reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

kilka pyt.: alimenty, ust. ojcostwa itp.

Dołączył(a)
15 Wrzesień 2010
Postów
8
Mam do Pani jeszcze kilka pytań zanim złożę pozew w sądzie.
W tej dziedzinie jestem zupełnym laikiem, więc proszę mi wybaczyć źle użytych pojęć i innych niezamierzonych przekręceń.
Gdybym coś napisała niewystarczająco jasno albo za bardzo zagmatwała proszę pisać, postaram się wyjaśnić wszystko dokładnie.

1. Gdyby pozwany na I rozprawę przyszedł z adwokatem - aby nie czuć się niepewnie to czy mogę wnioskować o przydzielenie mi adwokata z urzędu. Rozumiem, że I rozprawa odbedzie się "normalnie", czy wcześniej zostanę poinformowana o tym, że pozwany ma adwokata?

2. Jak wliczyć teraz do kosztów utrzymania dziecka (aktualnie ma 6 miesięcy) kosztów opłaty za ewentualny żłobek lub opiekunkę, gdyż zamierzam podjąć pracę zarobkową za ok. rok. Czy dopiero później, gdy już podejmę pracę złożyć wniosek o podwyższenie alimentów?

3. Jak wyglądają sprawy po wyroku z ustaleniem ojcostwa? Czy wówczas razem z biologicznym ojcem mamy się udać do USC w celu zmiany danych w akcie urodzenia dziecka? Jak to wygląda?

4. Gdybym w przyszłości z kimś się związała, czy ta osoba może przysposobić moje dziecko? czy dane w akcie ur. byłyby zmieniane, czy potrzebna jest zgoda ojca biologicznego (gdyby miał ograniczone lub odebrane prawa rodzicielskie), czy biologiczny ojciec nadal musiałby sprawować świadczenia alimentacyjne?