reklama

obniżenie etatu zamiast urlopu wychowawczego

Temat na forum 'Porady prawnika' rozpoczęty przez betkab, 24 Październik 2010.

1. betkab

betkab Aktywna w BB

Witam

Jestem nauczycielką kontraktową zatrudnioną na 11/18 etatu na czas nieokreślony.
    15.11.2010 r. wracam do pracy po urlopie macierzyńskim i wypoczynkowym.
    Zamiast urlopu wychowawczego chciałabym obniżyć swój etat na 9/18 na okres
    ok. 1,5 roku tj. do czerwca 2012 r.
    W związku z tym mam pytanie: czy po obniżeniu wymiaru etatu będę chroniona przed zwolnieniem i czy po tym okresie, będę mogła jeszcze skorzystać z pozostałej części urlopu wychowawczego?
    A drugie pytanie to: kiedy powinnam złożyć
    wniosek o urlop wychowawczy, aby uniknąć wypowiedzenia umowy - zwykle
    wypowiedzenia są u nas wręczane w miesiącu maju?

Z góry dziękuję za odpowiedź

2. E. Słotwińska-Rosłanowska

E. Słotwińska-Rosłanowska Ekspert BB. Prawniczka

Przez 12 m-cy od dnia zożenia wniosku o obniżenie wymiaru.

Tak.

Wniosek nalezy złożyć 14 dni przed planowaną datą rozpoczecia urlopu wychowawczego.

3. reklama
  4. betkab

betkab Aktywna w BB

Bardzo Pani dziękuję za szybką odpowiedź - chciałabym jeszcze tylko dopytać czy z tym wnioskiem o obniżenie etatu zamiast urlopu wychowawczego muszę wystąpić teraz czyli bezpośrednio po powrocie z urlopu macierzyńskiego czy też mogę teraz wrócić na swoje dotychczasowe godziny, a taki wniosek o obniżkę złożyć np. od stycznia 2011 r. czyli od drugiego półrocza?

5. E. Słotwińska-Rosłanowska

Może Pani złożyć wniosek później.

6. betkab

betkab Aktywna w BB

To dobrze, gdyż jestem w trakcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego i bardzo mi zależy, aby być chronioną przed zwolnieniem do stycznia 2012 r. - wtedy właśnie ma się zakończyć mój staż, który uległ przedłużeniu ze względu na urlop macierzyński. Jeszcze raz bardzo Pani dziękuję i pozdrawiam

7. E. Słotwińska-Rosłanowska