reklama

Dieta mamy karmiącej

Temat na forum 'Dzieci urodzone w sierpniu 2016' rozpoczęty przez Dominika81, 20 Sierpień 2016.

  1. Dominika81

    Dominika81 Moderator

    Śniadania/ Kolacje
    • kanapki z gotowaną szynką,
    • kanapki z pieczonym pasztetem z drobiu, indyka, królika (najlepiej domowy),
    • kanapki z żółtym serem,
    • kanapki z twarożkiem,
    • chude, gotowane kiełbaski,
    • gotowane jajko,
    • jajecznica delikatna na maśle
    • zupa mleczna
    • płatki kukurydziane na mleku
    • sałata do kanapek,
    • koperek np. do twarożku,
    • kanapki z dżemem malinowym, jabłkowym, jagodowym, borówkowym, z owoców leśnych, morelowym, powidła.
    • mozzarella do kanapek
    • pomidor
    OBIAD
    • Zupy:
    1. Chudy rosół z kury.
    2. Delikatny krupnik.
    3. Zupa owocowa.
    4. Zupa pomidorowa.
    5. Zupa ryżowa zabielana mlekiem.
    6. Barszcz czerwony zakwaszany jogurtem.
    7. Delikatny krem brokułowy lub zupa brokułowa.
    • Dania główne:
    1. Ziemniaki z duszonym mięsem, marchewka gotowana
    2. Delikatne spaghetti.
    3. Łagodne rissotto.
    4. Puree ziemniaczane, klopsiki (mięso mielone) w białym sosie koperkowym.
    5. Delikatne ratatuj z mielonym i cukinią. Może być podawane do ziemniaków uprzednio ugotowanych i razem zapieczone w piekarniku.
    6. Drób pieczony w rękawie.
    7. Potrawka z cielęciny z ryżem.
    8. Schab pieczony w rękawie. Ziemniaki.
    9. Pierś indyka gotowana na parze.
    10. Łosoś pieczony w folii.
    11. Łagodny gulasz i kasza gryczana lub jęczmienna.
    12. Uproszczona gzika (bez szczypiorku i rzodkiewki) z ziemniakami.
    13. Pasta makaronowa z szynką w sosie śmietanowym.
    14. Potrawka z kurczaka z ryżem.
    15. Pasta makaronowa z piersi z kurczaka, marchewką, brokułami
    16. Pierś z kurczaka duszona w sosie śmietanowym podawana z ryżem.
    17. Pasta ziemniaczana z mielonym, marchewką, pomidorami w sosie pomidorowym.
    • do tego:
    1. Marchewka gotowana.
    2. Marchewka gotowana na parze.
    3. Surowa marchewka tarta (może być z dodatkiem jabłka lub dodatkowo podlana jogurtem naturalnym).
    4. Buraki gotowane utarte (mogą być z dodatkiem jabłka).
    5. Brokuł gotowany lub na parze.
    • Soki:
    1. Jabłkowy.
    2. Marchwiowo-Jabłkowy.
    3. Owoce leśne.
    4. Jeżynowy.
    5. Malinowy.
    Podwieczorek/ Przekąski:
    1. Jabłko.
    2. Borówki, jagody.
    3. Kefir (może być owocowy)
    4. Jogurt (może być owocowy).
    5. Kaszka manna na mleku z sokiem malinowym.
    6. Kisiel.
    7. Sucharki.
    8. Biszkopty.
    9. Szarlotka

    Na sniadanie,kolacje: owsianke,bulke z serem zoltym,chuda wedlina,jajko,jogurt....na obiad: rosol, gotowana pierś z kurczaka, ziemniaki,ryz,makaron z białym serem, gotowana marchewka...jak mam ochote na cos słodkiego to jakiś biszkopcik,albo babka. Do picia herbata owocowa,Zielona,kawa zbozowa,herbatki laktacyjne,kompot z jabłek,woda
     
  2. Jadwiga orłowska

    Jadwiga orłowska Fanka BB :)

    Co za bzdura, tyle nabiału to szaleństwo
     
  3. reklama
  4. Dominika81

    Dominika81 Moderator

    hehe, no łącznie to dużo, ale zakładamy oczywiście że nie jemy tego wszystkiego z listy na raz :wink::-D:-D
    jeżeli dziecko jest zdrowe to nie ma potrzeby eliminowania nabiału.
    dopiero kiedy dziecko jest chore np. na AZS, czy alergie na laktozę itp... :-D

    tu przykładowa propozycja kompozycji ściągnięta również.
    od siebie dodam, ze sok pomidorowy najlepiej zrobić samemu, pomidor zawiera dużo potasu
    wody mineralnej pić jak najwięcej - minimum 2 litry dziennie.
    słyszałam też, że niektóre dzieci źle tolerują pieczywo pełnoziarniste, a jedynie pszenne.
    no I do picia również poza rumiankiem, koprem włoskim, pokrzywą, miętą, melisą, bardzo dobry jest "czystek". można go kupić w aptece, można go też parzyć drukrotnie.


    Śniadanie:
    Płatki owsiane (7 łyżek) z bananem i jogurtem naturalnym, zarodki pszenicy (łyżka), mielone siemię lniane (łyżka); Herbata z kopru włoskiego
    Drugie śniadanie:
    Bułka Grahamka z masłem, sałatą, drobiową szynką i ogórkiem
    Kawa zbożowa lub z cykorii
    Przekąska:
    Owoc np. pieczone jabłko, Garść orzechów włoskich, Szklanka wody mineralnej
    Obiad:
    Zupa np. kapuśniak lub jarzynowa
    Porcja chudego mięsa np pierś z indyka, upieczona lub ugotowana na parze, Surówka z marchwi i jabłka
    Kasza gryczana z łyżeczką oleju lnianego
    Podwieczorek:
    Kromka pełnoziarnistego pieczywa z masłem, sałata, 2 jajka na twardo, natka pietruszki, Szklanka kefiru
    Kolacja:
    Kromka razowego pieczywa z masłem, sałata, tłusty twaróg, rzodkiewki, Sok pomidorowy

    Śniadanie:
    2 kromki chleba na zakwasie z masłem, sałatą, 2 jajka na twardo, Herbata z pokrzywy
    Drugie śniadanie:
    Koktajl – zmiksowane płatki owsiane (5 łyżek), zarodki pszenicy (1 łyżka), jogurt naturalny
    Morele (2-3 sztuki)
    Przekąska:
    Owoc np gruszka, Garść pestek dyni, Szklanka wody mineralnej
    Obiad
    Zupa: Pomidorowa z ryżem z łyżką śmietany i natką pietruszki
    Porcja ryby ugotowanej na parze np. łosoś, skropiony cytryną
    Fasolka szparagowa polana łyżką roztopionego masła
    Podwieczorek:
    warzywa mieszane gotowane na parze, Szklanka wody mineralnej
    Kolacja:
    Kromka pieczywa, Mozarella z pomidorem polana olejem lnianym
    Śniadanie:
    Omlet ze szczypiorkiem, Sok pomidorowy
    Drugie śniadanie:
    Koktajl – zmiksowane: Płatki owsiane (5 łyżek), zarodki pszenicy (1 łyżka), Jogurt naturalny, Maliny lub truskawki, łyżka maku
    Przekąska:
    Owoc np brzoskwinia, Garść migdałów, Szklanka wody mineralnej
    Obiad:
    Gulasz z warzyw np. cukinia uduszona w sosie pomidorowym
    Kasza gryczana
    Zupa z czerwonej soczewicy (w rosole lub bulionie gotujemy do miękkości szklankę czerwonej soczewicy)
    Podwieczorek:
    Kanapka z kremowym serkiem, koperkiem i ogórkiem, Szklanka wody mineralnej
    Kolacja:
    Tost z pełnoziarnistego pieczywa, z serem i pomidorem, Sok z buraka
    Śniadanie:
    Płatki owsiane (7 łyżek) z malinami i jogurtem naturalnym, zarodki pszenicy (łyżka), mielone siemię lniane (łyżka), Herbata z kopru włoskiego
    Drugie śniadanie:
    Bułka Grahamki z masłem, sałatą, twarogiem i ogórkiem, Kawa zbożowa lub z cykorii
    Przekąska:
    5 suszonych śliwek, Garść orzechów włoskich, Szklanka wody mineralnej
    Obiad:
    Pulpety z cielęciny gotowane w sosie pomidorowym, natka pietruszki
    Kasza pęczak, Zupa – barszcz czerwony bez dodatków
    Podwieczorek:
    Słupki surowej marchwi, dip na bazie kremowego serka z odrobiną przyprawy curry, Szklanka wody mineralnej
    Kolacja:
    Kanapka z masłem, sałatą i pastą jajeczną, Sok wielowarzywny (najlepiej własnoręcznie robiony)

    Śniadanie:
    2 tosty z pieczywa pełnoziarnistego, kremowy serek, rozgniecione widelcem maliny, Herbata z rumianku
    Drugie śniadanie:
    Twarożek z rzodkiewkami, Kawa zbożowa
    Przekąska:
    5 suszonych moreli, garść orzechów laskowych, Szklanka wody mineralnej
    Obiad:
    2 jajka sadzone dobrze ścięte; Szpinak podsmażany
    Ziemniak gotowany na parze wielkości pięści; Zupa jarzynowa
    Podwieczorek:
    Sałatka ze świeżych warzyw z dodatkiem 50 g wędliny drobiowej, garść grzanek z pełnoziarnistego pieczywa. Dressing na bazie oleju lnianego, cytryny i ziół. Szklanka wody mineralnej
    Kolacja:
    Kanapka z pieczywa na zakwasie, z masłem, sałatą i pastą z ryby, Sok pomidorowy
     
  5. justynahellevoet

    justynahellevoet Fanka BB :)

    ja tam orzechow i kapusty nie jadlam przynajmnjej przez pierwsze 2-3 msce. no i oczywiscie zadnych cytrusów

    Napisane na SM-G928F w aplikacji Forum BabyBoom
     
  6. babina

    babina Fanka BB :)

    Żeby się jeszcze miało ochotę robic te pyszności, a tu ani czasu ani checi

    Napisane na LG-D605 w aplikacji Forum BabyBoom
     

Poleć forum