reklama

Krem z filtrami UVB, UVA dla atopika

Temat na forum 'Mały alergik' rozpoczęty przez MAX1, 11 Maj 2011.

  1. MAX1

    MAX1 Zaciekawiona BB

    Witam
    Jakie macie sprawdzone kremy z filtrem dla atopika?
    pozdr
     
  2. rubi

    rubi wakacyjna mama ;-)

    Maxi ;-) z atopikiem nie jest latwo - dermatolog powiedziala mi zeby isc do apteki i poprosic o wszelkie mozliwe probki - sprawdzic i jak nie bedzie sie nic dzialo to stosowac... i cena nie jest wyznacznikiem...atopik moze zle zareagowac na krem za 100zł a dobrze na krem za 15zł....
    u nas sprawdzil sie krem z filtrem +50 z Rossmanna :tak:
     
  3. reklama
  4. pchelka10.05

    pchelka10.05 Zadomowiona(y)

    witam

    u mojej coreczki dermatolog nie stwierdził AZS (było takie podejzenie)
    natomiast prawdopodobnie to alergia pokarmowa + alergia kontaktowa
    mała ma cały czas czerwone poliki bardzo chropowate (taka tareczka )
    uzywamy Emolium ale g... daje a cena wysoka

    dzis kupilismy mleczko chroniace przed słoncem Lirene kids 20 uva/uvb
    cena 25,80 w carrefur
    niestety nie wiedziałam jaki "faktor" kupic ale pisze ze jest to srednia ochrona (innych nie było )
    a mała i tak nie wychodzi w taki upał (12-15 spi ) na słonce
    jak sie skonczy kupimy wiekszy faktor

    aha i jest bardzo fajna konsystencja szybko sie wchłania ma zapach gumy do żucia dla dzieci
    i co dla mnie tez wazne ma spryskiwacz wiec wygoda zobaczymy jak bedzie działał
     
  5. pchelka10.05

    pchelka10.05 Zadomowiona(y)

    a tak pozatym wiekszosc takich kremów na lato dla dzieci jest DO opalania :szok:
    niewiem kto i jak ale ja mojej coreczki 16 miesiecznej nie zamierzam "opalac":tak:
     
  6. pchelka10.05

    pchelka10.05 Zadomowiona(y)

  7. elusia84

    elusia84 Fanka BB :)

  8. kora30

    kora30 Fanka BB :)

  9. rubi

    rubi wakacyjna mama ;-)

    My sie nie mozemy opalac bo w ltym Monia si epoparzyla wiec teraz mamy sie kremowac wysokimi faktorami i jeszcze ubranko nosic...
    do kapania kupilam młodej stroj kapielowy z filtrem UV 40... ale jakos ciezko mi uwierzyc ze to da jakas ochrone wiec i tak bedziemy sie smarowac ;-)
    a prawie cale poprzednie lato "przelecialysmy" na probkach :-)
     
  10. reklama
  11. DobryTata.waw.pl

    DobryTata.waw.pl Fanka BB :)

    Witam.
    Z wyksztalcenia jestem chemikiem i moją specjalizacją była właśnie kosmetologia. Obecnie pracuje w farmacji a nie w przemysle kosmetycznym, jednak wciaż pamiętam z wykładów wykres charakteryzujący zależność ilości substamncji będących filtrami UV, od rzeczywistej skuteczności ochronnej kremu. W przypadku kremów z filtrem wyższym niż 10 dalsze zwiekszanie ilości substancji ochronnych ma znikomy wpływ na rzeczywistą ochronę.
    Należy pamiętać, że każdy filtr to substancja chemiczna i jak każda substancja chemiczna nie pozostaje obojetna dla organizmu ludzkiego.
    Osobiscie nigdy nie zastosowałem u swoich dzieci kremu z filtrem wyzszym niż 10. I uważam, że nie jest to konieczne, a kremy dedykowane dla dzieci, na ktorych jest napisane, że mają filtr 50 lub wiecej to tylko pic na wodę i chwyt marketingowy.
    Oczywiście jest to moje zdanie i pozostawiam każdemu rodzicowi pod rozwagę te informacje.
    Każdy rodzic sam powinien zdecydować, co jest lepsze dla jego dziecka - ochrona przed slońcem, na ktore każdy człowiek od tysiecy lat jest wystawiany (i jakoś gatunek przetrwał do dziś), czy też narażanie dziecka na potencjalnie niebezpieczne substancje chemiczne pelniące rolę filtrów UV.

    Pozdrawiam
    Slawek
     
  12. MAX1

    MAX1 Zaciekawiona BB

    Witam
    Czyli uważasz że takie firmy jak np A derma pozwoliłby sobie na taki blef? Co do faktora max 10 to ciężko taki poszukać bo wiekszosc firm sciga sie w wielkosci faktora i 30 to chyba min jaki widziałem.
     

Poleć forum