reklama

Inhalacje Ventolin, Nebbud

Temat na forum 'Potrzebuję porady' rozpoczęty przez martitka704, 23 Styczeń 2015.

1. martitka704

martitka704 Początkująca w BB

Witam.
    Jestem tutaj po raz pierwszy, mam pytanie dotyczące inhalacji. Wczoraj w przychodni okazało się,ze mój 5letni synek ma zapalenie oskrzeli, dostał antybiotyk Azitrolek, Flavamed i Fosidal (mimo iż mówiłam,ze kaszel jest suchy,męczący). Wieczorem wylądowaliśmy na ostrym dyżurze, bo miał takie okropne ataki kaszlu,że aż wymiotował. W szpitalu zrobili mu rtg bo dr myślała,że przeszło już na płuca,ale na szczescie nie. Mam robić w domu inhalacje,ale w tym temacie jestem kompletnie zielona i chciałabym sie zapytac czy stosowałyście takie leki jak mój mały do inhalacji i jakie dawki. Ja mam dawac najpierw Ventolin 1mg/1ml (0,1%) i tego mam dawac 1ml + 1ml soli fizjologicznej 3 razy dziennie, a potem 2 razy dziennie Nebbud 0,25mg, 1ml + 1ml soli fizjologicznej. Czy to sa takie standardowe dawki? I przez ile dni to podawałyście? Bo tego mi na karcie nie napisano, a i zapomniałam sie zapytac.

2. aniaslu

aniaslu Administrator Członek załogi

Wydaje mi się, ze standardowe. Kiedy moje dzieci dostawały duszności często w pierwszych 3 dobach dostawały tzw. dawki uderzeniowe, a później były zmniejszane. Postępuj według tego, co zalecił ci lekarz, ponieważ on widział twoje dziecko i na tej podstawie postawił diagnozę. Sprawdź czy w domu nie jest zbyt ciepło i , czy nie jest zbyt suche powietrze - to prowokuje do kaszlu. Życzę zdrowia

3. reklama
  4. martitka704