reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

• Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Pomysły na obiady

reklama
A mnie gołąbki robi mama albo teściowa:-p bo też wiecznie walczyłąm z tą kapuchą i się poddałam:zawstydzona/y: więc teraz mam ludzi do roboty;-):-D:sorry2:

no to przyznam sie i ja ;-) moja mama tak gotuje kapuste na golabki i mi zawsze przynosi gotowe :-D tak nawiasem mowiac to je uwielbiam!

Moja mama robi taką, jadłam, pycha!

Zupa gulaszowa

50dag wołowiny(może być inne mięso)
3 średniej wielkości cebule
troszkę smalcu
troszkę mąki
koncentrat lub świeże pomidory
keczup
papryka, sól
puszka fasoli

Mięso umyć i pokroić w niewielką kostkę. Cebulę drobno posiekać i smażyć razem z mięsem na smalcu. Dodać przecier i fasolę. Zalać gorąca wodą. Wszystko gotować aż do miękkości mięsa. Doprawić solą, papryką i jeśli trzeba to keczupem.
Można jeszcze paprykę surową wkroić i ziemniaki

Ostatnia edycja:
Nie robiła,ale zrobię,bo wyglądało suuuper (przepis Gordona Ramsay`a)

RYBKA

Filet posolić i popieprzyć i na patelnie,aż się przyrumieni. Zdjąć z patelni,a na pozostały tłuszcz wrzucić połówki koktajlowych pomidorów, cebulę w piórka i posiekaną bazylię, jak cebula się zeszkli to zdjąć z ognia. Do blendera włożyć starty żółty ser, bazylię i trochę pokrojonego sera, zmiksować, powstanie taki granulat. Na blaszkę kładziemy rybę, na to salsę pomidorową i posypać tym granulatem i na 15 minut do piekarnika,aż ser rozpuści się. Podawał to z fasolką i ziemniakami

Dziewczy ja mam taka nietypowa prosbe czy ktos moglby mi przetlumaczyc ten przepis z angielskiego na polski...jest on z programu Gotuj i chudnij nie zdarzylam go niestety zapisac, znalazlam w internecie ale tylko po angielsku. Nie musi byc tlumaczony doslownie tylko tak z grubsza bym wiedziala co i jak
Ingredients

The chips

• 1 teaspoon sunflower oil
  • 1 free-range egg white
  • 1/4 teaspoon freshly ground black pepper
  • 1/4 teaspoon salt
  • 1/4–1/2 teaspoon mild chilli powder
  • 400g potatoes, such as King Edwards, unpeeled and cut into 1cm wide chips
The fish

• 75g slightly stale white bread
  • A handful of flat-leaf parsley
  • 2 tablespoons chopped chives
  • 1 tablespoon capers, rinsed and drained
  • Zest of 1 lemon
  • 20g butter, melted
  • 1 tablespoon plain flour
  • 1 large free-range egg, beaten
  • Salt and freshly ground black pepper
  • 4 x 175g plaice fillets, trimmed
  • Lemon wedges, to serve
Nutritional Information

Per serving:
403 calories

The mushy peas

• 250g frozen peas
  • 2 tablespoons 0% fat Greek yoghurt
  • A small handful of chopped mint leaves
  • Zest of 1/2 lemon
  • 1 and a 1/2 tablespoons lemon juice
  • Salt and freshly ground black pepper
Method: How to cook healthy fish and chips with mushy peas

1. Preheat a conventional oven to 200ºC or a fan-assisted one to 180ºC.
2. For the chips, rub the oil over a non-stick baking tray.
3. Whisk the egg white with the black pepper, salt and chilli powder until frothy. Toss the potatoes in the egg white and pour onto the baking tray.
4. Separate the chips out and cook in the oven for 45 minutes, turning every 10 minutes. Don't be alarmed by how they look in the early stages of cooking; the chips will crisp up, so persevere.
Sal's Tips

1. Other types of fish that can be used are trout fillets, mackerel fillets, haddock and cod.
2. For a crispier topping to the fish, after cooking in the oven, place under a medium grill (not too near the top) and grill until crispier.
3. The chips also work really well by substituting the salt, pepper and chilli powder with 1 to 1-and-a-1/2 teaspoons of cajun spice and continuing as above.

5. Meanwhile, to make the topping for the fish, whiz together the bread, herbs, capers and lemon zest in a food processor until rough breadcrumbs form, then stir through the melted butter
6. Place the flour, beaten egg and breadcrumb mixture on separate plates. Season the flour well and then dunk each plaice fillet, flesh-side-only, in the flour, followed by the egg and then the breadcrumbs.
7. Place the fish onto a large non-stick baking tray and bake on the top shelf of the oven 12 minutes before the chips are done.
8. Don't overcook the fish. The thinner the fillet, the less time it will take to cook.
9. While the fish and chips are cooking, cover the peas with water, bring to the boil and boil for four minutes. Drain and mash the peas with the yoghurt, mint, lemon zest and juice, and season well.
10. Serve the fish and chips together with the mushy peas and a wedge of lemon

reklama
Do góry