reklama
  1. Uwierz, że jesteś ok. Masz prawo mieć gorszy dzień, masz prawo czuć się zmęczona i popełniać błędy. Najważniejsze, że masz prawo być z siebie dumna. Razem z Dove świętujemy Dzień Mamy Świętuj z nami. Konkursowo/

Wybierz zabawkę, która uszczęśliwi twojego maluszka Konkurs/

Zamknij powiadomienie

Ile muszę przepracować, aby iść płatne L4?

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez GRYZONKA, 2 Lipiec 2011.

1. GRYZONKA

GRYZONKA

Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam,

mam pewien problem. Pracowałam przez 3 lata w firmie na pełny etat, następnie gdy skończyła mi się umowa byłam bezrobotna przez 4 miesiące. 3 tygodnie temu znalazłam sobie nową pracę, ale okazało się, że jestem w ciąży i lekarz poinformował mnie, że będę musiał iść na zwolnienie...

Jak długo muszę pracować w obecnej firmie, aby mieć płatne chorobowe? I czy wysokość chorobowego zależy tylko od mojej obecnej pensji czy też liczona jest średnia wynagrodzenia za ostatni rok?

Z góry dziękuje za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Gryzonka

2. E. Słotwińska-Rosłanowska

E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Co do zasady 30 dni. Są jednak sytuacje gdy zasiłek przysługuje wcześniej. Nie znam przebiegu Pani edukacji i pracy zawodowej, więc nie wiem czy taka sytuacja zachodzi.

Z obecnej.

3. reklama
  4. malamii06

malamii06 Fanka BB :)

Najlepsze odpowiedzi:
    0
    Witam,
    Pani E. Słotwińska-Rosłanowska - będę wdzięczna za informację w jakiej wysokości będzie wypłacana pensja na L4 w ciąży, jeśli na L4 pójdę po 1 przepracowanym miesiącu? Czyli obrazowo: przez ostatni rok nie otrzymywałam wynagrodzenia bo byłam na urlopie wychowawczym, potem byłam bezrobotna przez 3 miesiące, aż znalazłam pracę i po miesiącu okazało się, że jestem w ciąży i z powodów zdrowotnych muszę iść na L4. Słyszałam, że wynagrodzenie obliczane jest jako średnia z ostatnich 12 miesięcy. Czy to prawda? Jeśli tak to czy dostanę na L4 1/12 mojej jedynej pensji z nowej pracy?