reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

prawa kobiety w ciąży a karta nauczyciela

F

fogia

Gość
Witam
jak łatwo można się domyśleć po tytule jestem nauczycielem. Pracowałam w dwóch szkołach, a w jednej z nich w wymiarze 12 godzin na czas określony do 31 sierpnia 2010. W chwili obecnej jestem w 5 miesiącu ciąży. Moje pytania brzmią następująco:
1. Czy pracodawca ma obowiązek przedłużyć mi umowę do dnia porodu?
2. Czy przedłużenie umowy ma być równoznaczne z zapewnieniem mi takiej samej liczby godzin?
3. Jak sytuacja będzie wyglądała jeżeli pracodawca stwierdzi, że nie ma fizycznej możliwości zapewnienia mi tej samej liczby godzin i zaproponuje mi np. 2?
4. Co się stanie jeżeli nie wyrażę zgody na tą zmniejszoną liczbę godzin?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
reklama
1. Czy pracodawca ma obowiązek przedłużyć mi umowę do dnia porodu?
Umowa ulega przedłużeniu z mocy prawa. Nie wymaga to żadnych aneksów itp. Obowiązuje ta sama umowa, tyle że data końcowa zastąpiona jest terminem porodu. Warunki umowy nie zmieniają się.

2. Czy przedłużenie umowy ma być równoznaczne z zapewnieniem mi takiej samej liczby godzin?
To ta sama umowa, więc obowiązki stron pozostają bez zmian.

3. Jak sytuacja będzie wyglądała jeżeli pracodawca stwierdzi, że nie ma fizycznej możliwości zapewnienia mi tej samej liczby godzin i zaproponuje mi np. 2?
Pracodawca może zwolnić Panią z obowiązku świadczenia pracy.