reklama

książki, które polecacie

Temat na forum 'Wychowanie' rozpoczęty przez MamaDziewczynek, 17 Luty 2011.

  1. MamaDziewczynek

    MamaDziewczynek Początkująca w BB

    Jestem mamą dwóch dziewczynek (jena ponad dwa latka a druga maleńka). Co raz częściej czuję, że brak mi teoretycznej wiedzy o wychowaniu. Będę BARDZO wdzięczna za podpowiedź gdzie szukać informacji. Chętnie sięgnę nawet po podręczniki akademickie, tylko nie wiem które są rzeczywiście warte przeczytania. A przy dwójce dzieci nie mogę sobie pozwolić na inwestowanie czasu w czytanie czegoś bezwartościowego:)
    (znam i mam tylko serię: w oczekiwaniu na dziecko, pierwszy rok życia dziecka oraz Drugi i trzeci rok życia dziecka. Jeśli ktoś nie zna to polecam bez wahania)
     
  2. Magnez1

    Magnez1 Fanka BB :)

    Seria "jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły" I jeszcze "Wychowanie bez przemocy" oraz Korczaka "Jak kochać dziecko"

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. reklama
  4. charlene

    charlene Fanka BB :)

    Ja polecam jeszcze Tracy Hogg (chociaz nie we wszystkim sie z nia zgadzam ;)
    Poza tym zgadzam sie z Magnez - seria jak sluchac/jak mowic jest bardzo fajna. A ostatnio kupilam jeszcze "latwo kochac, trudno dyscyplinowac" becky bailey i tez moge z czystym sumieniem polecic. Mi sie wydaje, ze im wiecej sie przeczyta roznych ksiazek, tym bardziej na bazie tej wiedzy mozna samemu sobie wyrobic poglad jakim rodzicem chce sie byc - wazne zeby zadnej nie brac na 100% jak slowo objawione, bo niekoniecznie musimy sie z autorami zawsze zgodzic :)
     
  5. góralka

    góralka Fanka BB :)

    Przyłączam się do wypowiedzi moich poprzedniczek "jak mówić, żeby dzieci na słuchały i jak sluchać, by chciały do nas mówić" jest kopalnią wiedzy. Tylko trzeba się uzbroić w cierpliwość i naprawdę chcieć coś zmienić, trzeba prowadzić notatki i regularnie kontrolować swoje wypowiedzi i zachowanie.
    Zainteresowanym polepszaniem kontaktów nie tylko z dziećmi polecam "odchodząc od NIE" i "dochodząc do TAK"
     
  6. doveinred

    doveinred my little precious...

    Ja osobiscie polecam - Kazde dziecko moze nauczyc sie regul- Annette-Kast-Zahn , co to Tracy Hogg to czytalam jezyk 2 latka ale jak kol. charlene, nie we wszystkim sie zgadzam ( czesto w tej ksiazcze zdaza sie jej przeczyc sobie , raz pisze tak a za pare stron troche inaczej ) dobra jest jezelei chodzi o jezyk niemowlaka ale ze starszymi dziecni nie maial za duzo doswiadczen ( jak sama pisze miala nianie do swoich plus napisala ta ksiazke bo znajomy powiedzial ze bylo by fajnie) Sa w niej przyklady ale zadko prowadza do tego by wiedziec dokladnie jak postapic wrazie czego.

    CO do ksiazek o ktorych piszecie to jeszcze nie mialam okazji ich poczytac. musze poszukac ebooki bo normalne kupno jak narazie odpada.
     
  7. carolans

    carolans Fanka BB :)

    Ja również polecam "jak mówić/.../", mam też "rodzeństwo bez rywalizacji" i "wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci" (to samo autorstwo).
    Jak już ktoś wyżej wspomniał samo przeczytanie nie wystarczy, nie wszystkie rady akurat u nas siesprawdziły ale małymi kroczkami udało nam sie pewne rzeczy dopracować.
     
  8. Mama_iza

    Mama_iza Fanka BB :)

    A czytałyście może książkę "dzieciozmagania" Kaz Cooke? Jeśli tak to chciałabym poznać Wasze opinie na jej temat...
     
  9. KaSo

    KaSo Zaciekawiona BB

    hej :)

    z racji tego, że jestem pedagogiem, czytalam ksiazki o podobnej tematyce.
    Przeczytalam gordona (wychowanie bez porażek), "wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci" "jak mówic zeby dzieci nas sluchaly ..."

    Uwazam, ze godne uwagi sa takze ksiazki pani Łopatkowej, np pedagogika serca. ksiazki moze nie najnowsze ale nadal w duzej mierze aktualne. Poza tym bardzo latwo sie je czyta. Szczerze polecam :)

    KaSo
    http://radymamy.blogspot.com
     
  10. reklama
  11. DobryTata.waw.pl

    DobryTata.waw.pl Fanka BB :)

    Również polecam książki duetu Adele Faber, Elaine Mazlish, czyli "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły', 'Jak mówić, żebyu dzieci się uczyły..." oraz "Rodzeństwo bez rywalizacji".
    Ponadto, moim zdaniem dwie rewelacyjne książki Spencera Johnsona "Jednominutowy ojciec" i "jednominutowa matka" - wiele sie z nich nauczyłem i nadal stosuje poznane dzięki tym ksiażką metody.
    Życzę milej lektury
    Sławomir Żbikowski (DobryTata.waw.pl)
     
  12. ancorka

    ancorka Początkująca w BB

    Czy ktoś zna ktoś książkę Jespera Juula, - "Nie z miłości"? Słyszałam o nich jakiś czas temu w Tok FM, teraz znajoma mi ją poleciła. Chciałabym się dowiedzieć czy ktoś już się z nią zapoznał?
     

Poleć forum