reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Opóźniony rozwój dziecka

Destino

Fanka BB :)
Dołączył(a)
2 Marzec 2016
Postów
8 929
Miasto
Kraków
Ja mam podobny problem z moją córką.
6,5 miesiaca i problem z obrotami.
Czasem przekreci sie z brzucha na plecy,ale odwrotnie ani razu.
Malo łapie za stópki,do buzi nie wkłada ich wcale.
Pediatra/neurolog nie stwierdził nieprawidłowosci,fizjoterapeuta dal cwiczenia na obroty i tyle.
Słabe miesnie brzucha i napięcie w barku,ale nic poważnego.
Ćwiczę juz tydzien i efekty marne.
Bardzo się o nia martwię.
U mnie jest tak,ze cała rodzina mówi ze jest ok,tylko ja mam cały czas strach i po nocach nie śpię bo dalej nie wiem czy cos jej jest czy to taki tylko leniuszek.
Nikomu nie życzę stresu jaki ja przeżywam,bo zamiast cieszyc sie dzieckiem to wyczekuję postępów,ktorych nie widać😔

Przy słabym napięciu mięśniowym brzucha i obręczy barkowej dziecko nie jest leniuszkiem. Po prostu brakuje mu sił by pewne czynności wykonywać. Prawdopodobnie nie lubi leżeć na brzuchu, a to ćwiczenie jest dla niego najlepsze. Mam syna z takim problemem. Ma już prawie 4 latka, a problem mimo rehabilitacji i innych działań terapeutycznych wciąż jest. Uzbroj się w cierpliwość i nieodpuszczaj ćwiczeń. Motywuj dziecko do jak najczęstszego leżenia na podłodze (macie) i zabawie na brzuszku. Będzie się denerwować, ale to najlepsze co możesz dla niego zrobić. Jesteś w kontakcie ze specjalistami, więc u ciebie jest inna sytuacja.
 
reklama

Czarna 36

Fanka BB :)
Dołączył(a)
15 Sierpień 2020
Postów
7 483
Przy słabym napięciu mięśniowym brzucha i obręczy barkowej dziecko nie jest leniuszkiem. Po prostu brakuje mu sił by pewne czynności wykonywać. Prawdopodobnie nie lubi leżeć na brzuchu, a to ćwiczenie jest dla niego najlepsze. Mam syna z takim problemem. Ma już prawie 4 latka, a problem mimo rehabilitacji i innych działań terapeutycznych wciąż jest. Uzbroj się w cierpliwość i nieodpuszczaj ćwiczeń. Motywuj dziecko do jak najczęstszego leżenia na podłodze (macie) i zabawie na brzuszku. Będzie się denerwować, ale to najlepsze co możesz dla niego zrobić. Jesteś w kontakcie ze specjalistami, więc u ciebie jest inna sytuacja.
Na szczęście lezy na nim coraz wiecej wiec mam nadzieje bedzie lepiej. Ćwiczę z malą obroty 4 razy dziennie noszę przodem do swiata i mam nadzieję doczekam sie postępów😔
 

Destino

Fanka BB :)
Dołączył(a)
2 Marzec 2016
Postów
8 929
Miasto
Kraków
Na szczęście lezy na nim coraz wiecej wiec mam nadzieje bedzie lepiej. Ćwiczę z malą obroty 4 razy dziennie noszę przodem do swiata i mam nadzieję doczekam sie postępów😔

Jak leży na brzuszku to przed nim i z boku rozłóż zabawki. Niech samo po nie sięga. No i ćwiczcie regularnie. Ja ćwiczyłam bawiłam dziecko od rana do wieczora. Ono się rozwijało, byliśmy razem, no i szybko się męczyło więc spało w dzień. Takie ćwiczenia są jak fitness dla malucha. Uwiez w jego możliwości. Z każdą chwilą będzie lepiej. No i jeśli nie masz chudzielca to ono też musi włożyć więcej energii w ruch. Jest wiele czynników, które na ruch maja wpływ. Im będzie silniejsze, tym więcej samo zacznie się ruszać.
 

Czarna 36

Fanka BB :)
Dołączył(a)
15 Sierpień 2020
Postów
7 483
Jak leży na brzuszku to przed nim i z boku rozłóż zabawki. Niech samo po nie sięga. No i ćwiczcie regularnie. Ja ćwiczyłam bawiłam dziecko od rana do wieczora. Ono się rozwijało, byliśmy razem, no i szybko się męczyło więc spało w dzień. Takie ćwiczenia są jak fitness dla malucha. Uwiez w jego możliwości. Z każdą chwilą będzie lepiej. No i jeśli nie masz chudzielca to ono też musi włożyć więcej energii w ruch. Jest wiele czynników, które na ruch maja wpływ. Im będzie silniejsze, tym więcej samo zacznie się ruszać.
No wlasnie ona jest z tych silnych,a takie dzieci mają wlasnie tendencję do usztywniania no barków. Garnie sie do siadania tylko nie tak jak trzeba.
Robię z tymi zabawkami jak mówisz,ale nie widzę chęci u mlodej do "dotarcia do celu",albo placze bo nie moze chwycic,albo olewa przedmiot.
Mając 6,5 miesiaca waży 8 kg wiec chudzielec to nie jest.
Dzięki za pomoc,jakos mi tak lepiej,ze moje dziecko nie jest jedyne.
Ciagle tylko czytam o dzieciach ktore łapią wszystko w mig.
 

Destino

Fanka BB :)
Dołączył(a)
2 Marzec 2016
Postów
8 929
Miasto
Kraków
No wlasnie ona jest z tych silnych,a takie dzieci mają wlasnie tendencję do usztywniania no barków. Garnie sie do siadania tylko nie tak jak trzeba.
Robię z tymi zabawkami jak mówisz,ale nie widzę chęci u mlodej do "dotarcia do celu",albo placze bo nie moze chwycic,albo olewa przedmiot.
Mając 6,5 miesiaca waży 8 kg wiec chudzielec to nie jest.
Dzięki za pomoc,jakos mi tak lepiej,ze moje dziecko nie jest jedyne.
Ciagle tylko czytam o dzieciach ktore łapią wszystko w mig.

Masz najnormalniejsze dziecko na świecie. Czasem jak się posłucha innych matek, to można zwariować. Mój syn był długi. Jak dziecko jest długie, to ma inny środek ciężkości i też może później zaczynać, wstawać raczkować, chodzić. Tego też dowiedziałam się od fizjoterapeuty, który kazał mi się nie martwić zbytnio. Mój syn rozwijał się tak jakby z miesięcznym opóźnieniem, ale się rozwijał. Takie było jego tempo.
 

majka89

Fanka BB :)
Dołączył(a)
29 Sierpień 2019
Postów
2 616
Ja mam podobny problem z moją córką.
6,5 miesiaca i problem z obrotami.
Czasem przekreci sie z brzucha na plecy,ale odwrotnie ani razu.
Malo łapie za stópki,do buzi nie wkłada ich wcale.
Pediatra/neurolog nie stwierdził nieprawidłowosci,fizjoterapeuta dal cwiczenia na obroty i tyle.
Słabe miesnie brzucha i napięcie w barku,ale nic poważnego.
Ćwiczę juz tydzien i efekty marne.
Bardzo się o nia martwię.
U mnie jest tak,ze cała rodzina mówi ze jest ok,tylko ja mam cały czas strach i po nocach nie śpię bo dalej nie wiem czy cos jej jest czy to taki tylko leniuszek.
Nikomu nie życzę stresu jaki ja przeżywam,bo zamiast cieszyc sie dzieckiem to wyczekuję postępów,ktorych nie widać😔
Jeśli jesteś pod opieką fizjoterapeuty i ćwiczysz z maluchem, to myślę, że powinnaś po prostu wyluzować😉

Jedne dzieci nabierają niektóre umiejętności szybciej, drugie wolniej. Niczego nie zaniedbujesz. Daj jej trochę czasu i wyluzuj, bo to też wpływa i na ciebie i na twoje relacje z dzieckiem
 
reklama

Czarna 36

Fanka BB :)
Dołączył(a)
15 Sierpień 2020
Postów
7 483
Jeśli jesteś pod opieką fizjoterapeuty i ćwiczysz z maluchem, to myślę, że powinnaś po prostu wyluzować😉

Jedne dzieci nabierają niektóre umiejętności szybciej, drugie wolniej. Niczego nie zaniedbujesz. Daj jej trochę czasu i wyluzuj, bo to też wpływa i na ciebie i na twoje relacje z dzieckiem
Masz rację,sama sie spinam i wymyslam juz niewiadomo co a tak naprawdę młoda jak będzie gotowa zrobi wszystko,wazne zeby regresow nie było
 
Do góry