reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Ciąża

Dołączył(a)
11 Maj 2016
Postów
2
Witam chciałam zapytać czyjesli jestem uczniem i jestem w ciazy ubezpieczona na Krusie u taty a wykonuje praktyki umowe mam w celu przygotowania zawodowego czyli jestem takze ubezpieczona w zusie bo tam dostarczam zwolnienia teraz l4 to gdzie moge ubiegac sie o zasilki po porodzie czy z krusu tez mi sie cos nalezy i zusu czy tylko z jednego ? i o jakie moge sie zasilki starac po porodzie ?
 
reklama
Link do: Zasiłek chorobowy - Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

eiktkw7i1lgslap3.png
 
ZUS opłaca ci tylko składke emerytalna z tego co kojarzę. Bynajmniej kiedyś tak było jak ja miałam praktyki. I tez byłam na Krusie przy ojcu.

W Krus nie ma urlopu macierzyńskiego tylko zasiłek i będziesz niemu podlegać pod warunkiem że jesteś ubezpieczona jako domownik. Czyli dostaniesz pieniążki za urodzenie dziecka. Jeśli jesteś niepełnoletnia i w chwili urodzenia dziecka nadal będziesz niepełnoletnia to trzeba będzie ustanowić opiekuna prawnego dziecka...może być ojciec albo matka wtem oni dostaną pieniążki z kursu na twoje dziecko.