25

    PINKA25 mama razy DWA;-)

    • mam nadzieje ze sie przyda.......
    • Zjedz w łóżku przekąskę. Jeśli nie możesz „zamówić” małego śniadania do łóżka, przygotuj je sobie poprzedniego wieczoru, żebyś nie musiała wstawać. Mogą to być 2–3 sucharki czy herbatniki, mały banan albo garść suchych płatków kukurydzianych. Przekąskę popij ciepłą herbatą z termosu. Potem poleż jeszcze 10–15 minut i dopiero wtedy powoli wstań.
    • W ciągu dnia zjadaj 5–6 niewielkich posiłków. Nie powinnaś się ani przejadać, ani dopuszczać do wystąpienia silnego głodu. Jedz powoli i dokładnie żuj każdy kęs.
    • Noś w torebce małe przekąski – batonik muesli, kilka migdałów, orzechów czy krakersów. Gdy poczujesz ssanie w żołądku, a nie możesz zjeść normalnego posiłku, sięgnij po przekąskę. Dzięki temu zapobiegniesz większemu spadkowi cukru we krwi, co może być przyczyną wystąpienia nudności.
    • Zadbaj, by w codziennej diecie nie brakowało produktów bogatych w witaminę B6. Ma ona m.in. tę właściwość, że łagodzi mdłości i odruch wymiotny. Dobrymi jej źródłami są: ryby, chude mięso, banany, warzywa – zwłaszcza kapusta, groszek zielony, kalafior, marchew, szpinak, ziemniaki. W dużej ilości witamina B6 występuje też w zbożach (szczególnie kiełkach pszenicy), ziarnach soi, fasoli, orzeszkach ziemnych.
    • Unikaj potraw pikantnych i tłustych, które mogłyby podrażnić lub nadmiernie obciążyć żołądek.
    • Zorientuj się, które zapachy i smaki wywołują u ciebie nudności (mogą to być także te, które przed zajściem w ciążę bardzo lubiłaś) i starannie ich unikaj.
    • Nie objadaj się na noc, wieczorem staraj się nie przyrządzać potraw o intensywnym zapachu (np. kapusty). A przed snem dokładnie wywietrz mieszkanie.
    • Staraj się dużo pić (2,5–3 l dziennie), ale niewielkie porcje i małymi łykami – osłabisz odruchy wymiotne, a w razie torsji zapobiegniesz odwodnieniu. Unikaj napojów gazowanych i słodkich, pij zaś wodę mineralną, soki warzywne i owocowe. W łagodzeniu nudności bardzo pomocne są herbatki ziołowe (z miętą, melisą, rumiankiem), bo wspomagają trawienie, a ponadto działają uspokajająco, także na żołądek.
    • Pij herbatkę imbirową – jest znana z właściwości przeciwwymiotnych. Ważne jednak, by był to świeży imbir – możesz plasterek zalać filiżanką wrzątku albo wrzucić do zwykłej herbaty.
    • Staraj się być aktywna – spaceruj, spotykaj się ze znajomymi, gimnastykuj się. Bezczynność pogarsza trawienie i skłania do nadmiernego wsłuchiwania się w swój organizm.
     
  12. zoszka

    zoszka Fanka BB :)

    Właśnie dobre pytanie.. ja też tak zareagowałam.. i już sama nie wiem, ale słucham dietetyka;p Najgorsza pewnie w takim sensie, że jest z grupy tych źródlanych, a jest mocno reklamowana i ma silną markę i dlatego ludzie myślą, że jest super, a tu się okazuje, że lepiej kupić tańszą cisowiankę. Często tak jest, że to co najbardziej reklamowane jest najgorszej jakości, a działa 'siła marki'. Dopytam się koleżanki o co chodzi szczegółowo jak się z nią spotkam;)
     

Poleć forum