reklama
Forum BabyBoom.pl

Dzień dobry

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Kochani, umiera młoda mama. To koleżanka jednej z naszych moderatorek @89katia. Być może uda sie ocalić jej życie, ale (jak zawsze) potrzba na to pieniędzy. I to nie za miesiąc, nie za dwa, tylko teraz. Dorzuć się do zbiórki. Każda wpłata, nawet ta symboliczna daje jej większą nadzieję, że wróci do swoich maluszków. Dziękuję. aniaslu Poznaj Anię i jej dzieci. I podejmij decyzję.

reklama

Dla dzidziusia

Ewa_79

Grudniówka 2007
Dołączył(a)
2 Lipiec 2007
Postów
1 065
Miasto
Warszawa
Rozwiązania
0
Witajcie,
nie wiedziałam gdzie zadać te kilka pytań jakie poniżej zapisuje, więc postanowiłam założyć nowy wątek.
Ewa

Jako niedoświadczona przyszła mama, nie bardzo wiem co powinno, a raczej ile sztuk wszystkiego, znaleźć się w tzw. wyprawce dla malucha. Wolę poradzić się doświadczonej Mamy, niż kupić za dużo.
Niezbędne kosmetyki dla maleństwa. Co radzicie, a czego nie ;) ?

Co z zakupami ubranek dla dzieci, na allegro? Macie jakieś opinie na ten temat?

W co warto zainwestować pieniądze (wózek, łóżeczko etc.)? Co lepiej pożyczyć / odkupić używane etc.?

I na koniec :-) Czy, któraś z Grudniówek kupiła już coś dla swojego dzidziusia?
 
reklama

belka

Klub grudniówek'07
Dołączył(a)
20 Marzec 2007
Postów
799
Rozwiązania
0
Ewo nie tylko Ty masz taki problem :no: Ja tez bede po raz pierwszy mama i zastanawiam sie nad tym wszystkim...
Powiem Ci ze ubranka w wiekszosci bede miala uzywane po malej siostrze i znajomi sie zaoferowali. Dla takiego malego szkraba to duzo nie trzeba a po co wydawac pieniadze jak i tak zaraz z tego wyrosnie.
Lozeczko i wozek kupuje nowe. Pierwsze dziecko a poza tym wozek bede miala 3w1 z fotelikiem z czego potem bedzie spacerowka wiec bedzie na dlugo,dlugo.
Wanienka i przybory do kapieli tez nowe,a takze przewijak.

Dla Dzidziusia jak narazie kupilam byciki malutkie i grzechotke a i po siostrze mam juz troche ubranek w domu.
 

Doticzka

Klub grudniówek'07
Dołączył(a)
3 Grudzień 2006
Postów
382
Rozwiązania
0
Jeżeli chodzi o mnie to dla dzidziusia mam już kilka rzeczy (niestety nie mogłam sie powstrzymać:zawstydzona/y:;-)) . Wymyśliłam taki "zwyczaj "sama dla siebie że kupuje zawsze coś dzidzi po kontrolnym usg czyli wychodzi średnio raz w miesiącu , to taka nagroda dla maleństwa i dla mnie;-):-) Wiec mam już ze 4 kaftaniki, 4 śpioszki , body z 5 sztuk i 2 pajacyki plus 2 czapeczki i 3 pary skarpetek:tak:Troche kupiłam ja a troche moja mama:tak:;-) Ciuszki są w rozmiarze 1 sztuka z każdego rodzaju 56 a reszta 62-68:blink: Moja przyszła bratowa zaoferowała się że da mi wszystkie swoje ciuszki po swoim synku wiec też dostane w spadku troszke rzeczy ..... i w sumie się uzbiera tu troche tam troche:-);-)
 

asmodis

Sierpniowa mama'06 Mama Motylka
Dołączył(a)
19 Lipiec 2005
Postów
2 149
Miasto
Lublin/Nałęczów
Rozwiązania
0
Ewa....ja przy pierwszym dziecku sporo rzeczy dostalam...chodzi mi o ubranka, lozeczko i wozek kupilismy nowe, ale jak chcesz mozesz je kupic na allegro

co do kosmetykow to tez bedzie zalezalo jaka skore bedzie mialo twoje dziecko moja nie miala uczulen wiec wszystko bylo oki. ja kupilam (a dokladniej maz)jak dziecko sie urodzilo...do pupy linomag-polecam, jest tez linomag do kapili tez jest bardzo fajny, uzywam tez baby delfi-i tez jestem zadowolona. na pewno duzo pajacykow i body...niestety male dzieci potrafia zasikac i bedziesz musiala je prawie caly czas przebierac. wiesz rodzimy w zimie nie wiadomo jaka ona bedzie wiec cieple rzeczy beda potrzebne, kombinezon, ale z tym powinnas poczekac do porod,zawsze ktos moze kupic jak bedziesz w szpitalu bo nie wiesz jakie duze dziecko urodzisz
do noska polecam zamiast gruszki FRIDE aspirator do noska(kupisz w kazdej aptece), ale tego sie nie uzywa na poczatku bo dzieci same sobie czyszcza nosek po porodzie..jak dziecko bedzie mialo katar to jest o wiele lepsze niz gruszka

wiadomo wanienke(to oczywiscie mozesz dostac od kogos), pod lozeczko cerate jesli twoje dziecko bedzie w nim spalo, jak kupilam 2 rozki-polecam jesli bedziesz uzywac bo jak jedno bedzie zasikane to masz drugi na zmiane
co do niektorych rzeczy to nie wiem jak jest w twoim przypadku czy masz kogos kto ci moze daj ubranka bo jego dziecko wyoslo czy nie i inne rzeczy...na allegro tez mozesz smilo kupowac, przeciez tez sa nowe

nic mi teraz do gloy wiecej nie przychodzi
 

Ewa_79

Grudniówka 2007
Dołączył(a)
2 Lipiec 2007
Postów
1 065
Miasto
Warszawa
Rozwiązania
0
asmodis dziękuję za pomocne informacje
u mnie jak na razie zawrót głowy z tymi zakupami
pytałam o allegro, bo z tego względu, ze uziemiona jestem w domu tak mi łatwiej :) obkupić maluszka i odezwałam się do znajomych po ubranka po ich dzieciach :)

muszę zerknąć na ten aspirator zamiast gruszki, która z mego dzieciństwa kojarzy mi się z jakimś horrorem :)

macie rację, że dzidziuś faktycznie szybko wyrośnie z takich małych ubranek, wiec nie ma sensu kupować całej sterty :)
co do kosmetyków, to faktycznie na początek małe opakowania aby zobaczyć czy coś nie uczula.
belkamy też zdecydowaliśmy się na taki wózek 3 w 1, bo w sumie trochę taniej wychodzi niż zakup wszystkiego osobno ;)

Doticzka fajny pomysł z tymi zakupami po każdym badaniu :)

A co sądzicie o tym aby malec miał zamiast klasycznego drewnianego łóżeczka na stałe trochę lżejsze turystyczne (oczywiście z materacykiem takim jak w klasycznym łóżeczku)?
 

AneczkaK

mama bambulinkow
Dołączył(a)
4 Październik 2005
Postów
5 069
Rozwiązania
0
Ja uwazam ,ze lozeczko turystyczne jest rewelacyjnym pomyslem:tak: sama mam drewniane i Booze czego ja nie wymyslalam zeby Witus sie nie poobijal:szok: zwykle ochraniacze nie dawaly rady, kupilam taki na cale lozeczko ale i tak jak zaczal sie podnosic to walil glowka w szczebelki przy upadku.Witek to starszny lobuziak i juz od urodzenia sie strasznie krecil w lozeczku;-):-D ja przy drugim kupuje turystyczne a drewniane pojdzie w odstawke:tak:
Jesli chodzi o ubranka to w ogole nie sprawdzily sie u mnie kaftaniki, bez sensu to kupowalam.Body sa rewelacyjne bo sie nie podciagaja i wygodnie sie je zaklada.jak sie ktoras boi wkladania przez glowke to mozna na poczatek poszukac takich rozpinanych na calej dlugosci albo wiazanych jak kaftaniki.A rozmiary jak pisalam na ogolnym lepiej chyba kupowac takie od 62 ,najwyzej 56 mozna dokupic jak dzidzia bedzie nieduza.Co do kosmetykow to tez polecam linomag do kapieli jest tani i swietnie natluszcza:-)
 

kacha_wawa

12.2007/01.2010/09.2011
Dołączył(a)
10 Czerwiec 2007
Postów
5 300
Miasto
Belfast-UK
Rozwiązania
0
U mnie w grę wchodzi tylko i wyłącznie łóżeczko turystyczne, nad innym nawet się nie zastanawiam ;-)
Jeśli zaś chodzi o wózek to napewno wybiorę jakiś wielofunkcyjny, wybór jest ogromny, śledzę często allegro i już wiem, że będę miała cieżki orzech do zgryzienia :-)
 

Ewa_79

Grudniówka 2007
Dołączył(a)
2 Lipiec 2007
Postów
1 065
Miasto
Warszawa
Rozwiązania
0
Aneczka, Kasia dzięki za opinię na temat łóżeczka. Nam też wydaje się bardziej funkcjonalne, niż drewniane.
Dziś zrobiliśmy pierwsze zakupy dla dzidziusia :)
A o wózku jaki mam w planie pisałam w wątku wózki, foteliki... :)
Myślimy o "trójkołowcu" .

asmodis znalazłam ten aspirator ;) ciekawy przyrząd :) na pewno będzie lepszy od tej gruszki
SkandProjekt - dystrybutor przyrz
 

pryzybela

Mama Kayi i Maxia
Dołączył(a)
17 Maj 2007
Postów
2 398
Miasto
Mtl Qc
Rozwiązania
0
Jejku, dziewczyny, nawet nie wiedzialam, ze w ogole sa takie lozeczka:no: , myslalam, ze tylko kojce... Ale szczerze mowiac wydaje mi sie to niezlym pomyslem, tylko mam kilka watpliwosci.
Jak myslicie jak dlugo posluzy takie lozeczko maluchowi? To znaczy, czy jak dziecko bedzie troszke starsze, nie uszkkodzi tego materialu? (np. wypychajac nozkami dziure?) I czy te lozeczka tez maja opuszczane brzegi? Aha, no i w drewnianym lozeczku, zawsze mozna szczebelki powyciagac, zeby maluch mogl sobie swobodnie i bezpiecznie wychodzic jak bedzie starszy, a tutaj nie ma przypadkiem niebezpieczenstwa, ze wypadnie i zrobi sobie krzywde probujac sie wydostac?
 
reklama

Ewa_79

Grudniówka 2007
Dołączył(a)
2 Lipiec 2007
Postów
1 065
Miasto
Warszawa
Rozwiązania
0
pryzybela co do zrobienia dziury to pewnie jest to możliwe ;)
niektóre modele mają opuszczaną jedną ściankę
co do bezpieczeństwa przy wydostawaniu to nie umiem Ci odpowiedzieć
 

Polecamy

null

Nowe wątki

reklama

Nowe pytania

Do góry