reklama

OSKAREK 32 tydz 2395 i 45 cm

Temat na forum 'Wcześniaki' rozpoczęty przez inta, 30 Marzec 2011.

  1. inta

    inta Zaangażowana w BB

    Dlugo juz czytam dzial wczesniakow...
    zaczelo sie kiedy 3 grudnia 2010 w 29 tyg trafilam z krwotokiem z moim lozyskiem przodujacym do szpitala , krwotok udalo sie zatrzymac ale ostrzegali ze w kazdej chwili moga robic cc :eek: wtedy zaczelam czytac co moze nas czekac jakie sa konsekwencje wczesniactwa itp..
    Sytuacja sie ustabilizowala i po tygodniu pozwolili mi wrocic do domu pod warunkiem oszczedzania sie na maxa...bylam szczesliwa bedac w domu, bo mam jeszcze 2 letnia coreczke ktora bardz za mna tesknila...
    Szczescie nie trwalo dlugo 17 grudnia rano w moje urodziny przylecial po mnie helikopter z powodu kolejnego krwotoku, nakaz- lezec i nie wstawac nawet do toalety :no:
    dzidzia na szczescie miala sie dobrze, lezalam podlaczona do ktg prawie 24 h na dobe i tak z nasilajacymi sie krwwieniami przetrwalam do 32 tyg ciazy i pewnej nocy zaczela sie masakra !!! lecialo ze mnie jak z kranu, krew tryskala po prostu ze mnie.
    decyzja- cesraka!! Bylam przerazona, myslalam tylko o dziecku ,czy da sobie rade, czy przezyje itp...
    22 grudnia w prezencie swiatecznym przyszedl na swiat Oskar 2395 i 45 cm :tak:
    9 punktow w pierwszej minucie:tak: uslyszalam jego krzyk i zobaczylam zmarszczona kochana buzke mojego syneczka, po czym pojechal...Oddychal sam, bylam z niego taka dumna, moj maly dzielny syneczek...
    Zobaczylam go dopiero drugiego dnia, byla taki kruchutki i malutki i te rurki ... najbardziej to przerazalo widok tych wszystkich podlaczonych maszyn do niego i tych rurek. Oddychal przes Cepap, choc lekarze kiwali glowami ze bardzo szybko oddycha, za szybko !!
    i tak szczescie nie trwalo dlugo 24 w wigilie, rono przyszedl do pokoju lekarz z informacja ze Oskarek jest podlaczony do respiratora :-(
    nogi mi sie ugiely... meczyl sie z oddychaniem i jedno plucko mu sie zapadlo:-( to nie byl koniec niespodzianek...
    25 grudnia okazalo sie ze ma skurcze cialka... cos jak epilepsja:-(
    do tego prawdopodobnie wylew...
    Te dni to byly najgorsze dni mojego zycia, kazda wie o czym pisze ...
    Widzac moje dzieciatko takie malutkie nie dajace sobie rady... ehhh i ja taka bezradna obejmujaca inkubatorek i ocierajaca morze lez.
    Kazdy dzien ciagnal sie w nieskonczonosc. Wigilia , swieta a ja.. sama w szpitalu, maz zostal z coreczka, chcialam zeby chociaz ona miala normalne swieta:sorry2:

    W 4 dobie odlaczyli Oskarka od respiratora :tak: byl dzielny, a ja przerazona ze nie da rady... ale dal !! oddychal sam i wszystko wrocilo do normy, skurcze znikly, sladu po wylewie nie bylo... i tak naprawde nie sa pewni czy wogule byl... i 31 grudnia w sylwestra Oskarek lezal juz w normalnym lozeczku :-D
    2 stycznia juz ssal z piersi a od 17 stycznia jestesmy juz w domku :-)

    Chcialam sie podzielic moja histora bo choc wszystko jest dobrze na dzien dzisiejszy ja wciaz martwie sie o jego rozwoj...
    dzis ma 3 msc ( urodzeniowe) i wazy 5,200 :-D
     
  2. inta

    inta Zaangażowana w BB

  3. reklama
  4. szóstkowa mama

    szóstkowa mama Fanka BB :)

    Inta cieszę się razem z Tobą!!!Masz pięknego Synka,i napewno wszystko będzie dobrze!!!

    pozdrawiam
     
  5. yenefer

    yenefer Fanka BB :)

    piękny maluszek! Oby więcej takich historii! Niech Wam rośnie zdrowo!
     
  6. monik75

    monik75 Mama Mai i Oskarka

    Inta dokładnie wiem co to jest krwotok z łożyska przodującego. Dwie ciąże miałam z łożyskiem przodującym i dwie zakończyły się przedwcześnie.
    Córeczkę urodziłam w 36 tc przez cc i też miała małe wylewy i była 3 doby na cepapie. Od 29 tc leżałam plackiem w szpitalu i na szczęście wytrwałam do tego 36 tc.
    A synka też Oskarka, urodziłam w 34tc. Nasze dzieci są w podobnym wieku;-)
    Twój Oskrek poradził sobie naprawdę bardzo dobrze, widać te Oskry to silne chłopy:-D
     
  7. martaik

    martaik Fanka BB :)

    Oby wszystkie wczesniaczki tak świetnie sobie radzily:) masz super Synka i to najwazniejsze:) zdrowka dla Synusia duzo zyczę:)
     
  8. inta

    inta Zaangażowana w BB

    :-)Dziekuje za mile slowa...
    Jak juz pisalam, choc na dzien dzisiejszy wszystko wyglada ok ja wciaz martwie sie o jego rozwoj...
    swoje pierwsze dziecko Victorie urodzilam w 41 tc z waga 4.530 :szok: usmiechala sie swiadomie do mnie w 4 tyg zycia, podnosila glowke bardzo szybko
    i chwytala zabawki w 3 msc
    wiec dla mnie wczesniak to totalna zagadka !! wszystkiego sie dopiero ucze...
    Monik 75- no wiec witaj w klubie;-) widze ze tez swoje przeszlas...
    a jak Oskarek dzis sie rozwija ?? co osiagnol ??
    Moj synek na dzien dzisiejszy ladnie dzwiga glowke lezac na brzuszku, obkreca nia na prawo i lewo
    wodzi wzrokiem za zabawka
    obserwuje moja twarz i jakby minimalnie sie usmiecha...
    no i to na tyle:dry:
    nie mam pojecia czy to wystarczajaco...
    Bylismy na kontroli i lekarz mowil ze ok ... i czas pokaze...
     
  9. Maciejka2

    Maciejka2 Aktywna w BB

    Inta, gratuluje zdrowego syneczka!!! Sliczniutki, maly, tluscioszek! Moje blizniaki (tez 32t)byly bardzo chudziutkie w porownaniu do twojego Oskarka. Sama skora i kostki. Teraz maja 8,5 m-ca i waza po 9 kg! Jak wychodzilismy ze szpitala po prawie 4 tyg to Kuba wazyl 2100g a Kacper 1800g. Twoj syneczek to byl olbrzym!
    Musisz Oskarkowi korygowac rozwoj o te brakujace 2 m-ce i wszystko bedzie ok :). Potem nadgoni. Moje maluchy bardzo ladnie sie rozwijaja jak na wiek korygowany. Nie ma co porownywac naszych dzieci do tych urodzonych o czasie, a przeciez i one rozwijaja sie roznie.
    Caluski dla Oskarka :*
     
  10. reklama
  11. inta

    inta Zaangażowana w BB

    Masz racje Maciejka ze nie nalezy porownywac do dzieci urodzonych o czasie
    ale kazdego dnia na niego patrze i pytam sama siebie czy jest ok??
    wyglada bardzo radosnie i pogodnie
    ale wydaje mi sie on wciaz taki wiodki ... i niezbyt silny
    np pociagany za raczki jeszcze sie nie dzwiga, nawet nie probuje...
    za to manualnie idzie do przodu baaardzo
    usmiecha sie swiadomie, rozmawia z zabawkami
    i macha prz tym radosnie raczkami i nozkami:tak:

    Faajnie masz z blizniakami :-D pewnie mase roboty ale i weselo prawda??
     

Poleć forum