reklama

Chusty, rękodzieła i inne ciekawostki :)

Temat na forum 'Dzieci urodzone w lipcu 2008' rozpoczęty przez Haszi, 20 Kwiecień 2009.

  1. Haszi

    Haszi lipcowe mamy'08

    Jak w opisie. Piszcie bo te zdjęcia i informacje zaginąć w gąszczu innych nie mogą. :)
     
  2. Roni21

    Roni21 Spider's Web

    to ja poprosze Pable o recenzje nosidel i chust :tak:
     
  3. reklama
  4. pabla27

    pabla27 Fanka BB :)

    Roni - ja naprawdę nie czuję się kompetentna, bo nie noszę tak dużo jak inne dziewczyny...
    ale, to co mogę napisać od siebie:
    Elastyczna - my miałyśmy elastyka z chust.pl - nie sprawdził sie nam, doświedczone dziewczyny potwierdziły że bardzo kiepsko sie rozciąga i faktycznie kiepsko było mi kieszonkę zrobić taką specjalną dla elastycznej i wiązałam ją jak tkaną ( na fotce akurat jest wiązanie odpowiednie dla elastyka ). Aczkolwiek uwazam że na początek dla niedoświadczonych i malutkich dzieci to naprawdę fajna sprawa, bo taka kieszonka bardzo dobrze podtrzymuje główkę i dziecko ściśle przylega do mamy bez zbędnego dociągania.
    Potem pożyczyłyśmy sobie vatanai - cieniutka chusta, idealna dla noworodków i lekkich dzieci - nie miałam żadnych problemów z dociąganiem, nawet dla mam niedoświadczonych wiąże się super, na lato idealna, cienka, przewiewna....
    Zara - dla mnie za toporna, sztywna, kieszonki i 2x właściwie nie mogłam dociągnąć za to plecak wiązał się super i pięknie trzymał....
    nasza Nati - uważam że jest super, wprawdzie bo vatanai wydawała mi się sztywna ale szybko ją złamałam, dosłownie 2 prania i kilka noszeń i po sprawie. Wiąże się super, bardzo dobrze dociąga....i cenowo naprawdę przystępna w porównaniu do innych chust....
    pouch Lucky Baby - uważam że jest super!! nie ma wprawdzie wypełnień pod nóżkami dla dziecka i przy szyjce ale się nie wpija i młoda śladów nie ma. Jedyny minus że duże rozmiary szyją, ja mam rozmiar xs - mam 175 cm wzrostu i ciuchy około 38 rozmiar i na nas jest za duży....na kurtkę i jak młoda grubiej ubrana jest ok w miarę....
    Nosidło APLX - nosiłam krótko ale jak tylko przymierzyłam to wiedziałam że jest super wygodne, extra miękkie wypełnienie dolnego panela, panel dosyć wąski więc dla Leny idealny, bardzo wygodny. Jedyne co mi nie pasowało to połaczenie pasów, jak się nosi z przodu to ciężko z tyłu sobie pasy samemu złączyć żeby nie spadały z ramion...
    Nasz MT - Rewelacja, bardzo wygodny, wydaje mi się że ciężkie dziecię też poniesie, będę miała możliwość przekonania sie dopiero w czerwcu na 14 kg Hani...
    i nie wiem co jeszcze...
    aha, kółkowa w naszym wypadku nie sprawdziła się. Mimo porad doświadczonych dziewczyn nie umiem dobrze ułożyć małej żeby się nie prostowała, moze jeszcze kiedyś spróbujemy narazie na szybko wystarczy pouch.
     
  5. liwus

    liwus Mama Rozalki i Adasia :)

    Ja nataomiast za dużo ich nie mialam bo w kolejce do testowania stoję.
    Ale mialam przyjemność w:
    Didymos Nino Red ( jak się nie mylę ) jak dla mnie zasztywna , zagruba. Ciężko było ją dociągnąć . Słabo złamana mimo róznych prob łamannia ( pranie , zaplatanie warkocza i wiązanie wiązanie i jeszcze raz wiązanie ) byla ciągle toporna.
    Nati Toskania - super chusta. Idealna jak dla mnie. Złamala się teoretycznie po pierwszym praniu. Pięknie się dociąga i łatwo. Super!
    MT by Melkaj - rewelacyjny . Duże mięciutki pasy , dobrze się dociąga. Rewelacja!
    Niedlugo będę miała przyjemność zamotać się w Zarę świeżynkę :-)
     
  6. Haszi

    Haszi lipcowe mamy'08

    Ja mam na razie tylko pożyczone carycoat infant. To raczej taka torba na dziecko nie chusta. Nie polecam.
    Mialam jakies pytania nt chust ale dzisiaj House mąci mi w głowie ^^

    No i jednak chyba dostane maszyne :) ale uwieże jak zobacze :) Tak czy siak poczekam z szyciem MT.

    Z nowości to testuje własnoręcznie uszytego wielorazowego pampersa. Jest nawet fajny. Dzisiaj mały 4 h w nim wytrzymał:-D bo zasnął i nie chciałam go budzić. Fakt trochę wilgotne rajstopki i body były bo jest bez żadnego materiału ceratkopodobnego ale tak zakładałam wiec jest ok.
     
  7. liwus

    liwus Mama Rozalki i Adasia :)

    Haszi , do wielorazówek polecam np. zwykłą tetrą albo ściereczkę z mikrofibry .
    Ja mam 2 wielorazówki :
    1.Pierwsza to tzw.kieszonka.
    Materiał:
    na zewnątrz PUL,
    wewnątrz polar + do tego wkładka np. z bambusa ( ale tu się właśnie dobrze sprawdza tetra lub mikrofibra)
    2.Druga to tzw. AIO ( all-in-one)
    Materiał:
    na zewnątrz PUL,
    wewnątrz welur

    Robie też tak że mam dwa otulacze i do niego wkładam tetrę i ściereczkę z mikrofibry , lub mikrofibra bądź tertra + wkładka.
    Dziecko w takim zestawie wytrzymuje ok. 3 h w zaleznosci od czestotliwosci sikow i kup :happy: a jeśli przecieka to przecieka na brzegach gdzie nie ma tetry czy wkladki.
    A pupę mamy gładką po wielorazówkach :-)

    I koniecznie wrzuć zdjęcia tej wielorazówki :-)
     
  8. Haszi

    Haszi lipcowe mamy'08

    Liwus no to masz juz wypas. Ja tego PUL-a nie mam, a chciała bym ^^
    Ja nadal nie kapuje czym różnią się AIO od kieszonek :p. AIO ma wkład na całej szerokości pampersa? Chyba puki nie zobacze orginalnej to nie zakappuje ;)

    Ten mój to nic ciekawego bo uszyty igiełką i niteczką (chyba z 2 tyg mi zeszło). Na zewnątrz mam flanelke, wewnątrz polarek. W środku zrobiłam taką kieszonke z flanelki przyszytej od srodka do polara i od strony plecków wkładam wkladke uszytą z 2 warstw mikrofibry, 2 flaneli i b. słabo chlonnego ręcznika :/. Po testach :p uznałam że wkładka jest potrzebna tylko z przodu i skladam ja na 2 ^^. Musze uszyc nową z grubym przodem i cieńkim tyłem.
    Co ciekawe mały jak ma juz pełnego tego pampersa to wstrzymuje siku:eek: i sika zaraz po zdjęciu na podłoge. Jutro spróbuje na nocnik zdążyć.
     
  9. liwus

    liwus Mama Rozalki i Adasia :)

    AIO czyli wszystko w jednym ma wkład i nie ma otworu czy możliwości przyczepienia innego wkładu. Jak dziecko zrobi kupę czy siku to do prania i już. Ja mam taką :
    [​IMG]

    Kieszonka jak sama nazwa wskazuje ma kieszonkę i w tą kieszonkę wkłąda się wkłady czy też tertrę lub mikrofibrę. Jest możliwośc włożenia nawet kilku wkładów chłonnych. Na zewnątrz jest pul/polar więc jak dziecko robi siku to to siku przechodzi przez ten pul i zatrzymuje się na wkładce która jest umieszczona w kieszonce. Potem tą wkładkę wyjmujemy i do prania. Teoretycznie jeśli nei ma kupy pieluszkę z kolejna wkładką możemy założyć jeszcze raz. Ale to juz zależy jakie kto ma do tego podejście.
    Ja mam taką :
    [​IMG]

    Na zamknietym wstawię pieluchy na modelu.

    A tu link do wskazówek jak robić takie pieluchy :
    chusty.info • Instrukacja szycia BackUp-u/ pieluszki wielorazowej- tłumacz
     
  10. reklama
  11. Haszi

    Haszi lipcowe mamy'08

    Super masz te pieluszki. A jeszcze fajniejsze na modelu:tak:. Skoro wamten ten pul się sprawdza to tez chyba poszukam i z niego uszyje.
    Coraz bardziej się przyzwyczajam do tej mojej, dzisiaj mi szybciutko wyschła i 2 x w dzień mały ją mał. No i pupka chyba gladsza.Wkład muszę uszyć inny, taki specjalnie dla chłopca z grubym przodem i cieniutkim tyłem skoro mikrofibra jet na tyle fajna że nie przesiąka. dzięki za linka, na niego jeszcze nie wpadłam :happy:.
    Jutro wstawioe zdjecia mojjej badziewki.
     
  12. post_ptaszyna

    post_ptaszyna mamy lipcowe'08 zakręcona

    no to wklejam
    troszkę zmiana koncepcji była bo zrobiłam sukienkę ale mi się nie widziała i sprułam i leżało leżało aż się wkońcu zabrałam i jest:-)
     

    Załączniki:

Poleć forum