reklama

Obniżenie etatu z 18/18 na 10/18 po powrocie z urlopu macierzynskiego w trakcie roku

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez moniyqa, 1 Luty 2011.

  1. moniyqa

    moniyqa Początkująca w BB

    Witam serdecznie,
    Proszę o pomoc. Moja sprawa wydaje się być bardzo skomplikowana, dlatego najkrócej jak to możliwe opisze ją poniżej. Jestem nauczycielem dyplomowanym. W szkole, której dotyczy sprawa pracuję na cały etat 18/18 od września 2007r. W maju 2008r. Dyrektor poinformowała mnie, cytuję:” iż ze względów organizacyjnych w roku szkolnym 2008/2009 nie będę mogła zatrudnić Pani w pełnym wymiarze czasu pracy” na co wyraziłam zgodę. Od 01 września 2008r. pracowałam jednak w pełnym wymiarze ( godziny się znalazły ). Czyli po wyrażeniu zgody na ograniczenie zatrudnienia w roku szkolnym 2008/2009, pracowałam nadal na pełnym etacie, a więc sytuacja prawna stanowiąca przesłankę do ograniczenia zatrudnienia nie nastąpiła.
    Od marca 2009r. przebywałam ze względu na zagrożoną ciążę na zwolnieniu lekarskim. Od 30 maja 2009r do 16.10.12.2009r. do 11.12.2009 na urlopie macierzyńskim a później zaległym urlopie wypoczynkowym uzupełniającym. W listopadzie 2009r., przed powrotem do pracy, zadzwoniłam do Dyrektora szkoły chcąc dowiedzieć się jak będzie wyglądać mój plan zajęć. Po kilku dniach uzyskałam informację, że po powrocie do pracy będę miała tylko 10 godzin.
    Tu informuję, że ani w maju 2009r - zgodnie z przepisami, ani w czasie przebywania na urlopach nie otrzymałam od Dyrektora żadnego pisma dotyczącego propozycji ograniczenia etatu na rok szkolny 2009/2010.

    Po powrocie do pracy skierowałam do Dyrektora dwa pisma z prośbą o informację i wyjaśnienia w zaistniałej sprawie. Powoływałam się na Kartę Nauczyciela art.20 i 22. Wykazywałam cały czas gotowość do podjęcia pracy w pełnym wymiarze o czym informowałam Dyrektora.
    Dyrektor jednak upierał się, iż wyrażenie zgody na ograniczenie zatrudnienia na rok, skutkuje na czas nieokreślony. Nie chciał rozmawiać, uważając temat za zamknięty.
    W maju 2010r. otrzymałam wypowiedzenie umowy o pracę z art 20 KN. Tu zaznaczam, że jestem osobą chronioną i wytypowaną do reprezentowania Związku w kontaktach z pracodawcą z art.27 ustawy o Związkach Zawodowych ( należę do NSZZ Solidarność Oświaty ) o czym Dyrektor została poinformowana pismem ( listem polecony wysłano 08 kwietnia 2010r.). W momencie wręczania mi wypowiedzenia jeszcze raz podkreśliłam, że jestem osobą chronioną. Dyrektor twierdzi, że pisma takiego nie otrzymała choć fakty są inne ( dyrektor zaraz odwiedziła placówke mojego Związku ). Złożyłam skargę do burmistrza i z odpowiedzi wynika, że dyrektor oświadczyła, iz zamiar mojego zwolnienia konsultowała ze Związkiem. Tymczasem w odpowiedzi na złożony przeze mnie pozew do Sądu Pracy Dyrektor napisała, że o mojej ochronie dowiedziała się dopiero czytając otrzymany pozew.


    W pozwie wnioskowałam o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne, przywrócenie do pracy i zasądzenie wynagrodzenia za cały okres pozostawania bez pracy oraz zasądzenie od pozwanej szkoły wypłatę od 14grudnia do 31 sierpnia 2010 kwoty pensji jak dla pełnoetatowego nauczyciela ponieważ nieprawnie został mi obniżony etat.


    Proszę o pomoc czy moje roszczenia są słuszne ? Czy mam szanse na pozytywnie rozwiązanie sprawy? Dziękuję serdecznie i pozdrawiam
     
    Ostatnia edycja: 1 Luty 2011
  2. reklama
  3. E. Słotwińska-Rosłanowska

    E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

    Sprawa jest wielowątkowa i skomplikowana. Zdecydowanie za mało wiem by cokolwiek wyrokować.
    Każdorazowo oceny materiału dowodowego podejmuje sąd.
     

Poleć forum