reklama

ciąża, zmniejszenie ilości godzin, jaka umowa?

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez smv, 24 Lipiec 2014.

1. smv

smv Początkująca w BB

Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam serdecznie.
    Jestem nauczycielem kontarktowym ( 6 sierpnia uzyskam stopień mianowania) na pełnym etacie na umowie na czas nieokreslony. Od dnia 1 wrzesnia 2014 niestety moje godziny zostaną obnizone do połowy. Obecnie okazuje się, że jestem w 5 tyg ciąży. Pytanie moje dotyczy zwolnienia- nie ukrywam, ze chciałabym utrzymać obecną pensję, ale czy jest to w jakiś sposób mozliwe? Po którym tygodniu mogę legalnie pójśc na zwolenienie ciążowe? Czy mogłabym np końcem sieprnia pójśc na L4 i w związku z tym miałabym tę samą umowę i ilość godzin co obecnie czyli 18/18 czy jednak z dniem 1 wrzesnia to by się i tak zmieniło. W maju otrzymałam papier do podpisania o zmniejszeniu ilości godzin więc nie wiem jak to się ma do tej ciąży. Będę wdzięczna za informacje i pomoc.
    Pozdrawiam-xxx

Ostatnia edycja: 24 Lipiec 2014
  2. E. Słotwińska-Rosłanowska

E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Co dokładnie ma Pani na myśli? Dostanie Pani wypowiedzenie zmieniające?

Nie ma czegoś takiego jak zwolnienie ciążowe. osoby niedolne do pracy maja prawo do zwolnienia, niezleżnie od tego czy są w ciąży, czy nie.

Co to znaczy "papier"? By odnieść się do Pani postu musiałabym wiedzieć co Pani podpisała. Co to był za dokument?

3. reklama
  4. smv

smv Początkująca w BB

Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Mój papier to "Wypowiedzenie warunków umowy o prace" z informacją o zmniejszeniu ilości godzin od 1.09.2014.

5. E. Słotwińska-Rosłanowska

Najlepsze odpowiedzi:
    0
    W mojej ocenie wypowiedzenie powinno zostać cofnięte jeśli poinformuje Pani pracodawcę o ciąży. Poinformuje tzn. przedstawi stosowne zaświadczenie lekarskie.

6. smv

smv Początkująca w BB

Najlepsze odpowiedzi:
    0