reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Ospa a ciaza

ninia79

Zaangażowana w BB
Dołączył(a)
13 Grudzień 2009
Postów
127
Miasto
Dania - Szczecin
Witam was serdecznie kochane ciezaroweczki:-). Mam takie pytanie , moj 5 letni synek ma ospe:zawstydzona/y:. Ja jestem w 19 tyg ciazy, lekarz pobrala dzisiaj moja krew do badania czy juz przechodzilam ospe. Jesli bym jej nie miala w przeszlosci,a teraz bym zachorowala jakie moze to miec skutki na plod :zawstydzona/y:
 
reklama
Przekopiuje Ci z internetu

Jeżeli matka zachoruje na ospę, ryzyko dla płodu zależy od okresu ciąży:

- Do 20 tygodnia ciąży – płód może ulec infekcji. W 1 do 2 przypadków na 100, u dziecka wirus uaktywnia się i może spowodować uszkodzenie oczu, kończyn, mózgu, pęcherza moczowego oraz jelit. To czy dziecko zostało zakażone, może wykazać USG, wykonane w 16-20 tyg. ciąży lub 5 tygodni od chwili zachorowania matki
- Pomiędzy 20 a 36 tygodniem ciąży – wirus nie jest szkodliwy dla dziecka. Czasami jednak może pozostać ukryty w jego organizmie i uaktywnić się w pierwszych kilku lat jego życia jako półpasiec.
- Po 36 tygodniu ciąży – u płodu może rozwinąć się pełnoobjawowa ospa