Dzień dobry,
pracuję w jednym z telemarketingów, ostatnio pracodawca zaczął nagrywać nasze rozmowy. My zostaliśmy poinformowani o tym ustnie, klienci nic o tym nie wiedzą, a pracodawca twierdzi, że nie musi ich informować, jeśli nagrania są wykorzystywane tylko w celach szkoleniowych (są wielokrotnie odsłuchiwane i oceniane są na ich podstawie nasze umiejętności sprzedażowe i przestrzeganie standardów przyjętych w firmie). Zastanawiamy się czy pracodawca ma prawo nagrywać takie rozmowy bez poinformowania o tym klientów, dodam, że specyfika pracy jest taka, że rozmawiamy kilka razy dziennie z tymi samymi klientami, w związku z tym relacje między niektórymi klientami a pracownikami naszej firmy są dość bliskie i np. klienci podczas rozmowy biznesowej opowiadają też o jakichś prywatnych sprawach, o których pewnie by nie mówili, gdyby wiedzieli o tym, że rozmowy są odsłuchiwane później przez osoby trzecie.
Pytanie brzmi: czy pracodawca ma prawo nagrywać rozmowy bez informowania o tym klientów? Poprosiłabym o jakąś podstawę prawną zarówno jeśli jest to zgodne lub niezgodne z prawem.
Z góry dziękuję za pomoc.
pracuję w jednym z telemarketingów, ostatnio pracodawca zaczął nagrywać nasze rozmowy. My zostaliśmy poinformowani o tym ustnie, klienci nic o tym nie wiedzą, a pracodawca twierdzi, że nie musi ich informować, jeśli nagrania są wykorzystywane tylko w celach szkoleniowych (są wielokrotnie odsłuchiwane i oceniane są na ich podstawie nasze umiejętności sprzedażowe i przestrzeganie standardów przyjętych w firmie). Zastanawiamy się czy pracodawca ma prawo nagrywać takie rozmowy bez poinformowania o tym klientów, dodam, że specyfika pracy jest taka, że rozmawiamy kilka razy dziennie z tymi samymi klientami, w związku z tym relacje między niektórymi klientami a pracownikami naszej firmy są dość bliskie i np. klienci podczas rozmowy biznesowej opowiadają też o jakichś prywatnych sprawach, o których pewnie by nie mówili, gdyby wiedzieli o tym, że rozmowy są odsłuchiwane później przez osoby trzecie.
Pytanie brzmi: czy pracodawca ma prawo nagrywać rozmowy bez informowania o tym klientów? Poprosiłabym o jakąś podstawę prawną zarówno jeśli jest to zgodne lub niezgodne z prawem.
Z góry dziękuję za pomoc.