reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Mamusie pomocy!!! Waga 11-miesięcznego dziecka

reklama
Coś to mocno podejrzane jak dla mnie. Czy rozwiązaniem jest dopajanie głodnego dziecka wodą? Mleko krowie raczej również nie jest teraz zalecane. Pewnie starsza lekarka... Dobrze, że córeczka nie jest za chuda, bo pewnie glukozą by ją kazała dopajać. Zdecydowanie wybrałabym się do innego lekarza. Mój synek w tym czasie ważył co prawda ok. 9 kg i to od dłuższego czasu, ale z tego co pamiętam pierwsza córka kuzynki męża ważyła 10 kg gdy skończyła pół roczku... Ma się dobrze. Wyglada dobrze. Jest zdrowa. Nikt kuzynce nie kazał odchudzać malucha.
No wedlug mnie nie wyglada na gruba 🙈 Mnie to przerazilo,bo jak mam wytlumaczyc takiemu malenstwu,ze nie dostanie jesc 😔
Moja 3 latka wazy zas 15.500 i wedlug niej to za malo, nie dogodzi tej babie i chyba oszaleje🙈🙈🙈
 
Witam drogie mamy. Czy moglybyscie mi napisac ile waza Wasze 11 miesieczne dzieci? Mialam kontrole u pediatry, okazalo sie,ze moje dziecko ma duza nadwage [emoji20] wazy 12,650 kg [emoji20] Pani doktor zabronila mi karmic mala mlekiem modyfikowanym- w zamian za to kazala dawac zwykle mleko i wrzucac tam chleb[emoji85]Rano i wieczorem:( dodatkowo po godzinie 18stej mam nie dawac jej nic jesc, a jak bedzie plakac to dopajac ja woda :(Ze po tygodniu dziecko sie przyzwyczai i przez nastepne 3 mc jej waga nie moze byc wieksza. Nie wyglada jakby byla za gruba, zwykly normalny,szczesliwy niemowlak. Siedzi sama,pelza, zaczyna stawac na nozki jest bardzo energiczna. Jej wzrost to 77.5cm ubranka nosi 80, czasem 86.
Czy sa tu mamusie bobasow, ktorych dziecko mialo taka wage? Czy gdy dziecki zaczelo chodzic waga zaczela wolniej rosnac? Dodam,ze moje dziecko nie je duzo i nie je czesto. Mamy stale godziny jedzenia.
O godzinie 7.30-8.00 zjadala 90-120 ml mleka modyfikowanego
O godzinie 12-12.30 jadla obiadek ( ok.200g)
O godzinie 15 jadla owoce( ok 200g)
O godzinie 17.30-18.00 jadla ok. 150-180 mleka modyfikowanego
I ok. 21-22 ok 210-270 mleka modyfikowanego, w zaleznosci od dnia i od tego ile mleczka zjadla po kapieli- ok. Godziny 18. Mleko o 17.30 jest zamieniane na inne posilki- jajeczko,parowka,nalesnik jakies paluszki rybne ,placuszki bananowe badz jablkowe itp. W miedzy czasie zjada owoce,warzywa- bardzo je lubi. Sama pokazuje paluszkiem co chce .
Lekarka tak mi wjechala na psychike,ze czuje sie,jakbym zawiodla swoje dziecko i zrobila jej krzywde tym,ze tyle jej daje jesc [emoji20] Czy wedlug Was naprawde duzo zjada? Czy odsunac jej calkiem mleczko i dac chleb z mlekiem? Przeciez takie mleko jest podstawa do pierwszego roku, probowalam jej dac kaszke manna na zwyklym mleku ale pluje nim,nie chce go pic. Karmimy sie nadal jak do tej pory, troszke ograniczylam inne rzeczy, ale jest wrzask i pisk jak nie dostanie [emoji85] Prosze o wypowiedzenie sie mam ktore mialy podobny problem.
Bede wdzieczna za kazda wskazowke i rade [emoji20] Z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam.
To ja ci coś powiem, bo mam problem w drugą stronę. Moja ma 19 miesięcy i waży 8200. Za mało jak na dziecko, ale jak dopowiem, że jest skrajnym wcześniakiem z dużymi problemami zdrowotnymi, to normalny lekarz czepiać się nie będzie, ale...
Ostatnio jest moda na tzw zaburzenia karmienia. Lekarz bierze tabelkę i g... Go obchodzi historia dziecka, tylko albo mieści się w tabeli albo nie i wtedy matka i dziecko ma przechlapane. Siatki centylowej opierają się o jakąś średnia. I są dzieci wychodzące poza siatkę. Ale to jest narzędzie pomocnicze, a ostatnio stało się narzędziem głównym. I niestety nie przegadasz lekarzowi. Będziesz miała z tego tytułu problemy. Czytaj i dowiaduje się, jeśli możesz szukaj przychylnych lekarzy, by mieć na odsiecz inne zdanie, to ważne. A ty nie daj się zwariować. Nie wyobrażam sobie, że zamieniasz mm na mleko z chlebem, bo może być tak, że dopiero ci się dziecko roztyje, bo to puste węglowodany. Dziecko w tym wieku nie musi chleba jeść. Ona dopiero uczy się glutenu. Lekarz w pierwszej kolejności powinien zlecić badania na cukier i prace tarczycy, by wykluczyć zaburzenia medyczne, a nie czepiać się karmienia. Jak mała zacznie chodzić, to będzie dużo spalać. Do tego czasu niestety będzie mały dżihad. To bardzo trudne, ale nie daj się zwariować.
 
Coś to mocno podejrzane jak dla mnie. Czy rozwiązaniem jest dopajanie głodnego dziecka wodą? Mleko krowie raczej również nie jest teraz zalecane. Pewnie starsza lekarka... Dobrze, że córeczka nie jest za chuda, bo pewnie glukozą by ją kazała dopajać. Zdecydowanie wybrałabym się do innego lekarza. Mój synek w tym czasie ważył co prawda ok. 9 kg i to od dłuższego czasu, ale z tego co pamiętam pierwsza córka kuzynki męża ważyła 10 kg gdy skończyła pół roczku... Ma się dobrze. Wyglada dobrze. Jest zdrowa. Nikt kuzynce nie kazał odchudzać malucha.
Dodalam zdjecir malej,zeby bylo latwiej.
Ja nie uwazam,ze jest gruba,moze zbita,ale urodzila sie prawie 4kg. Niestety lekarza zmienic nie moge,nie mieszkam w Pl😔😔
Jak jej dalam wode zsmiadt mleka to byla awantura i odrazu trzeba bylo dac mleko, nie wyobrazam sobie patrzec jak moje dziecie placze z glodu :(
 
To ja ci coś powiem, bo mam problem w drugą stronę. Moja ma 19 miesięcy i waży 8200. Za mało jak na dziecko, ale jak dopowiem, że jest skrajnym wcześniakiem z dużymi problemami zdrowotnymi, to normalny lekarz czepiać się nie będzie, ale...
Ostatnio jest moda na tzw zaburzenia karmienia. Lekarz bierze tabelkę i g... Go obchodzi historia dziecka, tylko albo mieści się w tabeli albo nie i wtedy matka i dziecko ma przechlapane. Siatki centylowej opierają się o jakąś średnia. I są dzieci wychodzące poza siatkę. Ale to jest narzędzie pomocnicze, a ostatnio stało się narzędziem głównym. I niestety nie przegadasz lekarzowi. Będziesz miała z tego tytułu problemy. Czytaj i dowiaduje się, jeśli możesz szukaj przychylnych lekarzy, by mieć na odsiecz inne zdanie, to ważne. A ty nie daj się zwariować. Nie wyobrażam sobie, że zamieniasz mm na mleko z chlebem, bo może być tak, że dopiero ci się dziecko roztyje, bo to puste węglowodany. Dziecko w tym wieku nie musi chleba jeść. Ona dopiero uczy się glutenu. Lekarz w pierwszej kolejności powinien zlecić badania na cukier i prace tarczycy, by wykluczyć zaburzenia medyczne, a nie czepiać się karmienia. Jak mała zacznie chodzić, to będzie dużo spalać. Do tego czasu niestety będzie mały dżihad. To bardzo trudne, ale nie daj się zwariować.
Po wizycie u niej odrazu zrobilam badania na wlasna reke,wszystko jest ok. Dodalam zdjecia malej,ona naprawde nie jest gruba wedlug mnie,moze inne mamy maja inne zdanie :( nie dam jej mleka z chlebem, bo moja mala nie toleruje zwyklego mleka,pluje nim- probowalam juz dac kaszke manna. Chcialabym aby mm jadla jak najdluzej chociaz 2x na dzien bo to dostarczy jej wszystkich niezbednych witamin:( no ale jak mam zrobic,aby nie przytyla do pazdziernika :( boje sie,ze bedzie mi robic problemy,ze nie stosuje sie do jej zalecen :(
Te siatki o d...rozbic. moja 3 latka ma 15.500 kg i twierdzi,ze to za malo i badz tu madrym 🤦‍♀️🤷‍♀️Jednak warto zapytac i poczytac opinie innych mam ❤ przez chwile pomyslalam,ze to moja wina, ale staram sie dla nich codziennie gptowac swieze posilki i zdrowe,bo sami z mezem tak lubimy zjesc. Malej nie daje smazonego tylko gotowane lub duszone, owoce ma jako staly posilel po drzemce i warzywka tez chetnie je. Na slodycze ma czas,soczkow nie pije- woda czasami herbatka koperkowa. Starsza corka czasem da jej chrupka kukurydzianego,ale to sporadycznie. Oszaleje z ta baba chyba, ciagle cos wymysla 😑
 
Normalne dziecko. Mój synek wygląda na niewiele chudszego, a teściowa i kilka innych osób mówią, że to taka kruszynka. 🤪 Chleb na mleku to jakiś przestarzały pomysł moim zdaniem i to dla wychudzonych dzieci. Zapychacz taki. Zamienić mm na potencjalnie alergizujące mleko krowie w czystej postaci, z dużo mniejszą zawartością składników odżywczych. Niemowlak to nie cielak. I ten pomysł z niejedzeniem od 18... Raczej średnio kompetentna lekarka.
niewiele
Dodalam zdjecir malej,zeby bylo latwiej.
Ja nie uwazam,ze jest gruba,moze zbita,ale urodzila sie prawie 4kg. Niestety lekarza zmienic nie moge,nie mieszkam w Pl😔😔
Jak jej dalam wode zsmiadt mleka to byla awantura i odrazu trzeba bylo dac mleko, nie wyobrazam sobie patrzec jak moje dziecie placze z glodu :(
 
Moze dodajac zdjecie bedzie latwiej poprosic Was o opinie.
 

Załączniki

  • 20200720_174022.jpg
    20200720_174022.jpg
    927 KB · Wyświetleń: 196
Normalne dziecko. Mój synek wygląda na niewiele chudszego, a teściowa i kilka innych osób mówią, że to taka kruszynka. 🤪 Chleb na mleku to jakiś przestarzały pomysł moim zdaniem i to dla wychudzonych dzieci. Zapychacz taki. Zamienić mm na potencjalnie alergizujące mleko krowie w czystej postaci, z dużo mniejszą zawartością składników odżywczych. Niemowlak to nie cielak. I ten pomysł z niejedzeniem od 18... Raczej średnio kompetentna lekarka.
niewiele
Ja jej zaproponowalam,ze przestane dawac mleko o 17.30 ale rano i na wieczor ona musi miec to nakrzyczala na mnie,ze to ona jest lekarzem i powinnam dostosowac sie do zalecen dla dobra dziecka 🤷‍♀️
Oczywiscie olalam jej gadanie i karmie mala nadal jak dotychczas, mam nadzieje,ze zacznie nie dlugo chodzic i do pazdziernika wszystko sie unormuje,nie mieszkamy w PL i boje sie konsekwencji jak ona taka jest😑
 
reklama
Moje dzieci są już stare...17 i 15 lat...
Aż spojrzałam w ich książeczki zdrowia. Starszy ważył 11,05 kg w wieku 12 miesięcy a młodszy 12,20 kg.
Karmione praktycznie od początku mm. Byli pulchni dopóki nie zaczęli chodzić (pierwszy w wieku 12 miesięcy, drugi w wieku 9 miesięcy - mały ludzik michelin tuptajacy na dwóch grubych nóżkach).

Żadnego odchudzania nie było!
Zwykłe mleko z chlebem? To sprzed 50 lat praktyki bo niczego innego nie było. Zwykle mleko nie ma odpowiedniej ilości tluszczu o reszcie składników nie wspominając.

Ja bym olała i ewentualnie owoce pilnowała, żeby były takie o malej ilosci cukru.

Jak zacznie tuptac to zeszczupleje.

Kurczę najlepiej skonsultuj z innym lekarzem.
 
Do góry