reklama

alergia na gluten - pomóżcie!

Temat na forum 'Mały alergik' rozpoczęty przez Mama Kuby, 3 Sierpień 2009.

  1. Mama Kuby

    Mama Kuby Początkująca w BB

    Witajcie Mamy!Szukam informacji o alergii na gluten. Mój synek (rok i 10 miesięcy) jest alergikiem, tyle że dotąd nie wiadomo tak naprawdę na co. Trochę szukam w ciemno, były już różne diety eliminacyjne (odkąd skończył 5 miesięcy), wyeliminowaliśmy jajka, podejrzana była czekolada, ale teraz jest dodatkowo na diecie bezglutenowej. Trochę się tego boję, ale prawdopodobnie to jednak jest gluten, bo reaguje wysypką po zjedzeniu makaronu bez jajek, czy paluszków bez jajek etc. I właśnie chciałam zapytać, czy jest jakaś mama, u której dziecko reaguje na gluten zmianami na skórze? Kuba jest cały w takich czerwonych suchych plamach i strasznie się drapie. A ostatnio dużo dostawał bułeczek, chlebka i tak dalej... Dopiero teraz widzę, że ten gluten tak naprawdę jest prawie wszędzie.
     
  2. KluseczkaS

    KluseczkaS Czerwcowa mama 2009

    Hej jestem mama 2 mesiecznej MAtyldy i wyglada na to ze Matylda jest rowniez uczulona na gluten. U nas sytuacja jest troche inna bo ona jest jeszcze Malutka i to ja musze byc na diecie. Jak do tej pory lekarz myslal ze to alergia na mmleko lecz po ostrej dieicie tylko czesc wysypki na buzi przeszla- od 2 dni nie jem chleba ani nic podobnego i juz widac znaczna poprawe. Czasmi w Tesco mozna znalesc produkty zastepcze bez glutenu - niestety ich smak nie bardzo przypomina te normalne.
     
  3. reklama
  4. Mama Kuby

    Mama Kuby Początkująca w BB

    Witaj!dzięki za odpowiedź.Ja dopiero teraz, jak zaczęłam się tak bardziej interesować tym tematem, to widzę, że mnóstwo produktów zawiera gluten, np. niby "zwykłe" płatki kukurydziane, czekolada, nawet kakao rozpuszczalne, soki z dodatkiem syropu glukozowo-fruktozowego..., nie mówiąc o wędlinach. Kubuś jest na diecie niecałe dwa tygodnie i ja też widzę wyraźną poprawę - skóra prawie się wygoiła, a było naprawdę ciężko. Ale właśnie wróciłam z małym od dermatologa i ona mi mówi, że przy uczulenieu na gluten to absolutnie nic na skórze nie widać, że bardziej mleko. A gluten to tylko biegunki i do tego obfite. szczerze mówiąc trochę jej nie wierzę, bo czytałam że przy alergii na gluten robią się różne zmiany na skórze, szorstkie plamy etc. I jak wytłumaczyć poprawę stanu skóry?Można zbaranieć. Ja też podejrzewałam mleko, ale jednak teraz dostaje jogurty (bez skrobii pszennej) i skóra mimo to z dnia na dzień wygląda lepiej. Za trzy tygodnie idziemy do alergologa, zobaczymy co powie. Muszę poszukać więcej informacji na ten temat, bo na razie się gubię. Alergolog kazał eliminować i obserwować, dermatolog wyklucza...A Twoje Maleństwo też reaguje na skórze? Jeśli jesteś na diecie to mogę polecić naleśniki z mąki kukurydzianej i ryżowej, albo ryżowe ciasteczka :) jak będziesz chciała to daj znać. Ja pamiętam że jak byłam na diecie karmiąc piersią to brakowało mi najbardziej słodyczy :) Trochę się przestraszyłam na początku, ale sporo rzezczy można na takiej diecie jeść. Tylko faktycznie, gotowe makarony czy ciastka smakują dziwnie...Pozdrawiam
     
  5. rubi

    rubi wakacyjna mama ;-)

    Witam ;-)

    sorki, przeoczylam watek ale to tylko dlatego ze akurat 4 sierpnia rodzila sie moja Monisia ;-)
    Brat Moni - Jasiek jest od ponad 2 lat na diecie bezglutenowej (bezmlecznej i bezkakaowej tez) wiec witam w klubie bezglutkow ;-)

    Moj synek nie mial objawow skornych alergii na gluten - mial tylko luzne kupy i pobolewal go brzuszek - zrobilismy testy - najpierw skorne, potem z krwi i wyszla alergia na gluten...

    polecam Wam ksiazki:
    KDC.pl - Książki - Dieta bezglutenowa. Porady i przepisy dla osób z celiakią
    KDC.pl - Książki - Dieta bezglutenowa co wybrać ?

    czeka Was wiele niespodzianek - glutenem zanieczyszczony moze byc np..... ocet :szok:
    gotowe produkty b/g sa faktycznie nieciekawe w smaku ale glownie te rodzimej produkcji - importowane - odpowiednio drozsze sa bardzo smaczne - np. firmy Schar
    zawsze mozna upiec ciacho w domu - ma sie wtedy pewnosc co w nim siedzi ;-) jesli chcecie przepisy to prosze krzyczec ;-)

    ja zakupy b/g robie tutaj - polecam - Sklep internetowy Bezgluten

    pozdrawiam ;-)
     
  6. agnieszka76

    agnieszka76 Początkująca w BB

    Witaj
    Jestem po raz pierwszy na tej stronie. Mam córkę u której stwierdzono azs. Mimo że jest na diecie elminacyjnej nadal utrzymują się problemy skórne. Lekarze nie podejrzewają glutenu a ja sama nie wiem co może ją uczulać. Może jakieś spulchniacze w chlebie albo sam chleb (obecnie je chleb żytni). Piszesz że twój synek miał alergie skórną czy po odstawieniu chleba podawałś mu jakis inny, czy w trakcie diety stosowałaś jakieś leki. Czy faktycznie był to gluten czy coś innego. Ja cały czas szukam i tracę nadzieję czy coś znajdę. Bierze silne leki po których było ok przez 1 tydzień, póżniej wszystko wróciło.
     
  7. rubi

    rubi wakacyjna mama ;-)

    agnieszka76 :-) witaj i mow od razu co to znaczy ze Twoja coreczka jest na diecie eiliminacyjnej...co eliminujecie???
    prawdopodobnie bialko mleka krowiego... eliminujecie calkowicie czy jak sie uda? w chlebie kupionym w zwyklym sklepie czy piekarni moze byc mleko, w pasztecie moze byc mleko, serwatka, maslo...
    ciastka kupowane w sklepie czy cukierni... do ich wyrobu moze byc uzyta margaryna ale nikt nie wie czy bezmleczna...
    zasada jest prosta - karmisz dziecko tym co zrobisz sama ze sprawdzonych produktow, a produkty powinny byc jak najprostsze... jesli kisiel to zrobiony w domku z soku i maki ziemniacznej a nie gotowy...
    teraz dzieci dosc czesto maja alergie na... konserwanty...:-(

    co do glutenu - ciezka sprawa - najbezpieczniej karmic dziecko produktami bezglutenowymi a nie szukac po omacku na etykietach bo sama sie nacielam pare razy...np. do glowy mi nie przyszlo ze ocet spirytusowy moze byc zanieczyszczony...glutenem :-( no ale to juz chyba pisalam...

    ja osobiscie jestem zwolenniczka prowadzenia scislej diety eliminacyjnej - u nas zdalo to egzamin - po odstawieniu alergenow mam zdrowe dziecko :-) nie ma problemow z brzuszkiem, skora.... chlopak rosnie jak na drozdzach :-)
    lekow nie podaje bo uwazam ze jesli wyeliminuje to co szkodzi to leki sa niepotrzebne - dawalam raz zyrtec - w czasie prowokacji, bo wyszla pokrzywka...

    a tak w ogole to powinnam zaczac od tego ze dieta eliminacyjna moze byc stosowana u dziecka tylko pod nadzorem lekarza - najlepiej alergologa :tak::tak::tak:

    na koniec zycze szczescia w Nowym Roku ;-)
     
  8. agazoja

    agazoja zadomowiona

    ja kiedys pisalam na watku - malych alergikow, ale.... potem brak czasu i problemy sie "skonczyly"; no wlasnie.... tak myslalam; jednak moj maly ma caly czas kupy luzne w ilosci od 3 do 8 dziennie (nie typowe rozwolnienie ale luzne papki), do tego brzuszek ma wzdety jak u glodujacych dzieci w afryce:-( jest tez rozdrazniony, itd;waga spadla nawet i teraz wazy ok 8500 a ma juz rok i 2 m-ce:-(
    Rubi - pomocy; wczoraj bylam u alergologa i oprocz diety bez laktozy i w sumie bezmlecznej (choc mleko w sladowych ilosciach toleruje - zalezy co), to tez mamy wprowadzic diete bez glutenu; mniej wiecej wiem, co jest bezpieczne - o ile sama to zrobie, ale.... brak mi przepisow; pomocy - moj maly jest dosc wybredny, nadal ma problemy z gryzieniem pomimo tylu zabkow; mamy tez refluks:-(eh...
    jesli masz jakies fajne przepisy na poczatek, bo ja nie wiem co mu dawac na sniadanie, na kolacje; mamy tez odstawic owoce na jakis czas, dopoki jelita troszke sie nie zregeneruja; mamy skierowanie do poradni gastrologicznej Centrum Zdrowia Dziecka (termin za 3 m-ce:szok:); nie wiem co mu dawac na drugie sniadanko i jakie deserki wymyslic, skoro owocow tez mam mu nie dawac; POMOCY; z gory wielkie dzieki; moze nawet tutaj wstawisz kilka przepisow; mysle,z e takich mam jak ja i moje dziecko jest wiecej...
     
  9. rubi

    rubi wakacyjna mama ;-)

    hej :-)

    po pierwsze - nie przejmuj się :-) dieta b/g to nie koniec świata :tak::tak::tak:

    po pierwsze... w zasadzie nie ma czegoś takiego jak przepisy bezglutenowe - możesz dać małemu wszystko, co w składzie nie ma glutenu...
    tu niestety sprawa się komplikuje... musisz nauczyć się czytać etykiety i to nie przy pierwszym zakupie danego produktu....producent może nieco zmodyfikować skład i...po herbacie...

    na początek idź do sklepu ze zdrową żywnością i kup mąkę b/g, bułkę tartą b/g, przyprawy, pieczywo - tu polecam zagraniczne bo polskie jest...mały najprawdopodobniej nie będzie go chciał jeść...zastanów się czy nie lepiej kupić automat do pieczenia chleba i piec chlebek w domu ;-):tak:

    no i teraz najtrudniejsze...ukryte źródła glutenu...totalna masakra...unikaj syropu glukozowo - fruktozowego bo może on, ale nie musi zawierać gluten... no i problem polega na tym ze ten zakichany syrop jest wszędzie :-( od lizaków przez soki, jogurty itp... czasem jest na etykiecie napisane z czego ten syrop zrobiony...

    jeśli używasz przypraw to raczej mieszaj podstawowe a nie kupuj mieszanek...z tego co pamiętam (mój Jasiek już nie jest na diecie b/g) to Knorr pakował wszędzie jakiś wypełniacz pszenny :-(

    uważaj na ocet spirytusowy - ten też może ale nie musi byc zanieczyszczony glutenem :-( a jak ocet to w zasadzie odpada Ci majonez, musztardy, ketchupy...

    przepisy na śniadanka jakieś mam... jak się trochę ogarnę (złapała mnie kolka nerkowa i byłam na pogotowiu rano :-() to zrobie osobny temat i wrzuce je bo faktycznie pogubiły się w rzece postów :-(

    póki co zmykam :-) jakby coś to pukaj na PW - podam Ci moj nr tel ;-)
     
  10. reklama
  11. agazoja

    agazoja zadomowiona

    Rubi - dziekuje Ci za pomoc:-) co nieco liznelam ten temat chociazby na forum celiaklia, ale.... dla mnie tamto forum jest nieczytelne i... tez mam sentyment do tego forum:-)
    kupila dzisiaj malemu troszke produktow w sklepie ze zdrowa zywnoscia i bede dodawac do zupek badz kombinowac; nazwy napisze pozniej, bo.... nawet one sa dla mnie nowoscia:szok: a wogole to jestem zdziwiona, bo.... nic nie daje z glutenem, ale... okazalos ie,z e maly dostaje codziennie kaszke manna z mlekiem hippa (nie ode mnie) i.... reakcji brak; kupa ladna; moze male wzdecie jest a rzczej twardawy brzuszek; i nie wiem wlasnie, czy na tak mala ilosc glutenu nie reaguje, czy moze to ze dostaje tez hetotifen - zamydla objawy; co Ty o tym sadzisz??
    musze uspic swojego "jeczka" i odezwe sie pozniej;
    a Ty dbaj o siebie - wspolczuje;
     
  12. rubi

    rubi wakacyjna mama ;-)

    agazoja :-)

    z reakcją na nawet małą ilość glutenu różnie bywa... czytałam, że ludzie mieli problemy z brzuchem po zjedzeniu b/g cukierków :-( okazało się że w cukierkach nie było glutenu ale taśma produkcyjna była posypywana czymś co zawierało mąkę pszenną :-(

    mój Jasiek jadł przez jakiś czas majonez bo nie wiedziałam o occie :-( też mu nic nie było ale nie wiem czy ten ocet był zanieczyszczony czy nie...

    przez ponad 2 lata Jasiek był na diecie (dość restrykcyjnej - świadomie nie dawałąm mu niczego w czym gluten mógł siedzieć) i teraz okazało się że uczulenie poszło w diabły ;-) więc uważam że warto się trochę pomęczyć i postarać :-)

    teraz muszę zmykać ale jak wrócę to wkleję przepisy na ciasta ;-) no i jak zrobić tort :-)

    3majcie sie ciepło :-)
     

Poleć forum