reklama

3 latke po wypiciu mleka boli brzuszek (((

Temat na forum 'Żywienie dzieci - porady' rozpoczęty przez pchelka10.05, 21 Luty 2013.

  1. pchelka10.05

    pchelka10.05 Zadomowiona(y)

    witam mam pytanie odnosnie w/w tematu

    moja 3 letnia coreczke od ok tyg po wypiciu mleka ( kupujemy w kartonie 3,2 % )
    dodajemy kasze Bobovita z bananem (innej nie rusza a mleko wypija tylko z ta kasza )

    mowi ze boli ja brzuszek i jak ja pomasuje ok 5 min to przechodzi

    je jogurty i tego nie ma

    pojawia sie to tylko po wypisiu mleczka (najczesciej rano ale zdaza sie tez i wieczorem przed snem - nie pojdzie spac bez butelki mleczka )

    dziecko wyproznia sie regularnie , stolce sa normalne (chociaz robi bardzo czesto takie - " zajecze kuleczki )

    a po wypiciu mleka rannego kupke robi po ok 30-45 min

    chce podjechac do pediatry ale maz sie smieje ze histeryzuje i ze pediatra mnie wysmieje (((

    na poczatku myslalam ze poprostu za duzo wypiła tego mleka i dlatego bol brzucha ale to sie zdaza codziennie wiec cos jest nie tak ((((
     
  2. Agnieszka Kozioł-Kozakowska

    Agnieszka Kozioł-Kozakowska Ekspert BB. Specjalista żywienia

    Proszę spróbować zmienić mleko 3,2 na 2 lub 1,5 i zobczyć reakcję. Stolec który Pani opisuje nie jest normalny i może sugerować zbyt małą ilość błonnika w diecie, proszę zwiększyć ilość warzyw i owoców w diecie. Jeśli objawy nie przejdą należy jednak zwrócić się do pediatry ból brzucha u dzieci należy zawsze skonsultować z pediatrą.
     
  3. reklama
  4. pchelka10.05

    pchelka10.05 Zadomowiona(y)

    dziekuje za odpowiedz

    bylismy juz u pediatry w piatek i w poniedziałek dajemy kał na badania

    pewnie w srode bedzie wynik
     
  5. anuszkale

    anuszkale Aktywna w BB

    Ja mam ponad 30 lat i po mleku boli mnie brzuch od zawsze tak było - podobno taka nietolerancja.
    Jogurty , kefiry itp jem i nie ma problemu
     
  6. Agnieszka Kozioł-Kozakowska

    Agnieszka Kozioł-Kozakowska Ekspert BB. Specjalista żywienia

    Oczywiście może to być nietolerancja laktozy ale jej powodu mogą być różne czasami świadczą o poważniejszej chorobie, dlatego każdorazowo należy skonsultować taką sytuację z lekarzem.
     
  7. mamanatanielka

    mamanatanielka Zaangażowana w BB

    Ja ma taką nietolerancję! Zawsze kończy się to szybka wycieczką do łazienki:) a mam pytanie czy moje dziecko może miec to samo? i jeśli jak na razie jest ok (niemowlę) to czy może to pojawić się to z "czasem"?
     
  8. Agnieszka Kozioł-Kozakowska

    Agnieszka Kozioł-Kozakowska Ekspert BB. Specjalista żywienia

    Choroba o nazwie niedobór laktazy jest dziedzina jedną z jej postaci jest pierwotny niedobór laktazy, który objawia się stopniowym zanikiem tolerancji laktozy, pojawia się u dzieci w różnym wieku najczęściej po 5 roku życia i objawia się bólem brzucha, wzdęciami, rozwolnieniem po spożyciu mleka.
     

Poleć forum