reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

mamy z tatusiami z turcji

BEMOL poznałam blog tej dziewczyny przed wyjazdem do Turcji , kiedy wszyscy mówili nie jedz , głupia dziewczyno porwą cię sprzedadza ,zgwałcą , po co szykujesz te ciuchy , nie założysz ich tam , ty sobie lepiej sukienke uszyj od szyi po kostki i łapali sie za głowy [ rudkowski te sprawy ,inne] , znalazłam jej blog , znalazłm kontakt napisałam na msn , jeśli dobrze pamietam ma na imie Agata i wytłumaczyczał mi wszystko od A do Z , bardzo uspokoiła , spakowałam wszystkie letnie ciuchy , kosmetyki , kamere i pojechałam ..................................nie zawiodły mnie te wakacje . Leyla mój Akut pochodzi z Gaziantep , tam też jest jego rodzinny dom , tam grał w miejscowym klubie piłkarskim , tam też mieszka jego matka , kiedys chciała bym poznać to miasto .........
 
reklama
pozwalam sobie wkleić ten artykuł bo uważam że dotyczy tematu ;; co jet najważniejsze ...''

AGATA MAREK

Rodzina i małżeństwo



Rodzina i małżeństwo mają w islamie szczególne znaczenie. Wprawdzie w XX w. w niektórych krajach muzułmańskich, na przykład w Turcji, prawo i zwyczaje zeuropeizowały się i społeczeństwo odeszło od tradycyjnego modelu rodziny muzułmańskiej, to i tak rodzina ma znaczenie centralne.
W większości muzułmanie żyją w państwach, gdzie jedynym obowiązującym prawem rodzinnym jest szariat, czyli prawo oparte na źródłach religijnych, głównie na Koranie, objawionym przez Boga. Również w większości krajów muzułmańskich dozwolona jest poligynia, czyli wielożeństwo mężczyzn (choć w niektórych krajach poligynia jest zabroniona przez oficjalne prawo, na przykład w Turcji i Tunezji). Nawet tam nie jest jednak obowiązkiem muzułmanina posiadać więcej niż jedną żonę, a związki monogamiczne stanowią dużą część wszystkich małżeństw muzułmańskich. Sam prorok Mahomet przez dwadzieścia pięć lat miał tylko jedną żonę – Chadidżę, która była od niego o piętnaście lat starsza. Dopiero po jej śmierci miał kilka innych żon (miał więcej niż cztery żony, co stanowi wyjątek – był to tzw. przywilej Proroka).
Rodzina muzułmańska jest patriarchalna – władzę w niej dzierżą mężczyźni, ponieważ to mężczyzna ma obowiązek utrzymywać swoją żonę, względnie żony, i ich dzieci. Jest też patrylinearna – pochodzenie dziedziczy się w linii męskiej i patrylokalna – kobieta po ślubie przenosi się do domu męża.
Dla większości muzułmanów bardzo ważna jest przynależność plemienna. Małżeństwa najchętniej zawiera się w obrębie własnego plemienia, a nawet wśród bliskich krewnych; w tradycyjnych rodzinach od wieków najlepiej był widziany związek między stryjecznym lub ciotecznym rodzeństwem. Tradycyjna rodzina muzułmańska jest wielopokoleniowa i wielodzietna. Głową rodziny jest mężczyzna, senior rodu. On podejmuje najważniejsze decyzje, zarządza pieniędzmi i całym rodem. Domem kieruje najstarsza kobieta – matka rodu, powszechnie szanowana i słuchana. W postaci skrajnie tradycyjnej rodzina taka wchłania gospodarstwa żeniących się synów, ich dzieci chowają się razem, a żony pod okiem teściowej pracują razem w domu. Taka rodzina stara się rozwiązywać problemy wszystkich swoich członków – załatwia im pracę, znajduje żonę czy męża, pomaga w trudnych sytuacjach życiowych. W zamian za to wymaga się od członków rodziny posłuszeństwa i lojalności.

Zaręczyny i zawarcie małżeństwa

Małżeństwo uznawane jest za obowiązek każdego mężczyzny, mającego możliwość utrzymania rodziny i odczuwającego popęd seksualny. Przez niektóre muzułmańskie szkoły prawne uchylanie się od małżeństwa jest uznawane za grzech, tak jak uchylanie się od obowiązków religijnych. Małżeństwo jest jednak niewskazane, jeśli człowiek jest w skrajnej biedzie i nic nie wskazuje na to, że jego sytuacja może się polepszyć na tyle, że będzie go stać na zapewnienie bytu rodzinie. Małżeństwo zalecane jest również z tego powodu, iż zakazane są w islamie wszelkie stosunki pozamałżeńskie, a pozostawanie w stanie wolnym zwiększa prawdopodobieństwo cudzołóstwa, będącego bardzo ciężkim grzechem.
Małżeństwo jest kontraktem, cywilną umową między dwojgiem partnerów odmiennej płci, ma jednak też znaczenie religijne.
Małżeństwa czasowe (zw. muta) zostały zakazane w sunnizmie, natomiast są dozwolone wśród szyitów. Takie małżeństwa zawierało się zazwyczaj na czas podróży czy dłuższego wyjazdu. Trwały od kilku dni do kilku miesięcy. Jeśli z takiego związku narodziło się dziecko, mężczyzna miał obowiązek łożyć na jego utrzymanie.
Małżeństwo tradycyjnie aranżowane jest przez rodzinę. Córce czy synowi wybiera się partnera, najchętniej należącego do tego samego plemienia. Dzieci różnych płci bardzo wcześnie izoluje się do siebie, nawet jeśli więc przyszli małżonkowie są ze sobą blisko spokrewnieni, zazwyczaj się nie znają lub spotykali się tylko we wczesnym dzieciństwie. Pierwszą wizytę składa zazwyczaj matka chłopca matce dziewczyny. Wizytę dlatego składa kobieta, że może obejrzeć i poznać dziewczynę, porozmawiać z nią. W trakcie tej wizyty stara się również dowiedzieć, jakie są oczekiwania drugiej rodziny wobec przyszłego małżonka. Jeśli dziewczyna wydaje się matce odpowiednia, wstępnie przedstawia propozycję. Rodzina dziewczyny zazwyczaj prosi o czas do namysłu. Zanim podejmie decyzję, stara się dowiedzieć jak najwięcej o kandydacie na męża i jego rodzinie. Zasięga informacji w jego miejscu pracy, wśród znajomych i sąsiadów. Zazwyczaj oczekuje się, że przyszły mąż będzie miał nie niższy status społeczny niż przyszła żona. Zbyt szybka decyzja nie jest dobrze widziana, gdyż może świadczyć o chęci pozbycia się z domu córki. Podczas pierwszej wizyty nie musi zresztą dojść do jakichkolwiek zobowiązujących rozmów – po tej wizycie bez narażenia się na uszczerbek na honorze można się wycofać lub usłyszeć odmowę, jeśli na przykład dziewczyna jest już przyrzeczona komu innemu.
Jeśli wstępne działania kobiet są zadowalające, na scenę wkraczają mężczyźni. Ustalają warunki kontraktu ślubnego. O rękę dziewczyny prosi się ojca lub seniora rodu i z tą prośbą występuje zazwyczaj ojciec chłopca. W takim spotkaniu mogą brać udział inni męscy krewni, zarówno ze strony chłopaka, jak i dziewczyny. Pada pytanie o warunki (które już wcześniej zostały ustalone), ojciec dziewczyny je przedstawia, a ojciec chłopca je przyjmuje. Rodzice przyszłych małżonków szczegółowo omawiają treść kontraktu ślubnego. Można w nim zawrzeć, że mężczyzna nie będzie miał więcej żon, że dzieci w przypadku rozwodu zostają z kobietą, ustala się wysokość mahru, czyli daru ślubnego ofiarowywanego kobiecie przez przyszłego małżonka. Mahr ma stanowić zabezpieczenie dla niej w przypadku ewentualnego rozwodu. Kontrakt reguluje wzajemne prawa i obowiązki współmałżonków i ich potomstwa. Następnym etapem jest podpisanie kontraktu ślubnego i wpłacenie połowy mahru przez rodzinę pana młodego. Ostatecznym potwierdzeniem zawarcia małżeństwa jest podpisanie aktu ślubnego (zazwyczaj w dniu wesela) i samo wesele, w trakcie którego panna młoda przenosi się do domu męża.
Należy pamiętać, że małżeństwo w islamie jest kontraktem cywilnoprawnym między mężczyzną a kobietą, a nie sakramentem, jak w chrześcijaństwie.

Wesele

Wesele jest bardzo ważnym wydarzeniem, zwłaszcza w życiu kobiety – przechodzi ona wtedy ze swej rodziny do rodziny swego męża. Uroczystość weselna trwa kilka dni. Pierwszy wieczór nazywa się wieczorem henny – jedną dłoń panny młodej maluje się henną. Panna młoda wieczór ten spędza w domu swoich rodziców, z zaproszonymi kobietami. Z siostrą narzeczonego przewodzi tańcom. Mężczyźni z panem młodym świętują oddzielnie. Następnego dnia mężczyźni i kobiety świętują również oddzielnie, aż do wieczora – gdy kobiety i mężczyźni z jednej rodziny wraz z narzeczoną udają się do domu pana młodego. Niekiedy wesele odbywa się w specjalnym budynku z osobną salą dla kobiet i osobną dla mężczyzn. Ojciec przewiązuje pannę młodą czerwoną wstążką, którą rozcina mężczyzna z rodziny pana młodego. Dziewczyna pozdrawia rodzinę narzeczonego. Potem w dalszym ciągu świętują osobno kobiety i mężczyźni, ale już w domu pana młodego. Ceremonii zaślubin przewodniczy kadi (sędzia). Po modlitwach młodzi są trzykrotnie pytani o zgodę na małżeństwo (jego warunki zostały ustalone wcześniej). Jeśli ją wyrażą w obecności świadków i podpiszą kontrakt ślubny, kadi ogłasza ich mężem i żoną. W wielu krajach, szczególnie w miastach, wesela organizowane są obecnie na wzór europejski.

Rozwód

Rozwód (talak) z prawnego punktu widzenia jest łatwy – wystarczy, że mężczyzna trzykrotnie wyrazi takie życzenie. Jednak rozwód jest uważany w Koranie za najgorszą z dozwolonych rzeczy. Koran zezwala na rozwód tylko w ostateczności, gdy małżonkowie absolutnie nie mogą się ze sobą dogadać i ich wspólne dalsze życie jest niemożliwe. Kobieta ma również prawo do rozwodu, choć nie jest to takie łatwe jak w przypadku mężczyzny. Może się jednak rozwieść, jeśli mąż nie utrzymuje jej lub nie dotrzymał warunków kontraktu ślubnego – np. ożenił się ponownie, mimo iż w kontrakcie było zastrzeżenie, że ona ma być jedyną żoną, albo gdy okaże się, że mąż cierpi na chorobę weneryczną lub inną zakaźną chorobę stanowiącą dla kobiety źródło zagrożenia. Koran zaleca jednak udzielić kobiecie rozwód także w takiej sytuacji, gdy po prostu ona już nie chce dłużej być z mężem. Mąż nie powinien zatrzymywać żony w małżeństwie wbrew jej woli. Jeśli to mężczyzna decyduje się na rozwód, wypłaca żonie cały mahr. Ma on stanowić dla niej zabezpieczenie finansowe. Jeśli to kobieta decyduje się na rozwód, oddaje mahr opuszczanemu mężowi.




 
droga Bemol a to jest cała odpowiedz Aykuta na pytanie co jest najważniejsze


yes canım
fırst ımportant ıs
0 lıe
0 lıe
next
esteem
next love
next
lısten understand
ye canım
fırst ımportant ıs famıly
next
ofcourse canım
ofcourse
ale
a people must handsome alltımses
wıth famıly
and
wıth other peoplle too
ale
fırst wıth famıly handsome ofcourse
famıly ıs veyt ımportant for tukısh man culture
very ımportant wıfe and chıllds
a handsome tulkısh man can do all for famıly
 
hey dziewczyny.
niedawno znalazlam w internecie jak pewna dziewczyna przedstawia swoj zwiazek z muzulmaninem. niezbyt udany zreszta. wklejam ten link nie po to aby kogos zniechecic, bo sama jestem w takim zwiazku, ale zeby przedstawic punkt widzenia kogos komu nie wyszlo i kto po prostu trafil na niewlasciwego czlowieka, a takich pelno.
dodam tylko, ze niezbyt pochlebna opinia o Islamie i wyznawcow tej religi w Polsce bierze sie przede wszystkim z takich wypowiedzi. wypowiedzi i doswiadczen Polek, ktore trafily na niewlasciwego faceta.
W drodze, nr 6 (382) 2005
 
Przyznam Wam sie dziewczyny, ze swojego czasu naczytalam sie mnostwo tego typu historii. I efekt byl taki, ze zaczelam watpic w szczere intencje mojego narzeczonego..Mialam straszny metlik w glowie, wydawalo mi sie, ze jest ze mna tylko po to zeby moc wyjechac z Turcji, zaraz potem na pewno mnie zostawi i ucieknie, wykorzysta itd. Bardzo negatywnie wplynelo to na nasze relacje, gdzie z jego strony zupelnie nic nie wskazywalo na to, ze cos takiego mogloby nastapic. Rozmawialismy na te tematy wielokrotnie i wiem, ze sprawialam Alemu wielka przykrosc myslac w ten sposob..On nawet sie nie zloscil, tylko bylo mu przykro, ze mu nie ufam tylko dlatego, ze naczytalam i nasluchalam sie jakichs historii. Prosil, abym nie porownywala go do wszystkich drani chodzacych po tym swiecie i nie oceniala tylko na podstawie tego skad pochodzi, ale po czynach... Fakt, potrzebowalam troche czasu, aby to sobie wszystko w glowie poukladac; otarlismy sie nawet o rozstanie - stwierdzil, ze skoro mu nie ufam to nie ma sensu, abysmy byli razem (i slusznie). Rzeczywistosc pokazala, ze jest zupelnie inaczej i nie mam sie czego obawiac. Ali jest dla mnie bardzo dobry i kochany (o wiele lepszy niz faceci, z ktorymi wczesniej sie spotykalam). Teraz nauczylam sie juz podchodzic do tego typu opowiesci z dystansem, choc nie zaprzeczam, ze jednak w pewnych sytuacjach nalezy byc czujnym i zachowac zdrowy rozsadek. Tym bardziej, ze jak to sie mawia "milosc jest slepa".
 
witajcie, witajcie, odetchnac nie dajecie;-):-), tyle postow tyle pytan, tyle tematow, ze nie wiem od ktorego zaczac:-D Zaczne wiec moze od najbardziej aktualnego czyli szkoly, bo to jest to o czym teraz wszedzie slychac i widac.

Rok szkolny zacznie sie 17 wrzesnia choc pierwszaki zaczely juz w ten poniedzialek, maja dodatkowy tydzien "na rozruch" zanim wloza mundurki.
Wszedzie gdzie tylko sie da widac wiec promocje przyborow szkolnych, mundurkow, tak jak Bemol wspomniala kazda szkola ma swoje wlasne mundurki, a najmlodsi maja granatowe fartuszki podobne do tych, ktore byly kiedys u nas. Ja rowniez jestem zwolenniczka takiego rozwiazania, nie przypominam sobie zeby noszenie (tak zwanego w krakowskim) chalata bylo dla mnie jakas trauma, a przynajmniej dzieciaki nie konkuruja ze soba, ktore jest lepiej ubrane, poza tym chyba wiekszosc nie ma nic przeciwko temu, bo czasami widac "umundurowanuch" na ulicach jeszcze dlugie godziny po zakonczeniu lekcji. Prawda jest ze klasy sa liczne , baardzo liczne, ok. 50 to norma, choc i to bedzie sie powoli zmienialo, jest plan aby klasy nie liczyly nie wiecej niz 30 uczniow. Syn mojej kolezanki idzie teraz do szkoly i u niego w klasie bedzie 32 dzieci, wiec chyba nie we wszystkich szkolach jest tak tragicznie. Jest jeszcze opcja szkol prywatnych, gdzie klasy sa duzo mniejsze, no ale to juz impreza ok. 7000 ytl rocznie, wiec dla wybranych tylko, chyba ze jest sie swietnym uczniem, albo dobrym w sporcie to niektore prywatne szkoly daja znizke albo wrecz przyjam za darmo. Instytucja ktora dla mnie jest dosyc malo zrozumiala to tzw. "dersane", nazwalabym to jako grupowe korepetycje. Jest to tutaj bardzo powszechne. Ze wzgledu na duza ilosc uczniow, nauczyciel fizycznie nie jest w stane poswiecic wystarczajaco duzo uwagi kazdemu, w zwiazku z czym wielu uczniow sobie nie radzi lub radzi bardzo slabo. Dlatego tez duza czesc decyduje sie na dersane, mimo ze jest platne, jest to jak "szkola po szkole", zazwyczaj chodzi sie dwa razy w tygodniu po dwie godziny i przerabia sie jeszcze raz to czego ucza sie w szkole. Tak naprawde to jest to zadanie, ktore u nas wykonywali rodzice pomagajac nam odrabiac lekcje, tlumaczac cos co bylo niezrozumiale, z tymze obecnie czesto rodzice nie znajduja na to czasu, albo po prostu nie maja wystarczajacej wiedzy zeby dziecku pomoc.
Najwazniejsze jednak wydaje mi sie, ze jest zmiana mentalnosci, ktora jest juz widoczna i co cieszy, ze mlodzi ludzie chca sie uczyc i zdaja sobie sprawe ze odpowiednie wyksztalcenie zapewni im lepsza przyszlosc. Stad akcje typu " Tato poslij mnie do szkoly". Stad tak wiele osob studiuje np. zaocznie, jezdzac tylko na egzaminy. Moja szwagierka to juz chyba trzeci fakultet w ten sposob zalicza :)
 
Tetka ja też uważam że mundurki są ok , sama pamiętam lata szkolne i pamiętam że dzieci czasem nieświadomie mogą być podłe dla dzieci z biedniejszych rodzin w zwiazku z ubraniem ... wyśmiewanie , docinki , komentarze , a mundurki rozwiązuja ten problem
 
Co do mundurkow szkolnych rowniez jestem "za" i bardzo dobrze, ze w polskich szkolach rowniez zostaly wprowadzone. Nie wiem jak wyglada kwestia "rywalizacji" pomiedzy dziecmi w Turcji, ale to co sie dzieje w tej chwili w Polsce to czasami juz przechodzi ludzkie pojecie. Przerazajacy jest fakt, ze dla wiekszosci dzieci w wieku szkolnym najwazniejszy w zyciu jest najnowszy model komorki, czy tez playstation. Dzieci wytykaja palcami te biedniejsze, czy tez skromniej ubrane. Wiadomo, ze same na to nie wpadly - ewidentnie jest to wina rodzicow. Pamietam, gdy sama chodzilam do szkoly, wiadomo ze czasy byly wtedy inne i raczej wszystkie dzieci mialy w zasadzie to samo, ale "trafialy" sie dzieci z bogatszych rodzin, ktore mimo wszystko nie uwazaly sie z tego powodu za lepsze. Na szczescie problem ten zostal juz chyba zauwazony, bo w wielu szkolach dzieci maja zakaz przynoszenia komorek i innych gadżetow do szkoly. To samo tyczy sie mundurkow - skonczy sie wreszcie rewia mody, bo jak sie nieraz widzi gimnazjalistki na ulicy to czlowiekowi oczy malo nie wyjda z orbit :-)
 
Mam nadzieję,że wyśmiewany do niedawna pomysł z mundurkami przyjmie się . Chociaż już wiadomo, że niektórzy rodzice własnym pociechom będą szyli mundurki z dużo lepszych materiałów , czyli problem lepszych,gorszych,bogatszych, biedniejszych w jakiś sposób pozostanie.

Aureola,Leyla bardzo dobrze,że wstawiłyście te informacje. Jeżeli chodzi o wiadomości na temat islamu,nie pisała ich przypadkowa osoba,lecz absolwentka studiów bliskowschodnich na wydziale orientalistyki Uniwersytetu Warszawskiego_Ona jest także współautorką pozycji "Nie bój się islamu' kierowanej przede wszystkim do polskich dziennikarzy,aby ich oświecić w przedmiocie tej religii.
Drugi artykuł-spowiedź "Żyć z muzułmaninem" pokazuje taktykę "małych kroczków" zmierżających do całkowitego zniewolenia kobiety,traktowania jej przedmiotowo.Pokazuje również nieuczciwość faceta ale także pewną bezwzględność środowiska neofitek.Mozna współczuć bohaterce tej historii,że trafiła na takiego drania.Ale czy to jest jedyny drań?.Na pewno nie.Dlatego uważam,że warto znać też takie historie,by móc sensownie kierować swoją znajomością z osobą z tak różnej kultury. Ja uważam, że należy o wszystkim rozmawiać, poznawać poglądy drugiej strony na dany temat.Nawet jeżeli temat jest drazliwy.
Leylo.niewątpliwie masz rację,że negatywne opinie o muzułmanach rodzą się z informacji na temat nieudanych związków z nimi. Ale czy istnieje mozliwość pisania o dobrych związkach? Czy są osoby chetne mówić szerzej o swoich szczęśliwych mieszanych rodzinach? Przed wizytą w Turcji Papieża Benedykta XVI dziennikarz Paweł Kubicki poszukiwał na terenie Turcji Polek będących w związkach z muzułmanami w celu przygotowania reportażu..Poszukiwał ich również na forach internetowych m.in.Polonia w Turcji.Niestety żadna z pań będących w takim związku nie zgłosiła się. Wielka szkoda.
 
reklama
dziewczyny prosze o pomoc jeśli któraś zna się na wynikach , odebrałąm toxoplazmoze i od rana mój umysł szaleje , szukam w intenecie analizy ale co jakąś znajde jest nie profesjonalna i pisana przez jakiegoś uczestnika forum , boję się ze ja źle rozumie albo wogle nie rozumie , boję się też ze moje wynki są złe jeśli któś umie prosze


TOXOPLAZMOZA IgG : 32.8 /u/ml
<6,5 IU/ML - WYNIK UJEMNY
>6,5<8,0 IU/ML - WYNIK WĄTPLIWY
>8,0 IU/ML -WYNIK DODATNI

TOXOPLAZMOZA IgM : 0.545
>1.1 -WYNIK DODATNI
0,9 DO <1,1 -WYNIK WĄTPLIWY
<0,9 -WYNIK UJEMNY




JEŚLI MAM ROZUMOWAĆ WEDŁUG INFORMACJI Z BEADANIA I INTRPRETACJI KTÓRĄ ZNALAZŁĄM NA INTERNECIE WYGLĄDA TO TAK : UJEMY ZNACZY NIE MA CZYLI DOBRZE NORMA IgG JEST <6,5 JA MAM 32,8[ + } MOŻE TO OZNACZAĆ ŻE PRZECHODZIŁĄM CHOROBĘ DAWNO TEMU [WEDŁUG INTERNETOWYCH ANALIZ ] NORMA IgM jest < 0,9 ja mam 0,545{ -} więc obecnie nie jestem chora bo brak przeciwciał ????? ratunku

znalazłam to ale czy to jest prawdą :

IgG (-), IgM (-) – brak odporności, badanie kontrolne co 3 miesiące,

IgG (+), IgM (-) – oznacza przebyte zarażenie, jeżeli IgG znacznie podwyższone, powtórzyć badanie po trzech tygodniach – jeżeli poziom jest taki sam, nie trzeba leczyć, ani dalej kontrolować, jeżeli następuje wzrost, należy rozpocząć leczenie.

IgG (-), IgM (+) – jest to wynik nieswoisty, kontrola za trzy tygodnie, jeżeli wynik taki sam – ciężarna seronegatywna, nie wymaga leczenia, wskazana kontrola za trzy miesiące.

IgG (+), IgM (+) – przy obecności objawów należy rozpocząć leczenie. Przy braku objawów należy powtórzyć badanie po trzech tygodniach. Leczenie należy rozpocząć przy wzroście IgG co najmniej o 2 rozcieńczenia lub gdy miano IgG jest wysokie, przy dodatnim mianie IgM.
Toksoplazmoza nabyta
Zakażenie nabyte w dużej mierze ma charakter bezobjawowy lub skąpoobjawowy. Okres wylęgania wynosi ok. 2 tygodni. Zakażenie Toksoplasma gondii powoduje powstanie przeciwciał w grupach IgG, IgM, IgA, IgE przeciw różnym białkom pasożyta. Przeciwciała te nie zapewniają dostatecznej ochrony przed zjadliwymi odmianami pasożyta. Ich efekt jest znaczący dopiero we współdziałaniu z odpornością komórkową.

Przeciwciała klasy IgG pojawiają się w surowicy po 1-2 tygodniach od zakażenia, ich miano narasta w ciągu 6-8 tygodni do wartości około 1:1000 lub więcej, a następnie stopniowo, powoli opada w przeciągu miesięcy lub lat. Niskie miana (1:16-1:64) utrzymują się zazwyczaj do końca życia. W przypadku podwyzsyonych przeciwciał badanie należy skontrolować po 3 tygodniach.

Przeciwciała klasy IgM pojawiają się wcześnie po zakażeniu, zwykle już po tygodniu i w ostrej infekcji ich miano zmniejsza się szybciej niż IgG. Utrzymują się zwykle około 4 miesięcy
 
Do góry