reklama

gry i zabawy naszych szkrabów :):):)

Temat na forum 'Dzieci urodzone w styczniu 2006r.' rozpoczęty przez Izabelka, 6 Listopad 2006.

  1. Izabelka

    Izabelka Oski i Wercia

    to my pierwsi:

    -balonik
    -puzzle --na częsci pierwsze
    -lusterko-a kuku dzidzia!
    -turlanie piłeczki
    -puszczanie samochodów
    -rozrzucanie zakrętek od obiadków-zbieram sumiennie :-D
    -bańki mydlane-niezastąpione
    -książeczki
    -w ganianego - chowanego na czworaka- lece na kolanach i sie chowam za róg i wolam go- on mnie szuka- jak dojdzie to dalej uciekam
    -wiatraczek odpustowy- sam nim kręci- nie umie dmuchac :)
    -wyrzucanie zabawek na hasło "bum"
    - no i tańczenie

    i pewnie by sie cos jeszcze znalazlo ale nie wiem :cool2:
     
  2. DziOObek

    DziOObek Styczniowe mamy'06

    to tak do smiechu :)
    smog.pl - Zabawa z niemowlakiem
    a na powaznie to jest fajna ksiazka
    GRY I ZABAWY Z NIEMOWLAKAMI. Zbiór zabaw z dziećmi w wieku od 0 do 12 miesięcy


    Silberg Jackie
    Przekład: Marzena Czubak, ISBN 83-85594-44-2, format 144x204 mm, oprawa miękka foliowana, stron 240
    [COLOR=#da00]Wydawca: Media Rodzina
    polecam wszystkim ja ja mialam przy Oskarza potem pozyczylam kolezance i slad zaginal po ksiazce i kolezance :( [/COLOR]
    [COLOR=#da00]cos niecos pamietam ale zal mi ksiazeczki :( [/COLOR]
    [COLOR=#da00]pozdraiwam.[/COLOR]

    i jeszcze jedno chociaz to na przyszlosc moze wam sie przyda my korzystamy z tej stronki dla Oskara :)
    bardzo fajna

    cholera chyba nie wkleje tego linka co za cholerstwo :) juz 10 raz chyba edytuje:)
    Dzieci - Portal Nowoczesnych Rodzic

    no niestety nie umie:-(*
    musicie sobie same skopiowac sam adres :)
     
  3. reklama
  4. DziOObek

    DziOObek Styczniowe mamy'06

  5. Izabelka

    Izabelka Oski i Wercia

  6. Izabelka

    Izabelka Oski i Wercia

  7. Izabelka

    Izabelka Oski i Wercia

    nie wychodzi, wiec tak:
    Twoje dziecko najbardziej fascynują przedmioty codziennego użytku. Zrzucanie książek z półek, wywracanie roślin doniczkowych to najlepsza zabawa. Ma już swoje ulubione zabawki i potrafi je wskazać. Na tym etapie coraz częściej próbuje Cię naśladować. Potrafi bawić się z dorosłymi w proste gry: w "berka" (na czworakach), w "chowanego" lub turlanie piłki. Uważnie studiuje kształty i rozmiary przedmiotów zauważając różnice między nimi. Potrafi dopasować do siebie małe przedmioty, klucz do dziurki zamku w drzwiach. Zainteresowanie światem, rozumienie go i nazywanie zaczyna sprawiać Maluchowi coraz większą przyjemność i frajdę. Sprawność jego wzroku, słuchu, rozwój percepcji oraz intelektualne zdolności pozwalają mu rozumieć coraz więcej. Pamięć Twojego dziecka jest coraz lepsza. Przez 2 do 5 minut potrafi skupić uwagę na jednej czynności, zwłaszcza jest to spokojna zabawa na przykład grzechotką.

    Zabawka
    Weź kilka ulubionych zabawek dziecka. Usiądź z Twoim Maluszkiem na podłodze, posadź go na przeciwko siebie, zabawki połóż między Wami. Weź każdą zabawkę do ręki nazywając ją. Wymów nazwę jednej z zabawek i poproś Maluszka o nią. Kiedy poda Ci ją pochwal go i daj mu buziaka. Ta zabawa uczy dziecko sprawności językowej.



    Części ciała
    Do tej zabawy potrzebne jest zdjęcie bądź rysunek dziecka. Pokaż dziecku zdjęcie i zapytaj: "gdzie dzidziuś ma rączkę?", "gdzie dzidziuś ma nóżkę?", itd. Poproś żeby Maluch wskazał odpowiednie części ciała na zdjęciach. Na początku będzie potrzebował pomocy, ale szybko zacznie Ci pokazywać te części, o które prosisz. Dzięki tej zabawie Twoje Maleństwo uczy się rozpoznawać części ciała, ćwiczy sprawność językową.



    Przesypywanie
    Do tej zabawy potrzebne są dwa kubki i chrupki, do jednego z nich wsyp chrupki. Usiądź z dzieckiem na podłodze, przed nim postaw kubki. Pokaż Maluszkowi jak przesypywać chrupki z jednego kubeczka do drugiego, następnie pozwól samemu przesypywać chrupki. Pokaż jak zbierać te chrupki, które się rozsypią. Dzięki tej zabawie Twój Maluszek uczy się koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczy paluszki.



    Gdzie jest ciastko?
    Do tej zabawy potrzebne są przezroczyste kubeczki. Posadź dziecko w foteliku i schowaj pod jednym z przezroczystych kubków jego ulubione ciasteczko lub chrupek. Pozwól by Twój Maluszek znalazł ciastko i je zjadł. Dzięki tej zabawie Twoje Maleństwo ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową.



    Guziki
    Na tacce ustawionej przed dzieckiem wysyp guziki. Pokaż mu jak je podnosić. To ćwiczenia poprawia sprawność paluszków Twojego Maleństwa. Ponieważ małe dzieci mają tendencję do brania wszystkiego do buzi, pamiętaj aby przy tym ćwiczeniu cały czas uważnie obserwować Malucha.



    Ukryta zabawka
    Do ulubionej zabawki przywiąż tasiemkę. Pokaż dziecku jak ciągnąć tasiemkę, aby dostać zabawkę. Poproś Maluszka aby podał Ci zabawkę, włóż mu do ręki tasiemkę. Na początku może potrzebować Twojej pomocy, ale szybko "załapie" jak dostać zabawkę. Następnie możesz schować zabawkę tak aby było widać tylko tasiemkę i poprosić o zabawkę. Dziecko wie, że zabawki nie widać, a mimo to ona cały czas istnieje. Twój Maluszek uczy się słuchania poleceń.

    Weź ulubioną zabawkę Malucha i usiądź z dzieckiem na podłodze. Daj ją Maluszkowi żeby chwilę się nią pobawił. Poproś o zabawkę i jeśli ją dostaniesz schowaj pod kocykiem (w zasięgu rączek dziecka). Zapytaj Malucha: "gdzie jest zabawka?", pozwól Mu ją znaleźć. Jeśli jej nie znajdzie pokaż mu, że jest pod kocykiem. Powtarzaj zabawę tak długo, aż dziecko będzie widziało gdzie znika zabawka. Ta zabawa pomaga Twojemu Maluchowi zrozumieć, że przedmiot, którego nie widać nadal istnieje. Podczas tej zabawy Twoje dziecko uczy się zdolności rozumienia.



    Pchanie
    Do tej zabawy potrzebny będzie stołek lub małe krzesełko. Postaw dziecko przy krzesełku i pokaż mu jak pchając je poruszać się po mieszkaniu. Na dworzu możesz dać mu do pchana wózek. Dzięki tym ćwiczeniom Twój Maluszek uczy się jak utrzymać równowagę, która jest niezbędna przy nauce chodzenia.



    Przeszkody
    Porozkładaj na podłodze zabawki, weź Maluszka za rączkę i spaceruj z nim. Kiedy dojdziecie do zabawki będzie musiał podnieść wyżej nóżkę aby pokonać przeszkodę. Zacznij od małych przeszkód, z czasem możesz stawiać na podłodze wyższe przedmioty. Jest to wspaniałe ćwiczenie rozwijające mięśnie Twojego Malucha, dzięki niemu dziecko uczy się jak utrzymać równowagę.



    Myjka
    Podczas kąpieli weź gąbkę i wyciśnij wodę na rączkę Maluszka, powtórz czynność kilka razy. Następnie daj dziecku nasączoną gąbkę i pokaż mu jak wycisnąć wodę. Ta zabawa świetnie wzmacnia mięśnie rączek.



    Małpie zabawy
    Rozśmieszanie dziecka dostarcza zarówno Tobie jak i dziecku wiele radości. Obserwuj, co najbardziej rozśmiesza Twoje dziecko i wymyśl dla niego śmieszne zabawy, na przykład targaj sobie włosy i rób dziwne miny. Dzięki temu u Twojego dziecka rozwija się poczucie humoru.



    Śpiewaj mi mamo
    Podczas codziennych czynności śpiewaj mu piosenki, do konkretnej czynności konkretną piosenkę: na przyklad po przebudzeniu "Panie Janie, panie Janie pora wstać". Dzięki temu Twoje dziecko uczy się rytmu dnia.



    Łyżeczka
    Postaw przed Maluszkiem dwie miseczki, do jednej nalej wody. Daj Maluszkowi łyżeczkę i pokaż mu jak przelewać wodę łyżeczką do pustej miseczki. Dzięki tej zabawie dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się jak posługiwać się łyżeczką.



    Na dobranoc
    Przed zaśnięciem możesz Twojemu Maleństwu śpiewać lub czytać bajki. Dzięki temu umacnia się między Wami więź emocjonalna, a także Twoje Maleństwo uczy się słuchania, rozwija się sprawność językowa.

    ;-) ;-) ;-)
    milej zabawy hihi
     
  8. martka_79

    martka_79 Styczniówka 2006

    to nie będzie może o zabawie ale o zabawce!!!;-)
    Michalina jak każde dziecko ma ich mnustwo, sa lepsze i gorsze, ale najlepiej sie ostatnio bawi łAPKą NA MUCHY, uderza nią zwłaszcza w firanki i zasłonki ( i nogi mamy):confused:hihi
     
  9. aniołekk

    aniołekk Fan(ka)

    izabelki nakretki od jedzenia super zucaja sie:)
     
  10. reklama
  11. MonikaG

    MonikaG Styczniowe mamy'06

    ulubiona rymowanka Sebka:

    lata osa koło nosa bzzzzz
    lata bączek koło rączek bzzzz
    lata mucha koło ucha bzzzzz

    można dodać do tego łaskotanie :-)

    mój synek ma swoja ulubioną zabawke - bustą butelkę po wodzie mineralnej a w niej fasola! dobra do czasu kiedy nie zacznie odkrecac zakrętki

    teraz an fali jest rura od odkurzacza i miska metalowa

    a z edukacyjnych to :
    zabawa z podrzucaniem i turlaniem piłki
    budowanie i burzenie wiezy
    klocki
    samochodzik do ktorego mozn awrzucac przez pasujące wycięcia klocki
    pianinko ze zwierzetami
    książeczki
    przeszkody w postaci poduszek,kartonow,stołków- mała ścieżka zdrowia
    koci koci
    a ku ku
     
  12. Polcia79

    Polcia79 Po długiej przerwie;))

    Aniołekk dzięki za podpowiedź z nakrętkami, u nas istne szaleństwo w końcu mozna normalnie sniadanie zrobić:-)
     

Poleć forum