reklama

ciąża + staż nauczycielski + urop zdrowotny

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez Magdalena_28, 19 Styczeń 2012.

1. Magdalena_28

Magdalena_28 Początkująca w BB

Witam.

Jestem nauczycielem stażystą. Z pracodawcą zawarłam umowę na czas określony od 01.09.2011 do 30.08.2012. Obecnie jestem w ciąży. Moje pytanie brzmi: jaki czas mogę przebywać na urlopie zdrowotnym w przeciągu stażu żeby go zaliczyć? W Karcie Nauczyciela wyczytałam:

"Art.9d.
    5. [FONT=&quot]W przypadku nieobecności [/FONT][FONT=&quot]nauczyciela w pracy z powodu czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub urlopu innego niż urlop wypoczynkowy, trwającej nieprzerwanie dłużej niż miesiąc, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku nieobecności dłuższej niż rok nauczyciel obowiązany jest do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.[/FONT]"

Co znaczy niezdolność do pracy trwająca nieprzerwanie dłużej niż miesiąc? Czy mogę przebywać na zwolnieniu zdrowotnym dłużej niż 30 dni w przeciągu 9 miesięcy stażu, z tzw. przerwami?

Czy przysługują mi dni opieki rodzicielskiej?

Pozdrawiam

2. E. Słotwińska-Rosłanowska

E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

Zacznijmy od tego co ma Pani na myśli pisząc o urlopie zdrowotnym? Zwolnienie lekarskie czy urlop dla poratowania zdrowia?

3. reklama
  4. Magdalena_28

Mam na myśli zwolnienie lekarskie.

5. E. Słotwińska-Rosłanowska

Oznacza to zwolnienie (urlop itp) trwający dłużej niż 30 dni (bez przerwy).

Tak.

A co rozumie Pani przez "dni opieki rodzicielskiej"?

6. Katerin

Katerin Początkująca w BB

Witam,