reklama

nagrywanie rozmów w pracy

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez Username, 27 Listopad 2011.

  1. Username

    Username Początkująca w BB

    Dzień dobry,
    pracuję w jednym z telemarketingów, ostatnio pracodawca zaczął nagrywać nasze rozmowy. My zostaliśmy poinformowani o tym ustnie, klienci nic o tym nie wiedzą, a pracodawca twierdzi, że nie musi ich informować, jeśli nagrania są wykorzystywane tylko w celach szkoleniowych (są wielokrotnie odsłuchiwane i oceniane są na ich podstawie nasze umiejętności sprzedażowe i przestrzeganie standardów przyjętych w firmie). Zastanawiamy się czy pracodawca ma prawo nagrywać takie rozmowy bez poinformowania o tym klientów, dodam, że specyfika pracy jest taka, że rozmawiamy kilka razy dziennie z tymi samymi klientami, w związku z tym relacje między niektórymi klientami a pracownikami naszej firmy są dość bliskie i np. klienci podczas rozmowy biznesowej opowiadają też o jakichś prywatnych sprawach, o których pewnie by nie mówili, gdyby wiedzieli o tym, że rozmowy są odsłuchiwane później przez osoby trzecie.
    Pytanie brzmi: czy pracodawca ma prawo nagrywać rozmowy bez informowania o tym klientów? Poprosiłabym o jakąś podstawę prawną zarówno jeśli jest to zgodne lub niezgodne z prawem.
    Z góry dziękuję za pomoc.
     
  2. E. Słotwińska-Rosłanowska

    E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

    Tutaj jest bardzo dobry (i ciągle aktualny) artykuł na ten temat: Palestra - Pismo Adwokatury Polskiej, czasopismo Palestra, adwokatura, Pismo adwokatury, czasopisma prawnicze, czasopismo prawnicze, czasopismo adwokatury polskiej, miesi
     
  3. reklama
  4. mama.marysi

    mama.marysi Początkująca w BB

    Prawda jest taka, że system taki przede wszystkim ma za zadanie usprawnić pracę w call center. Spójrzcie na przykład tutaj - rejestracja rozmów. Moim zdaniem wygląda to bardzo profesjonalnie - może bez takich zasad praca w call center byłaby jeszcze trudniejsza...
     

Poleć forum